Yes....hvor er jeg bare glad

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.248 visninger
24 svar
0 synes godt om
31. oktober 2010

Carina1977

Må lige fortælle hvad der skete her til aften. Er bare så overlykkelig.

Min blære var her til aften overfyldt, og som jeg har gjort de sidste mange uger, gik jeg på toilet for at forsøge at tisse. Normalt har jeg ikke kunnet komme af med noget, men her til aften kunne jeg tisse lidt, da jeg havde siddet derude og prøvet i 5 min. Det var ikke meget jeg tissede, men det er helt klart fremskridt. Jeg har jo ikke kunnet tisse overhovedet i 3½ uge. Måske er det her et tegn på at attacket i blæren er ved at aftage. måske jeg med tiden, kan komme til at tisse helt selv uden brug af kateder. Nu har jeg håb for at jeg får mit liv tilbage igen. jeg har jo været så frygtelig ked af det med mange tudeture de sidste uger. Jeg har været så bange for at jeg for altid ikke kunne tisse. Jeg har forbandet min sygdom langt væk, ynket mig selv, haft en utrolig selvmedlidenhed, virkelig følt at det hele var uretfærdigt. men det er vel naturligt at føle sådan, når man ender i en situation som min.

Men nu har jeg fået håbet tilbage igen.....måske det hele bliver godt igen. Jeg håber håber håber  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. november 2010

SussieThyssen

Carina1977 skriver:

Må lige fortælle hvad der skete her til aften. Er bare så overlykkelig.

Min blære var her til aften overfyldt, og som jeg har gjort de sidste mange uger, gik jeg på toilet for at forsøge at tisse. Normalt har jeg ikke kunnet komme af med noget, men her til aften kunne jeg tisse lidt, da jeg havde siddet derude og prøvet i 5 min. Det var ikke meget jeg tissede, men det er helt klart fremskridt. Jeg har jo ikke kunnet tisse overhovedet i 3½ uge. Måske er det her et tegn på at attacket i blæren er ved at aftage. måske jeg med tiden, kan komme til at tisse helt selv uden brug af kateder. Nu har jeg håb for at jeg får mit liv tilbage igen. jeg har jo været så frygtelig ked af det med mange tudeture de sidste uger. Jeg har været så bange for at jeg for altid ikke kunne tisse. Jeg har forbandet min sygdom langt væk, ynket mig selv, haft en utrolig selvmedlidenhed, virkelig følt at det hele var uretfærdigt. men det er vel naturligt at føle sådan, når man ender i en situation som min.

Men nu har jeg fået håbet tilbage igen.....måske det hele bliver godt igen. Jeg håber håber håber  

Kærligst
Sussie

Anmeld

1. november 2010

Carina1977

SussieThyssen skriver:

Kærligst
Sussie

Tak Sussie  

Hjemmesygeplejersken har lige været her. jeg kom jo af med lidt her for en lille time siden, og alligevel tømte hun mig for 900 ml. Så jeg tror det måske er fordi at der var så meget, at jeg kunne tisse. Men det er da helt klart en start. Jeg vil i hvert fald blive ved med at forsøge, sørge for at sidde i mindst 20 min. på toilettet inden jeg opgiver. Kunne være rart, hvis jeg slap for alt den renden af hjemmesygeplejersker mange gange i døgnet. glæder mig til den dag, hvor jeg kan tisse selv igen. Så kan jeg også besøge min kæreste, samt nogle gode venner jeg har, som bor i nærheden af min kæreste. Jeg ved godt at det hele ikke ændrer sig fra den ene dag til den anden, men at det bliver små fremskridt over en længere periode. Man skal jo også tænke på at fra mine blæresmerter startede og til jeg ikke kunne tisse selv mere, gik der 1½ måned. måske det tager lige så lang tid den anden vej. Nu må jeg se. Jeg tror i hvert fald at attacket er på retur nu.

Desværre er der så kommet noget andet til. For et par dage siden begyndte jeg at blive svimmel. det hele kørte rundt for mig, og bare det at tage et bad er svært, for balancen er elendig....og nu er jeg ligefrem begyndt at blive bange for at gå i bad, for hvad nu hvis jeg falder. Så de sidste par dage har jeg bare vasket mig ved håndvasken, og levet i et håb om at svimmelheden forsvandt. men nej den er bare blevet værre. Hvis jeg ligger på ryggen med lukkede øjne, kører det hele rundt for mig og jeg får kvalme. Det går så over igen, når jeg vender mig om på siden. Vågner om natten med kvalme, hvis jeg uheldigvis er kommet om på ryggen igen. men okay, hellere det her, end ikke kunne tisse.

