De vil ikke mit barn..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.544 visninger
27 svar
0 synes godt om
30. oktober 2010

Anonym trådstarter

Jeg skriver som anonym, ikke fordi i som sådan ikke må vide hvem jeg er, men mere af hensyn til de situationer jeg skriver om.

Jeg har, synes jeg selv, den skønneste dreng, som dog har nogle helbredsmæssige problemstillinger.

Han går i en dagpleje, og det går i og for sig fint. DP hentyder dog ofte til at han ikke fungerer (fysisk) som de andre børn. Vi er godt klar over dette, men der er ligesom ikke noget at gøre. Når hun snakker og fortæller om hvordan det er gået er der altid kun negative ting. Aldrig om hans opførsel som sådan, men altid at nu kunne han ikke holde til at være med til dit og dat og ting i den dur. Hun giver ofte udtryk for hun er utryg ved at passe ham, på trods af jeg har sagt hun endelig bare skal ringe efter mig, så kan jeg være der i løbet af 10-15 min. Hun har fået en grundig vejledning, både mundtligt og skriftligt, i hvad hun skal gøre og bliver holdt opdateret om alt. Jeg forstår godt hun er utryg, virkelig, for det er vi også ofte selv. Men han skal jo kunne passes et sted.
Det er selvfølgelig ting vi løbende har snakket med hende om.
Det er ikke kun hende, det er også diverse familie, veninder osv. som trækker sig længere og længere væk, ikke tør passe ham osv.
Jeg er godt klar over det er fordi folk er utrygge, men det er også som om alle folk kun ser alle de negative/besværlige ting, og ikke ser hvilken fantastisk dreng han også er!
Nu skal han snart skifte dp, og hun var lettet. Hendes reaktion var ikke til at tage fejl af, hvis jeg var i tvivl før, er jeg det ikke længere, han har kun været besværlig og i vejen. Jeg er SÅÅ bange for det samme sker igen. At han havner et sted hvor han bare ses som en belastning, og ikke den dejlige skønne dreng som han OGSÅ er!!
Han har fortjent at blive passet af en som vil ham, og som vil tage de hensyn som skal tages. Og ikke mindst en som kan se alt det gode ved ham også. Han er så dejlig og kan så mange ting Hvis andre da bare også kunne se det!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. oktober 2010

DenHeldige

Anonym skriver:

Jeg skriver som anonym, ikke fordi i som sådan ikke må vide hvem jeg er, men mere af hensyn til de situationer jeg skriver om.

Jeg har, synes jeg selv, den skønneste dreng, som dog har nogle helbredsmæssige problemstillinger.

Han går i en dagpleje, og det går i og for sig fint. DP hentyder dog ofte til at han ikke fungerer (fysisk) som de andre børn. Vi er godt klar over dette, men der er ligesom ikke noget at gøre. Når hun snakker og fortæller om hvordan det er gået er der altid kun negative ting. Aldrig om hans opførsel som sådan, men altid at nu kunne han ikke holde til at være med til dit og dat og ting i den dur. Hun giver ofte udtryk for hun er utryg ved at passe ham, på trods af jeg har sagt hun endelig bare skal ringe efter mig, så kan jeg være der i løbet af 10-15 min. Hun har fået en grundig vejledning, både mundtligt og skriftligt, i hvad hun skal gøre og bliver holdt opdateret om alt. Jeg forstår godt hun er utryg, virkelig, for det er vi også ofte selv. Men han skal jo kunne passes et sted.
Det er ikke kun hende, det er også diverse familie, veninder osv. som trækker sig længere og længere væk, ikke tør passe ham osv.
Jeg er godt klar over det er fordi folk er utrygge, men det er også som om alle folk kun ser alle de negative/besværlige ting, og ikke ser hvilken fantastisk dreng han også er!
Nu skal han snart skifte dp, og hun var lettet. Hendes reaktion var ikke til at tage fejl af, hvis jeg var i tvivl før, er jeg det ikke længere, han har kun været besværlig og i vejen. Jeg er SÅÅ bange for det samme sker igen. At han havner et sted hvor han bare ses som en belastning, og ikke den dejlige skønne dreng som han OGSÅ er!!
Han har fortjent at blive passet af en som vil ham, og som vil tage de hensyn som skal tages. Og ikke mindst en som kan se alt det gode ved ham også. Han er så dejlig og kan så mange ting Hvis andre da bare også kunne se det!

Kæreste dig!

