Børneopsparring eller ej???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. august 2008

Pia

Lærke har også en børneopsparing.
Den er pt sat til hun er 21.

Vi sætter 500 kr ind på hver gang der kommer børnepenge.
Og har hun så fået mange penge i fødselsdagsgave ryger nogen af dem også ind der på.

Så har hendes dejlige farmor og farfar også lavet en til hende, hvor de sætter ind på når de har lyst..

Så hun får en dejlig start, når hun engang skal flytte hjemmefra som 40 årige :D
Før får hun ikke lov min dejlige trold (L)

Knus fra Pia

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. august 2008

lonemus

Eva skriver:

lonemus skriver:

Eva skriver:

lonemus skriver:

Jepper, vi har én til hver, hvor vi sætter 200.- kr ind hver måned.

Vi har bundet dem begge til de fylder 18, så har de mulighed for at købe en bil, hvis det er det de ønsker. Min bror og jeg brugte begge vores børneopsparinger da vi fyldte 18 til netop vores første bil.

Mine forældre har også lavet en opsparingskonto til dem, så de får en god portion penge til den tid.

En lejlighed regner vi ikke med de skal ud og finde, da min mand og jeg har planer om at investere i 2 andels/ejerlejligheder her i byen, som netop er bygget. Indtil da vil vi leje dem ud. Så slipper ungerne for at stå maaaaaaaaaange år på ventelisterne.......det syntes jeg selv var meget træls, da jeg var ung.....>(

Lone

Hvis de gider at bo der...;)

Ja selvfølgelig ;). Men jeg tror nu de vil tage imod den med kyshånd - det havde jeg absolut gjort, da jeg var ung. Syntes det var meget svært at finde et godt sted at bo, mens jeg var på SU......her i Næstved er der jo både handelsskole osv. Men selvfølgelig skal de selv bestemme.....de skal i hvert fald have muligheden.....men husleje, dét kommer de absolut til at betale :P :))

Mange unge ønsker jo at tage til Kbh...men kan sagtens forstå jeres tanker....mine forældre købte også en lejlighed til mig da jeg ville flytte hjemmefra og ja, et hus da jeg blev alene...så det er virkelig en god måde.:)
Vidste ikke du boede lige oppe i Næstved...:)
Knus..

Ihh, hvor må det have været rart....jeg kan huske det var en stor kamp at finde en god lejlighed.......jeg havde også min kat, det gjorde det ikke nemmere.
Jeg er født og opvokset i Haslev, men flyttede her til Næstved for nu 8 år siden, da jeg skulle ud af et forhold. Min bror købte en andelsbolig til mig, så jeg kunne sidde billigt i det med min SU. Jeg mødte så min mand, vi fandt en større andelsbolig og købte min bror ud. For 5 år siden byggede vi så drømmehuset.
Men for pokker jeg var lykkelig for min bror kunne hjælpe mig.....!
Tror det er derfor jeg er meget opsat på at hjælpe mine børn, for jeg har selv kæmpet og kæmpet for at finde en bolig, mens jeg læste. Jeg tvivler på det er blevet nemmere, når de skal ud og bo, så jeg/vi vil gøre alt for at hjælpe dem.

Jow, jow, jeg bor tæt ved storcentret - kan godt være farligt, når mit shopping-gen tager over :))

Anmeld

8. august 2008

Zuzet

twinboys skriver:

Hej har jeres barn en børneopspar.???

Hvor meget sætter i ind om året???

Vores drenge har en og får 3000kr hver om året....

Mvh Majbritt(L)

Hejsa

Mine drenge to store drenge får 100,- på deres hver mrd, og så har deres far vist også lavet en eller anden opsparing til dem.

De 3 små får 100,- pr mrd af mig og så overfører deres far også 100,- til samme konto pr mrd til dem alle 3.

Derudover har jeg 120 styks Novo Nordisk aktier som de får en 1/5 af hver den dag de fylder 21 år, og ønsker de at sælge deres skal deres søskende have 1. ret til at købe dem derefter mig og først hvis inden af os andre vil købe bliver de solgt alm.

Når jeg får mere overskud i min økonomi vil jeg sætte beløbet op

Hilsen

Lotte

Anmeld

8. august 2008

tasha33

mine 3 børn får 100 hver på deres aktie/oblitionskonto som fungere som børneopsparing hver mdr. der får de afkast og højere renter i forhold til en almindelig konto. og det skal også være en hjælp til dem, hvis de vil have bil eller lejlighed

Anmeld

8. august 2008

Plysbjørnen

vi har børneopsparing til Laura hun får 50 kr hver 14. dag... så det er ca 100 kr i måneden...

Betina

Anmeld

8. august 2008

Christinahr

Vi sider "kun" 50 kr ind om måneden de er sat til hun blir 21 år. Farmor og farfar har en hvor de sidder 100 kr ind om måneden da det er en alm konto får hun rådighed over den når hun er 18.

Anmeld

8. august 2008

Kvindemin

Vi giver 250 kr. om mdr.
:)

Anmeld

8. august 2008

Stumpen

Her bliver der sat 100 kr ind i måneden til hun er 21 år..
(H)

Anmeld

8. august 2008

Kloster

Nix...
Vi har ingen børneopsparing til vores 3 drenge :-o
Chok... 8(
Vi er vist de eneste herinde, som ikke har det...
Nå men det har vi ikke af den grund, at vi ikke synes, vi har pengene til det nu.

Vi har brug for alle de penge, vi kan få og har så valgt, at gøre det på denne her måde.
Ingen af os mangler noget, men vi har mange lån osv. Og dem er vi færdige med, når drengene bliver større og kan så til den tid hjælpe dem noget mere økonomisk, end vi har mulighed for nu.

(H)
Kloster

Anmeld

9. august 2008

tascia

her er det 100 kr. til hver om mdr. til de er 21.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.