Så fik bjørnen klar besked!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. oktober 2010

lisbethita

kitty skriver:

Da manden kom i seng igår, læste jeg højt af graviditetsbogen. Jeg havde brugt lidt tid på at finde alle de gode punkter om træthed og kvalme, så det tog et stykke tid

Jeg vågnede i morges kl 6. Har ellers fri, og har glædet mig HELE ugen til at sove længe idag. Have dobbeltsengen for mig selv, og bare flade ud til jeg vågnede. Men kl 6 vågnede jeg, og begyndte bare at græde med det samme. Den besked igår lå stadig og lurede, og jeg tænkte "nu skal det sgu være!".

Så jeg vækkede bjørnen og sagde, at jeg altså var blevet sur og skuffet igår, og at han bare kunne vove på at sige sådan noget igen!! Han sagde først "ej, jeg har altså aldrig kaldt dig umotiverende og sløv", men altså.. Hvorfor fan*en skulle jeg blive sur, hvis ikke han havde sagt det... Og så holdte jeg ellers min enetale, og han blev mere og mere grå i ansigtet. Den sved sgu på bjørnen! (HA!! )

Da jeg endelig trak vejret igen, efter forklaringen, sagde han "jamen det hele er så nyt, jeg har aldrig prøvet det før....." og nej, det er der jo ingen af os der har. Derfor forklarer jeg dig hvordan jeg har det, og det må du bare stole på!! Og så må du hjælpe, når ikke jeg orker, for andet er uretfærdigt.. Min krop er ved at danne et helt nyt menneske, og det kræver altså en del. Og her er det mig - og kun mig- der kan klare opgaven. Så kan vi vel forhelv*de hjælpes om resten!!

Så der blev sagt undskyld, og han sagde han nok skulle hjælpe mere til, uden så meget pjat. For han elsker jo både mig og baby nu, og vi skal jo have det godt!

Det blev altså halv-pædagogisk og halv-"nu er det mig der snakker!!".. Men det virkede vist!

SÅDAN DER MITTETAT!!!!!! Det er nemlig sådan de skal have det. Den snak der har vi også haft fnis....!!! Blev glad ved tanken om, at bjørnen er sat på plads! Det gjode du altså rigtigt godt !!!

Stort kram og god weekend 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. oktober 2010

VIPpigen

Sådan.... Altså de mænd skal bare have det skåret ud i pap nogen gange, og nogen gange skal det forklares virkelig pædagogisk.
Dejligt du har fået ham vækket... Og en rigtig god ide er at hvis du har en bog der følger uge for uge, og så læser højt når i går ind i en ny uge. Det har jeg gjort herhjemme for min, for at han også kunne forstå og følge med. For ham sker der jo ikke de store forandringer andet end kæresten er lidt mere hormonel, irriteret, og han skal være far. Men de skal altså også forstå hvad der sker med vores krop, og for den sags skyld også med det lille spir i maven

Anmeld

29. oktober 2010

AnneBJ

Godt du fik sagt fra

Håber virkelig det vender for dig lige om snart!! (men ellers klarer du/I det alligevel!)

Anmeld

29. oktober 2010

JustMe

kitty skriver:

Jeg er også sikker på at der er godt jeg fik sagt fra. Det var bare en lettelse at dele det med Jer igår aftes, for så fik jeg følelsen af, at det var OK jeg var sur. Så nu tog jeg skeen i den anden hånd.

Og DK, ja, det var vist et bagholdsangreb Men nogle gange er det det der skal til!

Min kæreste er modsat din MEGET fastholdende i, at jeg altså ikke er syg og skal ynkes. Jeg er jo "bare" gravid... Men det er ikke "bare" for alle....

Det skal nok blive bedre.. Men lige i disse dage får det virkelig den forkerte vej.. Jeg bliver mere og mere dårlig

Det var vist godt, du fik forklaret ham, hvor du står, for det lyder til at bøtten vender nu. Jeg begyndte nemlig også først at få det skidt i 6.-7. uge (inden da var jeg fit for fight - så meget, jeg nu kunne blive), og nu har jeg i stedet dagskvalme

Så han kan lige så godt vende sig til det, i stedet for at være klog på dine vegne. Nej, graviditet er ingen sygdom, emn for nogle gravide føles det så sandelig sådan. Prøv at få ham til at sige, at gravide ikke skal ynkes til en af de damer herinde på forum, der har været strandet i sengen i fler euger ed svær bækkenløsning...eller en af dem, der lider/har lidt af ekstrem graviditetskvalme med 10-20 opkastninger dagligt. Så tror jeg, han får sig et sæbeøje, han aldrig kommer af med

Anmeld

29. oktober 2010

oo

thumps up til missekatten, der turde vende knurhår istedet for halespids mod bjørnen

Anmeld

29. oktober 2010

mortil4dejligepiger

Hvor er det godt, du fik sagt fra!

Håber han husker det, og bliver bedre og bedre til at hjælpe til og acceptere hvordan du har dig og støtte dig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.