Mødre-veninderne

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. november 2010

Anonym trådstarter

idamaria83 skriver:

Alt afhænger af ørerne der hører....

Jeg kan ikke lade være med at tænke, om du måske får kommentarerne til at lyde mere negative end de er tiltænkt...jeg kan næsten ikke tro andet end at det hele er sagt i god tro - måske havde de selv ønsket, at der var nogle, der havde fortalt dem, hvor hårdt det var - fordi de måske selv var gået ind i det med en masse gode intentioner, tanker og idéer som de ikke kunne holde grundet dette og hint, og som måske gjorde, at de blev skuffede over sig selv...og kede af det...de føler sikkert de forbereder dig? Men det er ikke sådan du hører det...og det synes jeg da, du skal snakke med dem om - sig til dem, at man heldigvis ikke kan spå om fremtiden, og du godt har en idé om, at de ikke har haft det nemt i deres graviditeter, men at det her er din graviditet og ikke deres - så de kan ikke vide, hvordan du har det - og de kan heller ikke vide, hvordan du får det...men at du ville ønske, at de kunne glæde sig over, at du er så heldig at have en god start på din graviditet... det kan også være, at der er en grad af misundelse i det...men skid da hul i det og vær du kun glad for, at du åbenbart er så priviligeret at have en (indtil videre) problemløs graviditet....

Mon ikke også dine hormoner gør dig ekstra irriteret over kommentarerne?

Summa summarum - hop op og fald ned på det og glæd dig på egne vejne...

Jo, det kan sagtens være mine hormoner der hører deres råd, værre end de er..... Det har jeg også tænkt over, derfor har jeg endnu ikke sagt noget til dem. 

Jeg er egentlig ikke i tvivl om at det meste er sagt i god tro, jeg tror måske ikke de selv kan høre hvor negative de lyder... Hmm, jeg ved sgi ikke

Uanset, er det virkelig rart at få det ud her. Så bliver det måske også nemmere for mig at sige noget til dem!?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. november 2010

quar20

Altså jeg har virkelig en MØG graviditet denne gang i forhold til med min søn på 21 måneder..!! Men come on - syntes ikke man siger sådan en til kommende mor..

Ja nogle har en rigtig møg graviditet som jeg selv har - men altså vi ved jo hvad vi får ud af det - også er det altså bare det HELE værd..!!

Håber ihvertfald de ændre syn på din graviditet nu når i er veninder - og specielt når de også har børn, for det er sku vigtigt at have nogle gode veninder man kan støtte sig op af når nu man er i den skønne verden af at være gravid..!! For uanset hvor træls man har det så er det altså SÅ livsbekræftende og det er SÅ skønt at mærke ens bebs i maven, at følge maven, hvorefter at så blive mor og følge ens barns udvilking, og ikke mindst opleve den KÆMPE store kærlighed man allerede opbygger til baby mens den ligger i maven...!!

Kæmpe stort tillykke med graviditeten og håber for dig du får en SUPER skøn graviditet..

Anmeld

4. november 2010

Shibby

Forstår godt de siger som de gør. De har jo erfarringer,og de uerfarrne må gøre deres egne konklusioner meeen lidt realitetstamtam fra erfarne kan måske gøre at du ikke ender i choktilstand hvis du forventede en nem baby-en rytme baby,og fik et modsat barn. Dine venner har erfarringen,og med den vil de hjælpe dig. Ikke nedrakke dig. Hvis du føler sådan så burde du sgu tale med dem og be dem pakke alt ind i vat så deres ord ikke rammer dig så hårdt

Anmeld

4. november 2010

3xM

mortilflere skriver:

4) nej måske bliver pigen en dreng , men som min veninde der er mor til 3 drenge og altid har ønsket sig en pige siger " tisse kone skal de jo sikkert nok få en dag

ha ha ha den her vil jeg huske

jeg har 2 drenge og ville så gerne have en pige næste og sidste gang, såerhhhh

Anmeld

4. november 2010

Anonym trådstarter

Shibby skriver:

Forstår godt de siger som de gør. De har jo erfarringer,og de uerfarrne må gøre deres egne konklusioner meeen lidt realitetstamtam fra erfarne kan måske gøre at du ikke ender i choktilstand hvis du forventede en nem baby-en rytme baby,og fik et modsat barn. Dine venner har erfarringen,og med den vil de hjælpe dig. Ikke nedrakke dig. Hvis du føler sådan så burde du sgu tale med dem og be dem pakke alt ind i vat så deres ord ikke rammer dig så hårdt

Jeg ved ikke helt om du har læst mit indlæg....men jeg vil ikke gi' dig ret i din kommentar. 

