Hvornår vuggestue/dagpleje?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. oktober 2010

LauraLW

- skriver:

Min datter var knap 1 år, startede den 1. december, blev 1 år den 17.

Jeg holdte barslen ud., brugte den sidste uge på indkøring.

Faderen havde ikke mulighed for at holde barsel grundet nyt job.

Min 1. søn var en uge fra at være 8 mdr. Det synes jeg var på grænsen, vi gjorde det da faderen holdte 9 ugers barsel så vi gik hjemme samtidig og hyggede om hele familien - rigtig godt. Det gav en masse til hele familien.

Min 2. søn var en uge fra at være 9 mdr. Faderen holdte 6 ugers barsel så vi gik hjemme sammen igen, gav rigtig meget til familien.

Synes de 9 mdr er et rigtig godt tidspunkt, omkring 1 år er de SÅ bevidste at det kan være sværere, det er heldigvis gået godt med alle 3 Og nem indkøring.

Godt at læse om lidt forskellige erfaringer.

Jeg tænker om Vilma skal starte omkring 1 januar, hvor hun vil være ca 9 mdr, eller vente til 1 februar hvor hun så vil være ca 10.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. oktober 2010

LinLin

1 år og 2 dage

Anmeld

29. oktober 2010

SHERO

Elias skal starte d. 1 dec. der er han 10½ mdr. Så har jeg et par uger at køre ham ind, og så juleferie. Starter skole efter nytår... Jeg synes stadig han er aaalt for lille hehe  Men men, var over og besøge DP'en og hun var rigtig sød, så gjode mig lidt mere rolig :-D

Anmeld

29. oktober 2010

Brams

Lærke var 11 mdr. da hun startede i DP, da skulle jeg tilbage på arbejde igen

Anmeld

29. oktober 2010

Mig med maven

LauraLW skriver:

uh! ja det er jo lige om lidt!

Held og lykke med det, det er da vildt spændende :-)

Mange tak skal du have!

Jeg glæder mig.. IKKE!

Dagplejemoderen er bare så smadder sød, men der er ingen der er lige så god som min mand og jeg, smiler.

Jeg savner hende allerede ved tanken om at hun skal der over. Vi starter en måned før det er yderst nødvendigt! Så jeg kan køre hende godt ind, og han have et par fridage en gang i mellem. Så det ikke bliver sådan en hård start for os begge! smiler!

Anmeld

29. oktober 2010

LauraLW

Mig med maven skriver:

Mange tak skal du have!

Jeg glæder mig.. IKKE!

Dagplejemoderen er bare så smadder sød, men der er ingen der er lige så god som min mand og jeg, smiler.

Jeg savner hende allerede ved tanken om at hun skal der over. Vi starter en måned før det er yderst nødvendigt! Så jeg kan køre hende godt ind, og han have et par fridage en gang i mellem. Så det ikke bliver sådan en hård start for os begge! smiler!

Åh jeg kan godt følge dig! Det ramte også lige mig... tanken om at andre mennesker skal passe min elskling gjorde mig helt trist... men så igen, så ved jeg at det er en kæmpe positiv del af hendes udvikling, og det skal nok blive godt! Tror bare det er den første tid der skal overståes, og pludselig bliver det vane og hverdag :-)

Anmeld

29. oktober 2010

TbCp

Liva startede 14 dage før hun blev 1 år.

Der fik hun plads og jeg havde heller ikke rigtig flere penge at være på barsel for

Heldigvis kunne vi starte op stille og roligt, da jeg arbejdede som vikar og derfor kunne tage fri hvis hun var syg eller lign. og hun kunne have korte dage.

Anmeld

30. oktober 2010

serinasmor

serina skal starte i dagpleje når hun bliver 11 mdr .. hvis vi da har fået en plads til den tid ...Det skal hun fordi jeg i januar ( altså måneden efter) skal starte i skole igen og inden da skule jeg meget gerne have læst et semesters pensum op + have øvet mig på en masse programmer ... især fordi jeg skal starte op med en eksamen ... på den måde er vi også sikre på at have en god og lang indkøringsperiode hvis det bliver nødvendigt

Anmeld

30. oktober 2010

Maise

Clara starter den 3 januar og der er hun 1 år og 3 dage gammel. så har manden og jeg en uges ferie sammen  og jeg ydermere en til. så 14 dage til indkøring og så vil jeg få far, mormor og farmor til at hente tidligt nogle dage de første par uger efter jeg er startet job og den er de med på. Så tror på det bliver helt fint. men jeg

bare ved tanken.

Anmeld

30. oktober 2010

ESV

Herhjemme startede Emilie i vuggestue da hun var 10 1/2 måned gammel fordi jeg skulle tilbage på job, men er på hendes vegne glad for hun SKULLE starte der for hun var SÅ klar til det. Og det er da bestemt også gået over al forventning!! :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.