Jeg håber der sker store fremskridt de næste par måneder

Anmeld

1. november 2010

mariamiss6

Når du skriver attack.... så tænker jeg (undskyld hvis jeg bare ikke har fulgt godt nok med) har du sclerose??? eller hvad for en sygdom har du?

Kan godt forstå du har været af den situation. Men det lyder til du har gode høje håb for det vender igen måske er det vejen frem

Hvad med at få en badestol, så du kan gå rigtigt i bad?

Anmeld

1. november 2010

Carina1977

mariamiss6 skriver:

Når du skriver attack.... så tænker jeg (undskyld hvis jeg bare ikke har fulgt godt nok med) har du sclerose??? eller hvad for en sygdom har du?

Kan godt forstå du har været af den situation. Men det lyder til du har gode høje håb for det vender igen måske er det vejen frem

Hvad med at få en badestol, så du kan gå rigtigt i bad?

Ja du har gættet rigtigt...det er sclerose jeg har

Jeg har en badestol, den har jeg haft i mange år. Kan også sagtens sidde på den og vaske mig. det er når jeg skal over på den og tilbage igen, at problemerne opstår...balancen er elendig. Har også opfundet mange avancerede måder at få tøj på. Det kan være problematisk når balancen er elendig. Var lige ved at falde ude på badeværelset idag, og det har ærligt talt skræmt mig lidt. tror jeg vil ud og have købt mig sådan et gummiunderlag, for et vådt glat badeværelsesgulv, er nok ikke lige det smarteste, når man går dårligt. Har jo fået en dropfod, så hvis jeg får for meget vægt ned på venstre fod, vrider jeg om, og det var det der skete imorges, så jeg næsten faldt. Men nægter at andre end mig selv skal vaske mig, det er alt alt for meget en personlig ting for mig. det skal nok blive bedre igen. skal starte med genoptræning på tirsdag. det bliver mange måneders kamp, men det lykkes mig altid at få gang i benene igen med tiden. dropfoden slipper jeg nok ikke af med, men jeg skal op til bandagisten på tirsdag og have lavet en skinne, sådan at jeg ikke vrider om hele tiden. den kan jeg så ikke have på, når jeg skal i bad, men så må jeg finde på metoder så det kan lykkes mig at komme i bad uden at falde. Svimmelheden forsvinder nok også på et tidspunkt, så det skal nok blive bedre

Anmeld

1. november 2010

mariamiss6

Ih hvor lyder du dog dejligt optimistisk altså

Arh okay, havde ikke tænkt at turen fra at smide tøjet og ind under selve bruseren var problemet... troede det var det at stå derinde der var problemet du havde lige nu, men kan jo høre du allerede har styr på lige dét....
Håber du finder en god løsning på turen i og ud af badet, for det lyder faktisk farligt.

uha altså, hvor jeg synes det er forfærdeligt, men det er du forhåbentlig ikke i tvivl om....

Er godt nok glad for du kan være så optimistisk over det hele, er sikker på det har en god indvirkning på det hele....

Hvorimod hvis man var pessimistisk omkring hele situationen, så havde du måske ikke været mobil overhovedet idag...

Anmeld

1. november 2010

Carina1977

mariamiss6 skriver:

Ih hvor lyder du dog dejligt optimistisk altså

Arh okay, havde ikke tænkt at turen fra at smide tøjet og ind under selve bruseren var problemet... troede det var det at stå derinde der var problemet du havde lige nu, men kan jo høre du allerede har styr på lige dét....
Håber du finder en god løsning på turen i og ud af badet, for det lyder faktisk farligt.

uha altså, hvor jeg synes det er forfærdeligt, men det er du forhåbentlig ikke i tvivl om....

Er godt nok glad for du kan være så optimistisk over det hele, er sikker på det har en god indvirkning på det hele....

Hvorimod hvis man var pessimistisk omkring hele situationen, så havde du måske ikke været mobil overhovedet idag...

Ja jeg har altid bevaret optimismen omkring mine ben. det var straks værre, da jeg pludselig ikke kunne tisse....der havde jeg altså fået nok. Men det har jeg det så småt bedre med, men først her hvor jeg begyndte at kunne tisse lidt selv....fik jo håbet tilbage igen.

Men ja det er noget farligt noget, når jeg skal i bad, men med stædighed når man langt. jeg skal bare huske på at ligge vægten over på mit højre ben. Den svipser bare lige engang imellem, specielt når svimmelheden/balancen driller.

