De vil ikke mit barn..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. oktober 2010

Heidimed lea

det var en tale fra en skøn mors hjerte der talte der.. skønt

men også tragisk,,   har du en god sp..  ellers hvad med dagplejepædagogen nogen må da kunne hjælpe jer.. hvad med kommunen de må da komme jer til hjælp med en kompetent dagpleje..

det lyder som en skøn dreng du har,, dejligt at du selv ser alt det skønne i ham..

vi har en dreng på 2 med astma broncitis som er slemt,, vores dagpleje er heldigvis god til at takle det og det er altså skønt for os at være trygge, så jeg forstår dig fuldt ud..

kram og tanker heidi

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. oktober 2010

Anonym trådstarter

Maja88 skriver:

søde dig.....

du må for guds skyld ikke føle de ikke vil dit barn. men alt nyt er skræmmende og nogen er bare ikke egnet til at passe special børn.

Jeg arbejder på en døgninst for handicapppede børn og i starten var de vildt skræmmende for det var nyt og skræmmende er nok et ord jeg ville bruge- for hvad gør man lige når de får det skidt eller ja.....

men det er ikke ensbetydende med man ikke vil barnet- men nogen folk er måske ikke egnet til det og kommer aldrig ud over det skræmme stadie, men så håb på din næste DP gør. er jeg sikker på.

Jeg forstår også godt hvis hun er utryg. Men vi har virkelig gjort alt hvad vi kan for at gøre hende rustet til det, inkl. diverse papirer osv. fra sygehus, børnelæge mm. Det er selvfølgelig heller ikke rart for hende at hun er nervøs og tjekker ham flere gange når han sover for at se om han stadig trækker vejret osv.
Men så må hun jo altså ringe efter mig når hun bliver utryg i stedet.
Jeg henter ham gerne hvis han har en dårlig dag, og det siger jeg til hende hver eneste morgen når jeg afleverer ham. Jeg ved hvor skræmmende det kan være at stå med ham når han har det værst.

Anmeld

30. oktober 2010

Anonym trådstarter

Heidimed lea skriver:

det var en tale fra en skøn mors hjerte der talte der.. skønt

men også tragisk,,   har du en god sp..  ellers hvad med dagplejepædagogen nogen må da kunne hjælpe jer.. hvad med kommunen de må da komme jer til hjælp med en kompetent dagpleje..

det lyder som en skøn dreng du har,, dejligt at du selv ser alt det skønne i ham..

vi har en dreng på 2 med astma broncitis som er slemt,, vores dagpleje er heldigvis god til at takle det og det er altså skønt for os at være trygge, så jeg forstår dig fuldt ud..

kram og tanker heidi

Tak
Vi har desværre ikke kontakt med SP da vi tidligere er flyttet kommune. Hun var ellers guld værd og hjalp os rigtig meget da han var helt lille.
DP-pæd. herude, tja må hellere lade være med at sige for meget andet end at selv dperne ikke mener hun er kompetent. Så ingen hjælp at hente der. Og pladsanvisningen er desværre heller ikke særlig hjælpsomme. Har tidligere givet ham en plads med dyr (de havde på SKRIFT fra børnelæge at han ikke må være steder med dyr og røg) og mente i den forbindelse at de havde opfyldt pasningsgarantien. Ved at tilbyde en plads de vidste vi ikke kunne bruge
Ja det er vigtig at de bliver passet hos nogle de har tillid til. Astmatisk bronkitis var også hans første diagnose, som dog er lavet om nu. Dejligt i har en som er kompetent til at passe jeres søn

Anmeld

30. oktober 2010

Mi

Anonym skriver:

Jeg tror som end ikke hendes faglighed som sådan fejler noget. Hun har været dagplejer i rigtig mange år. Så alle de 'alm' børn er jeg sikker på har det rigtig godt hos hende. Min søn er også glad for at være der. Jeg tror bare måske han er for krævende i forhold til hvad hun synes om. Synes der er gået for meget 'kaffeklub' i det. Forstå mig ret, men de mødes næsten dagligt med de andre dpere i hendes gruppe, særligt den ene, og det er altså ikke altid for børnenes skyld Og så passer det hende jo nok knap så godt at hun har et barn som kræver lidt mere en de andre.
Hvor vi flytter til er der desværre ingen vuggestue, ellers var det også blevet til vuggestue.

Jeg har desværre også mødt mange DP i forbindelse med mit arbejde i bhv og set at de havde et enormt behov for at få noget socialt tilfredsstillet og ikke altid på børnenes primisser. Der er mange dygtige dagplejere, men desværre ikke nok. Så må i jo bare håbe at den nye kan tage godt imod jeres søn. Det er også godt at i inden han er startet gør hende og dagplejepædagogen opmærksomme på hvilke behov jeres søn har.

Marianne

www.stjerneleg.dk

Anmeld

30. oktober 2010

anna-jonas

Hvis din søn har et handicap, eller er under udredning for sygdom............så har i mulighed for at søge støtte og vejledning igennem " handi-info". For din søn har virkelig brug for at blive passet af folk, der ikke er bange, og som kan se hvor vidunderlig han er. Ta' en snak med DP-pædagogen...........for mon ikke hun kan se problemets omfang, og hvordan det i sidste ende påvirker din søns trivsel.

Mette

Anmeld

30. oktober 2010

anna-jonas

Skriv evt. privat til mig, hvis jeg måske kan hjælpe dig. Har selv en lille pige, der er handicappet.................så er ret godt inde i det morads af et system, man skal finde rundt i, når man har børn med særlige behov.

Er din søn udredt for cystisk fibrose???

MEtte

Anmeld

30. oktober 2010

Anonym trådstarter

anna-jonas skriver:

Skriv evt. privat til mig, hvis jeg måske kan hjælpe dig. Har selv en lille pige, der er handicappet.................så er ret godt inde i det morads af et system, man skal finde rundt i, når man har børn med særlige behov.

Er din søn udredt for cystisk fibrose???

MEtte

Tusind tak. Jeg sender en besked afsted når jeg lige har bedre tid

Anmeld

30. oktober 2010

Anonym trådstarter

MarianneSonne skriver:

Jeg har desværre også mødt mange DP i forbindelse med mit arbejde i bhv og set at de havde et enormt behov for at få noget socialt tilfredsstillet og ikke altid på børnenes primisser. Der er mange dygtige dagplejere, men desværre ikke nok. Så må i jo bare håbe at den nye kan tage godt imod jeres søn. Det er også godt at i inden han er startet gør hende og dagplejepædagogen opmærksomme på hvilke behov jeres søn har.

Marianne

www.stjerneleg.dk

Jeg kontakter også dp-pædagogen så snart vi får brev om en plads til ham. Håber af hele mit hjerte at vi får en dp som vil ham og som kan rumme ham og se alle de positive ting

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.