Det er jo ikke fordi jeg forventer at min graviditet samt at ha' et barn, er helt problemfrit og det nemmeste i verden. Derfor kan jeg ikke se at jeg skal "bede dem pakke alt ind i vat"....

Det jeg har et problem med, er deres negativitet over alting, og måde at nedrakke positive ting ved min graviditet. Fx. at jeg ikke har nogle gener, har lyst til at motionere og leve sundt. Det ser jeg ingen grund til. 

Men dette er jo et debatforum, så uanset om vi er enige eller ej, så tak for din kommentar 

Anmeld

4. november 2010

Anonym trådstarter

quar20 skriver:

Altså jeg har virkelig en MØG graviditet denne gang i forhold til med min søn på 21 måneder..!! Men come on - syntes ikke man siger sådan en til kommende mor..

Ja nogle har en rigtig møg graviditet som jeg selv har - men altså vi ved jo hvad vi får ud af det - også er det altså bare det HELE værd..!!

Håber ihvertfald de ændre syn på din graviditet nu når i er veninder - og specielt når de også har børn, for det er sku vigtigt at have nogle gode veninder man kan støtte sig op af når nu man er i den skønne verden af at være gravid..!! For uanset hvor træls man har det så er det altså SÅ livsbekræftende og det er SÅ skønt at mærke ens bebs i maven, at følge maven, hvorefter at så blive mor og følge ens barns udvilking, og ikke mindst opleve den KÆMPE store kærlighed man allerede opbygger til baby mens den ligger i maven...!!

Kæmpe stort tillykke med graviditeten og håber for dig du får en SUPER skøn graviditet..

Nårh, æv. Håber du får det nemmere. Det er træls ikke at ha' det godt. 

Nej, jeg vil give dig helt ret. Jeg håber at de ændrer sig, efterhånden som tiden går. Det ville jo netop være fantastisk at have deres støtte, og føle at jeg kan komme til dem når jeg får brug for råd - og det gør jeg jo helt sikkert 

Ha en dejlig weekend, og tak for din søde hilsen. 

Anmeld

4. november 2010

quar20

Anonym skriver:

Nårh, æv. Håber du får det nemmere. Det er træls ikke at ha' det godt. 

Nej, jeg vil give dig helt ret. Jeg håber at de ændrer sig, efterhånden som tiden går. Det ville jo netop være fantastisk at have deres støtte, og føle at jeg kan komme til dem når jeg får brug for råd - og det gør jeg jo helt sikkert 

Ha en dejlig weekend, og tak for din søde hilsen. 

jamen selv tak da vi er her jo for det samme  At få puste rum og støtte og hjælp på spørgsmål..

Og i lige måde

Anmeld

4. november 2010

DK

Måske de er en lille smule jaloux? Det er altså bare så SKØNT at vente sit første barn! Noget helt særligt!  Og hvis du så går og stråler, så bliver de måske selv lidt bitre fordi alle deres drømme ikke blev opfyldt, og så skal du lige dukkes lidt?

Knus Ditte -2. gangs gravid, der denne gang har købt en COMBI-VOGN og er lykkelig for at jeg så nemt kan komme ud og trille rundt med den, og ikke min gamle mother fucker kæmpe Brio Sport, der jo er en tremmeseng på hjul! Fin når man skal sove i haven, men VIRKELIG upraktisk hvis man skal rundt i H&M!

Anmeld

4. november 2010

Noneother

Jeg fik alle de samme "standard kommentarer" Bare vent, bare vent. 

men fedt at de aldrig fik ret. Havde en fantastisk graviditet, en perfekt fødsel som slet ikke var så forfærdelig, har fået den kærligste og nemmeste dreng i verden - og jo det er da hårdt til tider, men jeg har aldrig været mere lykkelig end jeg er nu. 

Så gør du dig bare dine egne erfaringer, og glæd dig over at du har det som du har. så kan de da få lov at lege kloge hvis det gør dem gladere. Der kan ske SÅ meget.. og hvem ved? måske ender du med et helt andet syn på tingene end de har.  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.