Jeg skriver som anonym, ikke fordi i som sådan ikke må vide hvem jeg er, men mere af hensyn til de situationer jeg skriver om.
Jeg har, synes jeg selv, den skønneste dreng, som dog har nogle helbredsmæssige problemstillinger.
Han går i en dagpleje, og det går i og for sig fint. DP hentyder dog ofte til at han ikke fungerer (fysisk) som de andre børn. Vi er godt klar over dette, men der er ligesom ikke noget at gøre. Når hun snakker og fortæller om hvordan det er gået er der altid kun negative ting. Aldrig om hans opførsel som sådan, men altid at nu kunne han ikke holde til at være med til dit og dat og ting i den dur. Hun giver ofte udtryk for hun er utryg ved at passe ham, på trods af jeg har sagt hun endelig bare skal ringe efter mig, så kan jeg være der i løbet af 10-15 min. Hun har fået en grundig vejledning, både mundtligt og skriftligt, i hvad hun skal gøre og bliver holdt opdateret om alt. Jeg forstår godt hun er utryg, virkelig, for det er vi også ofte selv. Men han skal jo kunne passes et sted.
Det er selvfølgelig ting vi løbende har snakket med hende om.
Det er ikke kun hende, det er også diverse familie, veninder osv. som trækker sig længere og længere væk, ikke tør passe ham osv.
Jeg er godt klar over det er fordi folk er utrygge, men det er også som om alle folk kun ser alle de negative/besværlige ting, og ikke ser hvilken fantastisk dreng han også er!
Nu skal han snart skifte dp, og hun var lettet. Hendes reaktion var ikke til at tage fejl af, hvis jeg var i tvivl før, er jeg det ikke længere, han har kun været besværlig og i vejen. Jeg er SÅÅ bange for det samme sker igen. At han havner et sted hvor han bare ses som en belastning, og ikke den dejlige skønne dreng som han OGSÅ er!!
Han har fortjent at blive passet af en som vil ham, og som vil tage de hensyn som skal tages. Og ikke mindst en som kan se alt det gode ved ham også. Han er så dejlig og kan så mange ting

Hvis andre da bare også kunne se det!