Jeg tror jeg vil forsøge mig med et bad her når mark er blevet sendt i skole. Føler mig ærligt talt lidt ulækker, når der går så længe imellem et ordentligt bad. Man bliver jo ligesom ikke vasket 100 % ordentligt ved håndvasken. Synes specielt det er ulækkert her nu hvor jeg har min mens. Har forresten en ordentlig mens nu tror jeg. De sidste 2 gange har jeg ikke haft en rigtig mens og kun blødt i 1½-2½ dag. jeg har så fundet ud af at jeg i de 2 måneder ingen ægløsning havde, og det måske er derfor mine mens var så mærkelig. Her denne her gang havde jeg en kæmpe ægløsning...nøj det gjorde ondt, så nu er det hele nok ved at falde i orden igen. Har altid kunnet mærke mine ægløsninger, og de sidste 2 måneder har jeg undret mig over, hvorfor jeg ikke mærkede noget til det. tror min krop har været stresset pga. blæresmerterne, og det derfor har skabt forstyrrelser ved min mens/cyklus. Men nu er kroppen vist ved at normalisere sig igen, og et eller andet sted er det jo dejligt. Men må indrømme at en mens på kun et par dage, ville da være skønt *griner*

Anmeld

1. november 2010

mariamiss6

Ak ja de voldsomme ægløsninger dem kender jeg i hvert fald godt....

Det er VILDT som det kan værke når der er ægløsning.... jeg har da aldrig oplevet noget lignende....

Og når det så værker i begge sider på een gang, så ved man ligesom godt hvad man har i vente... Mens dobbelt op hurraaaaaa..... Eller noget.... Suk...

Håber du klarer et bad, sikkert og trygt

Anmeld

1. november 2010

Carina1977

mariamiss6 skriver:

Ak ja de voldsomme ægløsninger dem kender jeg i hvert fald godt....

Det er VILDT som det kan værke når der er ægløsning.... jeg har da aldrig oplevet noget lignende....

Og når det så værker i begge sider på een gang, så ved man ligesom godt hvad man har i vente... Mens dobbelt op hurraaaaaa..... Eller noget.... Suk...

Håber du klarer et bad, sikkert og trygt

Ja synes faktisk min ægløsning var værre end mens-smerter, og ja tror faktisk jeg havde ægløsning i begge sider. Havde i hvert fald ondt ind i begge sider (plejer kun at være den ene side) og så fortil på maven. Godt man ikke var igang med at lave børn, for så kunne det nemt have været blevet til 2, og det siger jeg bestemt nej tak til *griner*

Badet gik godt. Lænede mig godt ind over håndvasken mens jeg lagde vægten over på højre ben, og fik så kringlet mig over på badestolen. det var noget mere besværligt på tilbagevejen, men det gik. Må bare sørge for at være yderst forsigtig, og virkelig tænke over hvert skridt jeg tager.

Men jeg føler mig helt dejlig ren nu. Jeg er vildt træt, men det er jo klart, når jeg skal bakse sådan med det, når jeg skal i bad. Det er en energi-røver. Men så må jeg jo bare tage et hvil her til formiddag. Der er jo ingen dreng der kræver mig, for han er jo i skole, så jeg har rig mulighed for at få sovet.

Anmeld

1. november 2010

mariamiss6

Carina1977 skriver:

Ja synes faktisk min ægløsning var værre end mens-smerter, og ja tror faktisk jeg havde ægløsning i begge sider. Havde i hvert fald ondt ind i begge sider (plejer kun at være den ene side) og så fortil på maven. Godt man ikke var igang med at lave børn, for så kunne det nemt have været blevet til 2, og det siger jeg bestemt nej tak til *griner*

Badet gik godt. Lænede mig godt ind over håndvasken mens jeg lagde vægten over på højre ben, og fik så kringlet mig over på badestolen. det var noget mere besværligt på tilbagevejen, men det gik. Må bare sørge for at være yderst forsigtig, og virkelig tænke over hvert skridt jeg tager.

Men jeg føler mig helt dejlig ren nu. Jeg er vildt træt, men det er jo klart, når jeg skal bakse sådan med det, når jeg skal i bad. Det er en energi-røver. Men så må jeg jo bare tage et hvil her til formiddag. Der er jo ingen dreng der kræver mig, for han er jo i skole, så jeg har rig mulighed for at få sovet.

Ja snup du dig et hvil... Du har jo også været vågen det meste af natten

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.