Mus i vores hus!!!!!!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. november 2010

Fines mor

Jibbe skriver:

Vores ryger direkte i skraldespanden udenfor, der kan de i det mindste ikke tage dem med ind igen
Den største mus de er kommet med lagde han for fødderne af min søster da hun var på besøg... haha hun skreg

he he de er nu dejlige de kære katte ;-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. november 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

LOL- En mus kan komme indover alt. Selv den mindste sprække kan de komme ind af, hvis de vil. Eller hvis hoveddøren lige har stået åbent et øjeblik..

Men altså - det nytter altså ikke at bære dem ud på marken. det nytter at slå dem ihjel. Det er ikke for sjov at man sælger musefælder der slår mus ihjel

Så køb nogen musefælder. og SLÅ DEM IHJEL og få en udekat... - Herhjemme er der en af naboens katte der hænger ud hos os. Men det er godt, for den holder de fleste mus væk VI har kun haft en i år, indtilvidere...

Anmeld

1. november 2010

DK

LOL- En mus kan komme indover alt. Selv den mindste sprække kan de komme ind af, hvis de vil. Eller hvis hoveddøren lige har stået åbent et øjeblik..

Men altså - det nytter altså ikke at bære dem ud på marken. det nytter at slå dem ihjel. Det er ikke for sjov at man sælger musefælder der slår mus ihjel

Så køb nogen musefælder. og SLÅ DEM IHJEL og få en udekat... - Herhjemme er der en af naboens katte der hænger ud hos os. Men det er godt, for den holder de fleste mus væk VI har kun haft en i år, indtilvidere...

He he he... Naboen har masser af vilde/ude katte oppe på deres gård. Vi har heller aldrig haft bøvl med mus før (i alt fald ikke hvad vi ved af) Men det kan da godt være at vi bliver nødt til at anskaffe os vores egen udekat hvis det bliver et problem her hen over vinteren!

I går da Mikkel stod med den lille bitte brune mus som rystede af skræk i hans hånd, så kunne jeg bare slet ikke nænne at han alligevel skulle slå den ihjel. Men han skal ud efter fælder og gift som vi skal have sat op i aften når han kommer hjem! Så må vi se hvor mange der ryger i!

Ellers må jeg måske låne en effektiv kat af nogen et par uger?? 

Anmeld

1. november 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
DK skriver:

He he he... Naboen har masser af vilde/ude katte oppe på deres gård. Vi har heller aldrig haft bøvl med mus før (i alt fald ikke hvad vi ved af) Men det kan da godt være at vi bliver nødt til at anskaffe os vores egen udekat hvis det bliver et problem her hen over vinteren!

I går da Mikkel stod med den lille bitte brune mus som rystede af skræk i hans hånd, så kunne jeg bare slet ikke nænne at han alligevel skulle slå den ihjel. Men han skal ud efter fælder og gift som vi skal have sat op i aften når han kommer hjem! Så må vi se hvor mange der ryger i!

Ellers må jeg måske låne en effektiv kat af nogen et par uger?? 

Altså hellere at slå musene ihjel, end at få bidt i sine ting!!...

Så selvom de er nuttede, ... Udekat eller FÆLDER - Masser af fælder

Anmeld

2. november 2010

Miamaja

Det var da paa tide I fik nogle kaeledyr i hjemmet, isaer naar I ingen hunde skal have Hmm maaske det var en god anledning at faa en lille kattekilling

Anmeld

2. november 2010

SussieThyssen

DK skriver:

Ohh skræk oh ve!! I går aftes var der en lille brun markmus inde i vores entre!!! Den var ved at dø af skræk og gemte sig inde i sko-reolen!! Mikkel fangede den efter lidt tag fat og smed den ud på marken!

Meeen. Nu kan jeg jo ikke lade være med at tænke på hvordan i al verden den er kommet herind!!!??? I vores entre er der fliser og ingen musehuller! Den kunne jo heller ikke komme ud af entre'en igen men løb rædselsslagent rundt. Kirstines far var kommet med Kirstine ca. 30 min før vi så den, og i den forbindelse har vores dør stået åben i ca. 20 min. mens han var oppe og se noget på Kirstines værelse. Mikkel mener så at den er løbet ind der. Altså af hoveddøren! Men, jeg er altså bare såååå bange for at den kom et sted fra vores hus af??!!! Uhh jeg kan ikke klare tanken om mus i køkkenet eller i sofaen eller...  Vi har altid døren mellem stue og entre lukket.

Nu er Mikkel sat på musegifts og fælde-jagt og så skal vi have musefælder og gift lagt ned under huset (vi har krybekælder med jordbund hvor de nok sagtens ville kunne finde ind). Vi bor jo på landet, og der ER mus på landet siger Mikkel. Men sgu ikke i min entre!!!!!!

Hva tror i? Kom den indefra, eller var den på visit gennem hoveddøren?

Ork..de kan rende ind på 30 sekunder...især her om efteråret, hvor de netop gerne vil ind og overvintre.
Iøvrigt elsker jeg mus..de er bare så henrivende.
Men jeg vil nu ikke have dem i mit køkken. Men ellers, så er det nu mange år siden jeg har haft en.
Men dengang mine ungers far og jeg boede i en gammel skole havde vi masser af mus i væggene. De rumsterede og trillede med nødder, så det var en lyst LOL
Men da vi havde både kat og hund, så overlevede de jo ikke længe, hvis de fik forvildet sig ind i selve huset.
Og ellers så er en ganske almindelig gammeldags vippefælde med et stykke pølse i eller leverpostej noget af det bedste..og så er det jo bare at bære dem et godt langt stykke væk og slippe dem ud.
Der er jo ingen grund til at slå dem ihjel....og de gør ikke en kat fortræd.

