Anonym skriver:
Jeg skriver som anonym, da jeg ved at en af de omtalte veninder, også er herinde af og til.
Jeg er nu gravid i første trimester, og glæder mig selvfølgelig som en gal, til at blive mor. Det er ikke alle der ved det endnu. Dog ved tre af mine mødre-veninder det, for jeg tænkte at det kunne være fint med nogle der "ved" noget om at være gravid og ha babyer.
Mit problem er bare, at jeg synes de alle tre er ret irriterende i deres udtalelser. Sådan noget som;
"hvad vil du gøre hvis du får en dreng, du har jo altid sagt du ville have en pige" og "det ville du ha rigtig godt af, hvis du fik en dreng"
(det skal siges, at jeg som pige-pige, selvfølgelig ville synes det var "nemt" med en pige, men en dreng er jo fuldstændig ligeså velkommen"
- "LOV mig at du ikke tror det bliver nemt"
- "Det er helt forfærdeligt at føde"
- "Godt jeg ikke var gravid samtidig med dig, det ville jo være mega belastende at du var så overskudsagtig når jeg selv kastede op"
- "Tro ikke at man bliver ved med at synes det er fedt at være gravid"
- "Det kan godt være at du træner nu og spise sundt, men sådan har m an jo altid en masse intentioner"
- "Du skal ikke regne med at du bare kan amme"
- "Det kan godt være du har det nemt nu, men bare vent!"
- "Ja, man giver jo fuldstændig afkald på sit eget liv, så måske skulle du tænke lidt over det."
- "Du skal helt sikkert købe den (kæmpe) barnevogn jeg har. Alle de dé combivogne er bare noget lort, og jeg forstår ikke du overvejer sådan en".
Jeg sætter jo pris på deres gode råd, men jeg havde måske håbet at de var lidt mere positive i deres udtalelser, og at JEG kunne få lov til at spørge hvis jeg følte mig usikker.... Nu føler jeg bare at de skal være skide bedrevidende og skal "skræmme"mig til at indse hvor hårdt det bliver..... 
Muligvis er mine hormoner også med til at lægge mere i deres udtalelser, jeg ved det ikke.....Men selv min kæreste, synes at de lyder lidt dumme....
Er jeg galt på den? Skal jeg sige noget til dem?
JA de har ret i det de siger MEN!!!! Hvad er det dog for en omgang L . . . at fyre af til dig?? Alle ved sku da det ikke er ligetil, men det skal man jo ikke bekymre sig om på forskud?? De burde da fortælle dig hvor meget du skal glæde dig til at holde den lille for første gang, og glæden ved de første ting generalt..
Lyder sku for mig som om de er ret jalouxe ((staves)) på dig, fordi du måske får det nemmere, eller allerede har det nemmere..
Hvis det i hvert fald er en eller anden ide de har med at forberede dig, så er den sku i mine øjne ret så ringe..
Du skal sku bare fortælle dem, at det er fint med gode råd osv. men de negative ting kan de holde for sig selv, for du skal da ikke have en trist graviditet med alt for mange bekymringer.. Du skal jo glæde dig, og tænke på alt det gode..
Hmf, sikke da nogle veninder du har 
Men til slut vil jeg bare skrive TILLYKKE 
Og der kommer KUN det bedste i vente til dig