Jeg beder inderligt om jeres råd og hjælp - dårlige vaner

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.865 visninger
23 svar
0 synes godt om
28. oktober 2010

4xGreve

Hej.

Ja desværre står jeg i det utrolig irriternde tilfælde at jeg er totalt afhænig af slik, hvis jeg ikke får slik så køre mine tanker i slik og mad, jeg konstant småspiser, og har altid, hele tiden lyst til slik og andet mad og vi står desværre i den siuation at vi skal til at spare helt ekstremt da vi mister utrolig meget i indkomst om måneden vi skal spare og skære hvor vi kan og der vil jeg gerne havde mine dårlige vaner væk, men hvordan?

Lige meget hvor meget jeg indstiller mig på at nu er det slut med slik så holder det max. en dag. jeg kan ikke få mine tanker væk fra slikket og jeg kan desværre heller ikke få mine tanker væk fra maden og derfor søger jeg jeres råd og vejledning.

Vil i hjælpe mig piger?

Det er mig dybt pinligt et enme men vælger tros det ikke at være ano. da jeg håber det beder kan hjælpe mig væk fra den her vireklig dårlige og meget grimme cirkel jer er kommet ind i...

Mvh. TrioeN

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. oktober 2010

ønskerbaby

hvornår på dagen får du lyst til slik (er det om aften eller når du er ude og handel)

jeg har selv været lidt i det samme især om aften til sidst købt jeg kun slik jeg ikke kun lid til sidst blev jeg træt af der kun var slik jeg ikke kun lid i huset og spist et æbel i sted for

tit hvis man spise det samme hele tiden som chokolade hele tiden og kun det bliver man jo træt af det

held og lykke

Anmeld

28. oktober 2010

Henri84

Åha hvor jeg kender det for godt Vi havde lovet at vi ingen sodavand og slik skulle have den næste måned, men hvad sidder vi med lige nu?

Anmeld

28. oktober 2010

klmf

Hej

Du er da en lille sukker-narkoman

Kan du lide frugt? Grøntsager? Jeg foreslår, at du hver morgen laver et fad med frisk frugt skåret i mundrette bidder og skræller gulerødder du har liggende i vand i køleskabet. HVER gang du får lyst til slik, går du enten hen og tager et stykke af frugt/grøntsagsskålene eller børster tænder eller tager et stykke tyggegummi.

Jeg tror, det gælder om at have alternativer i nærheden, for jeg tror det er helt utopi, at du kan gå fra masser af slik til ingenting. Du skal have noget andet at beskæftige munden og tankerne med indtil du er vænnet af med så store sukkermængder dagligt...

Så kan du måske have en ration på måske 5 stykker slik, du må få dagligt....

Held og lykke med det!

Anmeld

28. oktober 2010

Faith

Det lyder meget som mig.... Jeg tænker osse konstant på mad og spiser ALT for meget slik. Jeg kan ikke hygge mig foran fjerneren uden at putte noget i munden, og det SKAL være usunde ting. Jeg kan blive i helt dårligt humør hvis vi ingenting har i skufferne, og hvis vi har en plade chokolade går jeg gerne ombord i den lige efter aftensmaden.

Jeg spiser osse om natten. Når jeg er oppe og varme flasker om natten, tager jeg liiiiiige et stykke chokolade eller en håndfuld slik med ind i seng. Det er så pinligt når manden næste dag spørger mig hvor chokoladen er blevet af.

Jeg tror måske det bunder i noget psykisk. Jeg har hele livet igennem brugt mad som en form for trøst. Hvis jeg havde en dårlig dag følte jeg det hjalp hvis jeg havde lidt guf at hygge mig med. Tror så bare det er blevet en dårlig vane, for de dage hvor vi ingenting har i skuffen kan jeg jo sagtens undvære, og har det faktisk meget bedre med mig selv hvis jeg ikke har kværnet en plade rittersport i løbet af en halv time.

Jeg er kommet problemet lidt til livs ved ALDRIG at handle når jeg er sulten! For så ryger der bare alt for mange usunde ting i kurven. Og så er jeg nok osse blevet for nærig til at give 25 kr for en pose slik når jeg ved at jeg kunne bruge pengene på ungerne i stedet. Før i tiden var der jo kun mig selv at bruge penge på, men nu skal der jo være penge til bleer og MME i dagligvarebudgettet, og så undværer jeg GERNE mit slik.

