Så fik bjørnen klar besked!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.371 visninger
25 svar
0 synes godt om
29. oktober 2010

otlitrom

Da manden kom i seng igår, læste jeg højt af graviditetsbogen. Jeg havde brugt lidt tid på at finde alle de gode punkter om træthed og kvalme, så det tog et stykke tid

Jeg vågnede i morges kl 6. Har ellers fri, og har glædet mig HELE ugen til at sove længe idag. Have dobbeltsengen for mig selv, og bare flade ud til jeg vågnede. Men kl 6 vågnede jeg, og begyndte bare at græde med det samme. Den besked igår lå stadig og lurede, og jeg tænkte "nu skal det sgu være!".

Så jeg vækkede bjørnen og sagde, at jeg altså var blevet sur og skuffet igår, og at han bare kunne vove på at sige sådan noget igen!! Han sagde først "ej, jeg har altså aldrig kaldt dig umotiverende og sløv", men altså.. Hvorfor fan*en skulle jeg blive sur, hvis ikke han havde sagt det... Og så holdte jeg ellers min enetale, og han blev mere og mere grå i ansigtet. Den sved sgu på bjørnen! (HA!! )

Da jeg endelig trak vejret igen, efter forklaringen, sagde han "jamen det hele er så nyt, jeg har aldrig prøvet det før....." og nej, det er der jo ingen af os der har. Derfor forklarer jeg dig hvordan jeg har det, og det må du bare stole på!! Og så må du hjælpe, når ikke jeg orker, for andet er uretfærdigt.. Min krop er ved at danne et helt nyt menneske, og det kræver altså en del. Og her er det mig - og kun mig- der kan klare opgaven. Så kan vi vel forhelv*de hjælpes om resten!!

Så der blev sagt undskyld, og han sagde han nok skulle hjælpe mere til, uden så meget pjat. For han elsker jo både mig og baby nu, og vi skal jo have det godt!

Det blev altså halv-pædagogisk og halv-"nu er det mig der snakker!!".. Men det virkede vist!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. oktober 2010

<3

Godt at bjørnen fik lidt mor-bjørn! Ganske velfortjent!

Anmeld

29. oktober 2010

Chalala85

kitty skriver:

Da manden kom i seng igår, læste jeg højt af graviditetsbogen. Jeg havde brugt lidt tid på at finde alle de gode punkter om træthed og kvalme, så det tog et stykke tid

Jeg vågnede i morges kl 6. Har ellers fri, og har glædet mig HELE ugen til at sove længe idag. Have dobbeltsengen for mig selv, og bare flade ud til jeg vågnede. Men kl 6 vågnede jeg, og begyndte bare at græde med det samme. Den besked igår lå stadig og lurede, og jeg tænkte "nu skal det sgu være!".

Så jeg vækkede bjørnen og sagde, at jeg altså var blevet sur og skuffet igår, og at han bare kunne vove på at sige sådan noget igen!! Han sagde først "ej, jeg har altså aldrig kaldt dig umotiverende og sløv", men altså.. Hvorfor fan*en skulle jeg blive sur, hvis ikke han havde sagt det... Og så holdte jeg ellers min enetale, og han blev mere og mere grå i ansigtet. Den sved sgu på bjørnen! (HA!! )

Da jeg endelig trak vejret igen, efter forklaringen, sagde han "jamen det hele er så nyt, jeg har aldrig prøvet det før....." og nej, det er der jo ingen af os der har. Derfor forklarer jeg dig hvordan jeg har det, og det må du bare stole på!! Og så må du hjælpe, når ikke jeg orker, for andet er uretfærdigt.. Min krop er ved at danne et helt nyt menneske, og det kræver altså en del. Og her er det mig - og kun mig- der kan klare opgaven. Så kan vi vel forhelv*de hjælpes om resten!!

Så der blev sagt undskyld, og han sagde han nok skulle hjælpe mere til, uden så meget pjat. For han elsker jo både mig og baby nu, og vi skal jo have det godt!

Det blev altså halv-pædagogisk og halv-"nu er det mig der snakker!!".. Men det virkede vist!

hehe godt bjørnen fik en lille pædagoisk tale Håber du får dig en lille lur senere

Anmeld

29. oktober 2010

Neki

kitty skriver:

Godt gået...! Og ja, han kan da også bare live vove på ikke at hjælpe så meget til som han kan. Du skal bruge al din energi på at danne dette lille nye menneske, og det skal du altså have lov til uden at skulle få dårlig samvittighed eller blive ked af det.
Godt han selv kunne se det, da det så kom til stykket

Anmeld

29. oktober 2010

DK

He he he... stakkels mand så tidligt om morgenen! Men enormt taktisk smart med et bagholdsangreb

Det ER svært for de stakkels mænd at fatte hvad der foregår i vores krop. Og jeg tror især i starten fordi at man ikke kan se nogen forskel på kvinden, så er det svært for dem at fatte at man bare er fuldstændig færdig!!! Men det var da en rigtig god ide at få talt ud om det, og jeg er sikker på at det nok skal blive bedre fra nu af!!

Uhh min kæreste havde været vild med dig i starten af min graviditet. Han synes jeg var så KEDELIG og han manglede totalt meget graviditets-action! Hallo: hvornår skulle jeg kaste op og besvime af hysteri og alt det der man nu "gør" som gravid??

Jeg har dog tage revance her senere på action-fronten!!

Men i alt fald: Godt talt ud, jeg er sikker på at det hjælper!! Ellers må han bare have svadaen igen!! Det lyder da dejligt at han var lydhør over for dig og prøver at forstå det hele!!

Knus og kram og dejlig fridag og weekend!

Anmeld

29. oktober 2010

businesstigger

Godt at du fik sat ord på og sagt fra! Jeg er sikker på at det nok skal blive bedre nu

Anmeld

29. oktober 2010

twinboys

Bjørnen sover bjørnen sover i sin lune seng...

nu er han ikke mere farlig

og hans ord mer rarlig

bjørnen er vågen bjørnen er vågen sammen med hans kone

synger lidt for mig selv og måtte lige dele den med dig...

Smiler godt du fik taget snakken med ham... hurraaaa

Anmeld

29. oktober 2010

klmf

Godt for jer Så fik I også lært det...

Anmeld

29. oktober 2010

dorthemus

Ha! så kan han sgu lære det!  Rigtig godt, at du fik det sagt...og ja det er jo en ny situation for jer begge. Rigtig meget held og lykke med graviditeten....kvalme og træthed i starten tyder på en god og sund graviditet

Anmeld

29. oktober 2010

otlitrom

twinboys skriver:

Bjørnen sover bjørnen sover i sin lune seng...

nu er han ikke mere farlig

og hans ord mer rarlig

bjørnen er vågen bjørnen er vågen sammen med hans kone

synger lidt for mig selv og måtte lige dele den med dig...

Smiler godt du fik taget snakken med ham... hurraaaa

Hihi, hvor er du sød! Tak for sangen!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.