Kærligst
Sussie

Anmeld

2. november 2010

DK

Miamaja skriver:

Vi har så allerede fanget og likvideret 3 mus i nat. Nede i stuen. ÅRHHHH det er mange. TRE!!!!!! Så er der sikkert.... en milliard! Jeg må indrømme at jeg har fundet ud af at jeg faktisk er ret sippet med det her! Jeg er selv overrasket over at jeg faktisk er UTROLIG sippet og jeg har lyst til at flytte hjem til mine forældre med barn og bimmer NU, indtil Mikkel har fået styr på det og kan sværge at der ikke er flere!! Når jeg lukker øjnene kan jeg kun se billeder fra et freak dokumentarprogram jeg så engang hvor der var nok 100.000 mus ude i sådan en lade, og hver gang de løftede en plade eller lign. så var der bare et gulvtæppe af mus nedenuden!! Ejjjj jeg får PIP!!  

DE ER HER NU!!! SHIIIIT jeg har paranoia!!! Og KORS jeg får et chok når den der fælde klapper midt om natten. Ejjj det er så KLAMT!!

Nå. Men vi har ledt og ledt og kan ikke finde hverken musselorte eller ting der er gnavede i, så jeg håber det betyder de liiige har fundet ud af at komme ind. Det betyder dog ikke, at jeg ikke lige nu er fluks på vej ned i Brugsen og købe plastbøtter til ALLE vores tør-madvarer i skabene!!

Knus fra Ditte med pip, kuldegysninger, kvalme, paranoia, der må indse at hun nok inderst inde i hjertet er ret så meget bymenneske alligevel!!

Anmeld

2. november 2010

DK

Miamaja skriver:

Det var da paa tide I fik nogle kaeledyr i hjemmet, isaer naar I ingen hunde skal have Hmm maaske det var en god anledning at faa en lille kattekilling

Vi skal have 10 katte!! I går, helst!!

Anmeld

2. november 2010

DK

SussieThyssen skriver:

Ork..de kan rende ind på 30 sekunder...især her om efteråret, hvor de netop gerne vil ind og overvintre.
Iøvrigt elsker jeg mus..de er bare så henrivende.
Men jeg vil nu ikke have dem i mit køkken. Men ellers, så er det nu mange år siden jeg har haft en.
Men dengang mine ungers far og jeg boede i en gammel skole havde vi masser af mus i væggene. De rumsterede og trillede med nødder, så det var en lyst LOL
Men da vi havde både kat og hund, så overlevede de jo ikke længe, hvis de fik forvildet sig ind i selve huset.
Og ellers så er en ganske almindelig gammeldags vippefælde med et stykke pølse i eller leverpostej noget af det bedste..og så er det jo bare at bære dem et godt langt stykke væk og slippe dem ud.
Der er jo ingen grund til at slå dem ihjel....og de gør ikke en kat fortræd.

Kærligst
Sussie

Ejjj de skal bare dø! Efter at der er mere end en lille forvildet mark mus må jeg indrømme at jeg nu er mere til konceptet:

En sød mus er en død mus!!

Seriøst, så ville jeg slet slet ikke holde til at høre de kravlede inde i væggene!

Nuuuuj hvor er jeg sippet!! Jeg er slet ikke særlig sej! Hmm... men altid noget at man kan få ændret selvopfattelsen sådan en 1 november!

Anmeld

2. november 2010

SussieThyssen

DK skriver:

Ejjj de skal bare dø! Efter at der er mere end en lille forvildet mark mus må jeg indrømme at jeg nu er mere til konceptet:

En sød mus er en død mus!!

Seriøst, så ville jeg slet slet ikke holde til at høre de kravlede inde i væggene!

Nuuuuj hvor er jeg sippet!! Jeg er slet ikke særlig sej! Hmm... men altid noget at man kan få ændret selvopfattelsen sådan en 1 november!

Herregud da..de gør jo ikke noget, og så er de kærlige og opofrende forældre... ganske ligesom du og jeg.
Har du nogensinde givet dig tid til at studere en markmus? De er henrivende, med store nøddebrune øjne og nogle bedårende ører.
Har aldrig kunnet forstå den der "de skal dø"-mentalitet. Det er så nemt at slå forsvarsløse væsener ihjel og vise at man er stor og domminerende, i stedet for at lade liv være liv, og respektere livet.

Selvfølgelig kan man blive nødt til at fjerne visse dyr eller andet, som er til fare på den ene eller den anden måde, men der er faktisk meget få væsener, der udgør farer for os mennesker, og i de fleste tilfælde findes der alternative løsninger, som måske nok besværliggør tingene lidt, men som er langt mere humane.
Ved du hvordan en mus dør af gift??
Den indtager det der korn eller pulver, sådan at deres blod enten størkner i årerne eller også suger det væske ud fra tarmene, sådan at musen får "cement" i maven og dør en forfærdelig pinefuld død af begge dele. Og så kan man jo så spørge sig selv, om man har lyst til at dø på samme måde som dem!?! 
Blot en tanke.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.