Håber meget du kommer problemet til livs

Anmeld

28. oktober 2010

Dictes mor

Jeg har det ligesom dig, her er det bare chokolade og det skal være den der 70%. Toms har lavet sådan nogle Toms Ekstra, og de er gudespise, men det går jo bare ikke i længden. Jeg prøver det bedste, men har meget svært ved at lade være.

Anmeld

28. oktober 2010

4xGreve

chelleb skriver:

hvornår på dagen får du lyst til slik (er det om aften eller når du er ude og handel)

jeg har selv været lidt i det samme især om aften til sidst købt jeg kun slik jeg ikke kun lid til sidst blev jeg træt af der kun var slik jeg ikke kun lid i huset og spist et æbel i sted for

tit hvis man spise det samme hele tiden som chokolade hele tiden og kun det bliver man jo træt af det

held og lykke

Det er lige fra jeg står op til jeg går i seng

Anmeld

28. oktober 2010

4xGreve

lotchen skriver:

Hej

Du er da en lille sukker-narkoman

Kan du lide frugt? Grøntsager? Jeg foreslår, at du hver morgen laver et fad med frisk frugt skåret i mundrette bidder og skræller gulerødder du har liggende i vand i køleskabet. HVER gang du får lyst til slik, går du enten hen og tager et stykke af frugt/grøntsagsskålene eller børster tænder eller tager et stykke tyggegummi.

Jeg tror, det gælder om at have alternativer i nærheden, for jeg tror det er helt utopi, at du kan gå fra masser af slik til ingenting. Du skal have noget andet at beskæftige munden og tankerne med indtil du er vænnet af med så store sukkermængder dagligt...

Så kan du måske have en ration på måske 5 stykker slik, du må få dagligt....

Held og lykke med det!

Det lyder ærlig talt som en super god idé det vil jeg helt sikekrt prøve, men er det så noget med at jeg skal holde mig helt væk fra slik eller?

For sjovt nok syntes jeg frugt og grønt smager langt beder men men men...

Anmeld

28. oktober 2010

Henri84

WiitrioeN skriver:

Det lyder ærlig talt som en super god idé det vil jeg helt sikekrt prøve, men er det så noget med at jeg skal holde mig helt væk fra slik eller?

For sjovt nok syntes jeg frugt og grønt smager langt beder men men men...

Og det er bare ekstra slemt og farligt når man går hjemme

Anmeld

28. oktober 2010

4xGreve

smillaluna skriver:

Det lyder meget som mig.... Jeg tænker osse konstant på mad og spiser ALT for meget slik. Jeg kan ikke hygge mig foran fjerneren uden at putte noget i munden, og det SKAL være usunde ting. Jeg kan blive i helt dårligt humør hvis vi ingenting har i skufferne, og hvis vi har en plade chokolade går jeg gerne ombord i den lige efter aftensmaden.

Jeg spiser osse om natten. Når jeg er oppe og varme flasker om natten, tager jeg liiiiiige et stykke chokolade eller en håndfuld slik med ind i seng. Det er så pinligt når manden næste dag spørger mig hvor chokoladen er blevet af.

Jeg tror måske det bunder i noget psykisk. Jeg har hele livet igennem brugt mad som en form for trøst. Hvis jeg havde en dårlig dag følte jeg det hjalp hvis jeg havde lidt guf at hygge mig med. Tror så bare det er blevet en dårlig vane, for de dage hvor vi ingenting har i skuffen kan jeg jo sagtens undvære, og har det faktisk meget bedre med mig selv hvis jeg ikke har kværnet en plade rittersport i løbet af en halv time.

Jeg er kommet problemet lidt til livs ved ALDRIG at handle når jeg er sulten! For så ryger der bare alt for mange usunde ting i kurven. Og så er jeg nok osse blevet for nærig til at give 25 kr for en pose slik når jeg ved at jeg kunne bruge pengene på ungerne i stedet. Før i tiden var der jo kun mig selv at bruge penge på, men nu skal der jo være penge til bleer og MME i dagligvarebudgettet, og så undværer jeg GERNE mit slik.

Håber meget du kommer problemet til livs

Dejligt at høre at der er andre der har det på præcis samme måde...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.