Hejsa 
Jeg har også selv en stor dreng... Han er nu 1år og vejer 13kg og er 81cm.. Han vejede for to måneder siden 14,6kg, så han har rendt rigtig meget af efter at han begyndte at gå(læs LØBE)...
Nicolai har været en stor dreng fra dag 1, og jeg har været meget nervøs for om han var for tyk osv.. Min SP understregede at Nicolai ikke var for tyk... Dog sagde hun at når de har med store børn at gøre holder de lidt ekstra øje med om de kan det motoriske.. For det er ofte at deres vægt/størrelse kan hæmme dem lidt i at gøre de motoriske ting.. Nicolai har aldrig rigtig haft elastikker, og når folk løfter ham op den dag i dag, bliver de overrasket over, hvor tung han er.. Han har simpelthen bare så stærke muskler, så det er dem der vejer godt til..
Jeg synes du skal tage det helt roligt, for børn i den alder skal ha fedtstof - også i sin grød. .Det er det deres små hjerner skal vokse af...
Det slog mig da du skrev at SP havde sagt at vælling fedede... Det gør det også i nogle tilfælde... Tænkte på, hvad lavede du det af?
Har du prøvet at skifte det ud med MME bare? For der er faktisk ingen evidens for at vælling mætter mere end MME.. (i forb. med arb. på børneafd. at jeg har fået det at vide, og derfor bruger de ikke vælling længere på børneafd)
....skriv endelig
Synes du har en lækker pige! 
Anmeld