min datter er for tyk:(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. oktober 2010

birthee

Hvis din datter trives, og har det godt, så er det da det vigtigste!!! Ellers tænker jeg om den vælling hun får er hjemmelavet eller færdigkøbt pulver der skal blandes op??? Der er jo nok en del mere sukker i pulverudgaven, end hvis du laver den selv... Og den kan jo fint laves på hirseflager, som du selv nævner...

Min søn har aldrig fået vælling, så jeg ved ikke hvordan det er at give vælling - men jeg ville da prøve med noget grøntsagsmos, evt. med lidt gulerod i, som er naturlig sød???

Knus og kram Birthe

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. oktober 2010

Halbschön

Hejsa

Jeg har også selv en stor dreng... Han er nu 1år og vejer 13kg og er 81cm.. Han vejede for to måneder siden 14,6kg, så han har rendt rigtig meget af efter at han begyndte at gå(læs LØBE)...

Nicolai har været en stor dreng fra dag 1, og jeg har været meget nervøs for om han var for tyk osv.. Min SP understregede at Nicolai ikke var for tyk... Dog sagde hun at når de har med store børn at gøre holder de lidt ekstra øje med om de kan det motoriske.. For det er ofte at deres vægt/størrelse kan hæmme dem lidt i at gøre de motoriske ting.. Nicolai har aldrig rigtig haft elastikker, og når folk løfter ham op den dag i dag, bliver de overrasket over, hvor tung han er.. Han har simpelthen bare så stærke muskler, så det er dem der vejer godt til..

Jeg synes du skal tage det helt roligt, for børn i den alder skal ha fedtstof - også i sin grød. .Det er det deres små hjerner skal vokse af...

Det slog mig da du skrev at SP havde sagt at vælling fedede... Det gør det også i nogle tilfælde... Tænkte på, hvad lavede du det af?

Har du prøvet at skifte det ud med MME bare? For der er faktisk ingen evidens for at vælling mætter mere end MME.. (i forb. med arb. på børneafd. at jeg har fået det at vide, og derfor bruger de ikke vælling længere på børneafd)

....skriv endelig Synes du har en lækker pige!

Anmeld

29. oktober 2010

Malene84

merle2010 skriver:

ja som sagt så sagde SP til mig idag at min datter er for tyk.. hun er 71 lang og vejer 10, 1 kg... hun får flaske, grød uden fedtstof og vælling til natten.. men min datter er mega sulten, og bliver rigtig ked hvis hun ikke får sin mad.. SP sagde til mig at jeg ikke måtte give hende vælling da det feder meget, men min datter elsker vælling og sover ikke igennem hvis hun ikke får det.. hvad skal jeg gøre??

Hmmm nu kan jeg se at Merle næsten er lige så gamle som mine sønner. Mine sønner vejer det samme som Merle er dog 3 cm længere end hende. Min sp sagde at man ALDRIG gik op i hvor tykke børn var før de blev 1 år. Det er først ved 1årsalderen man tager fat, hvis der er et problem  Hvis Merle er tyk, så er mine sønner også - og det har vi aldrig hørt noget om!!! Tag en snak med din læge i stedet.

Anmeld

29. oktober 2010

merle2010

jeg laver selv vællingen.. og der kommer hverken fedtstof eller sukker i... så synes ikke den burde være så fedende...

jeg er meget mere rolig nu, hvor i skriver at i osse har store børn, og at en baby ikke kan blive for tyk...

men hensyn til det motoriske, så følger hun godt med.. kan bare ikke rulle endnu, men mon ikke det snart kommer... tak for svarene

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.