SussieThyssen skriver:
Jeg ved godt at du vil selv..men kan du ikke få en fra hjemmeplejen til at komme og støtte ved dig til og fra badet et par gange om ugen??
Så kan du vaske dig selv, men får en hånd ud og ind, så du ikke skal risikere at falde.
Er helt vildt bekymret for at der skal ske dig noget sveske.
Min egen mor er jeg også begyndt at blive bekymret for. Hun er jo en ældre dame på 75 år og hendes ballance er ikke så god mere, som den har været. Så jeg har forbudt hende at gå i karbad.
For nyligt krøb hun til korset og indrømmede at hun var faldet ude på køkkengulvet, og jeg kan altså ikke have sådan noget. Jeg får vildt pyller i maven.
Der er jo ting man må indrømme, hvis man har et handicap eller andet, og så se at få det bedste ud af det. Men man kan jo også godt benytte sig af de muligheder der er, så man får den bedst mulige livskvalitet.
Hvornår fik du egentligt konstateret sclelerosen??

Ja men det der med badet, er bare så personligt. Måske man bliver mere ligeglad med det med alderen. Men jeg har det skidt med det. Også fordi jeg ikke er tilfreds med min egen krop, så skal andre heller ikke se det, andet end min kæreste selvfølgelig. Jeg tror jeg skal være meget dårlig, før jeg beder om hjælp til sådan noget. tror måske jeg går så vidt, at jeg først beder om hjælp, når det først er gået galt. Men sådan er det med mig....jeg er stædigheden selv, og en vil-selv-type uanset konsekvenserne af det.
Jeg fik konstateret sclerose i marts 2007, så har haft det i lidt over 3½ år nu. Men jeg synes tiden er gået meget stærkt. Det første år brugte jeg på at prøve på at acceptere min sygdom. Har det også fint med det idag, men den dag jeg fik smækket diagnosen op i fjæset, der må jeg indrømme at min verden brød sammen. Når man hører ordet sclerose, forestiller man sig jo folk i kørestole. Man tænker jo slet ikke på de det går godt for, dem som i mange mange år klarer sig fint med sygdommen. Jeg er jo så desværre en af dem, der er lidt hårdere ramt end andre, men er desuden også en fighter, der altid kommer op igen og får et nogenlunde funktionsniveau igen bagefter. Jeg ved godt at der kommer et tidspunkt, hvor sygdommen kun går ned af bakke. Jeg har bare valgt ikke at tænke på det. Jeg tænker hverken på fortiden eller fremtiden, men lever mere i nuet. Jeg skal starte på medicin her d. 16. november, og så håber jeg at det hjælper mig til at jeg får lidt færre attacker og evt. ikke bliver så hårdt ramt længere.
Jeg håber på det bedste, andet kan jeg jo ikke.