Mit hjerte brister helt når jeg læser dit indlæg. Må jeg være så fri og spørge, hvad der er med din dreng, som skræmmer omgivelserne så meget, at de reagerer sådan?

Anmeld

30. oktober 2010

Anonym trådstarter

DenHeldige skriver:

Kæreste dig!

Mit hjerte brister helt når jeg læser dit indlæg. Må jeg være så fri og spørge, hvad der er med din dreng, som skræmmer omgivelserne så meget, at de reagerer sådan?

Hans problemer. Ved ikke hvor meget i detaljer jeg kan gå uden at afsløre mig selv for meget. Han viser ofte kun svage sygdomstegn, og kan være meget syg uden man kan mærke det på ham medmindre man kender ham meget godt. Han har haft problemer med vejrtrækning i 1 1/2 år uden lægerne har fundet noget som hjælper ham ordentligt. Det er slemt og han bliver ofte cyanotisk, hvilket skræmmer folk.

Anmeld

30. oktober 2010

DenHeldige

Anonym skriver:

Hans problemer. Ved ikke hvor meget i detaljer jeg kan gå uden at afsløre mig selv for meget. Han viser ofte kun svage sygdomstegn, og kan være meget syg uden man kan mærke det på ham medmindre man kender ham meget godt. Han har haft problemer med vejrtrækning i 1 1/2 år uden lægerne har fundet noget som hjælper ham ordentligt. Det er slemt og han bliver ofte cyanotisk, hvilket skræmmer folk.

Ingen inhalatorer el.lign som kan hjælpe ham? Den lille stakkel og hvor må det være hårdt for dig at skulle stå overfor disse skræmte mennesker, samtidig med at jeg kan kun kan forestille mig, hvor bekymret du er for din søn.

Anmeld

30. oktober 2010

Mumto3

Åh, det kan få et hvert moderhjerte til at bløde!!!

Selvom han ikke har en diagnose (sådan forstår jeg det) kunne han så ikke alligevel få 'en eller anden' betegnelse. Det jeg tænker på er, at børn der 'er' noget med (f.eks. for tidlig født) og som derfor kræver lidt ekstra opmærksomhed eller ikke helt kan det jævnalderend kan, de bliver nomeret til en dobbelt plads.

Altså hvis en DP skal have 5 børn, så må hun kun have 4 børn, hvis det ene barn tæller for to. Jeg tænker at det måske kunne være end mindre belastning (uh hvor jeg ikke kan lide at bruge det ord i denne sammenhæng!!) for DP.

Du får lige en krammer herfra

-og så håber jeg går bedre det nye sted!!!!

Anmeld

30. oktober 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Et stort medfølede kram herfra! Jeg håber jeres nye DP kan se hvilken guldklump din søn er, og at hun ikke lader sig skræmme væk fra ham, men derimod vil tage sig ekstra godt af ham og hjælpe til med at sende ham godt videre i livet!

De bedste hilsner

Rosa

Anmeld

30. oktober 2010

sbs78

hold da op en flink dp. Sender et kæmpe krammer til dig 

Anmeld

30. oktober 2010

bullerbassen

Pu ha bliver helt rørt om mit hjerte - hvor er det synd for dig og dit barn.....

Arbejder selv i børnehave og mit hjerter brænder for børn med særlige behov.

Håber I finder det helt rigtige sted til din dejlige dreng, så han bliver set som den han er

Anmeld

30. oktober 2010

Mi

Anonym skriver:

Altså man skal kunne forvente at enhver dagplejer skal kunne passe et barn som har specielle behov. Ellers er de bare ikke dygtige nok. Er pædagog så bliver sku lidt gal når børn bliver dannet af mennesker som ikke magter det. Har i overvejet vuggestue? Sådan noget ville aldrig ske et sted med flere og bedre uddannet personale.

Marianne

www.stjerneleg.dk 

Anmeld

30. oktober 2010

Mor til Frederic og Freya

Kære ven...

Du ved du altid kan ringe - skrive til mig....

Håber inderligt den nye dp giver jer det han mangler.

Har før luftet mine tanker ang den 'gamle' dp og herfra kan det kun blive bedre...

Vi har nogle anderledes drenge og selvom det er svært skal vi være positive og stærke -at folk mm skubber ham/ jer væk er folk eget problem. Så er de ikke reele venner... Vi herude skubber jer ihvertfald ikke væk - uanset hvad... 

Et kæmpe 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.