min datter er for tyk:(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. oktober 2010

Mette-Marie

Øhhh min søn er 5 mdr. i dag. Han vejer 12,1 kg og er 73 cm. Babyer der ammes kan IKKE blive for tykke. Jeg startede på grød for 14 dage siden, fordi han ville ammes konstant om natten. Min SP er flad af grin over Frederiksens størrelse, men understreger hver gang, at han er et pragt eksemplar.

Frederik er en meget stærk baby. Han ruller begge veje og møffer baglæns på gulvet.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. oktober 2010

merle2010

Det er bare så dejligt at høre fra andre der osse har store babyer.. er bare så ked over, hvis hun er for tyk.. men jeg var selv for tyk som baby, så det kan da være at det er arveligt... men synes jo ikke selv at hun er så tyk...

Anmeld

28. oktober 2010

felicity

merle2010 skriver:

ja som sagt så sagde SP til mig idag at min datter er for tyk.. hun er 71 lang og vejer 10, 1 kg... hun får flaske, grød uden fedtstof og vælling til natten.. men min datter er mega sulten, og bliver rigtig ked hvis hun ikke får sin mad.. SP sagde til mig at jeg ikke måtte give hende vælling da det feder meget, men min datter elsker vælling og sover ikke igennem hvis hun ikke får det.. hvad skal jeg gøre??

hejsa..

Jeg ville hverken skære ned på fedtstof eller vælling, det er noget de små har brug for til at udvikle sig.  Min datter vejede 9.1 kg og var 78 lang da hun var 4 mdr. ... vi er alle forskellige, men man må ikke i så ung en alder, tænke på om hun er for tyk!

Anmeld

28. oktober 2010

frkrbj

Er de for tynde er det galt, er de for tykke er det sku også galt

Kan sige at vi har det modsatte problem her, vores på 2 år er 83 com og lige kommet op på 10! kg... Men jeg synes du skal se på din pige og trivedes hun, så tror jeg ikke du gør noget galt

Min pige er lille men ser fin ud, ikke for tynd som sådan. Jeg er selv overvægtig, så hun er lige modsat mig. Dog er farens side slanke og jeg var da også selv slank som lille. Kig på hvordan i som forældre selv var, det behøver ikke at være noget kritisk og din datter er ikke særlig gammel.

Vi går til kontrol på sygehuset med vores datter, men de virker nu heller ikke særlig nervøse

Anmeld

28. oktober 2010

merle2010

ja det er sku ikke nemt at være forældre.. enten er de for tykke eller for tynde.. men jeg er sikker på, at hun løber noget af det vægt af, når hun begynder at sidde, kravle og gå.. det gjorde jeg i hvert fald selv da jeg var barn.. så mon ikke.. ellers har jeg hørt at hirseflager er det der feder mindst.. det fik jeg selv da jeg var baby...

men vægt eller ej, så elsker man jo sit barn højere end alt andet..

Anmeld

29. oktober 2010

Mor til Frederic og Freya

merle2010 skriver:

ja som sagt så sagde SP til mig idag at min datter er for tyk.. hun er 71 lang og vejer 10, 1 kg... hun får flaske, grød uden fedtstof og vælling til natten.. men min datter er mega sulten, og bliver rigtig ked hvis hun ikke får sin mad.. SP sagde til mig at jeg ikke måtte give hende vælling da det feder meget, men min datter elsker vælling og sover ikke igennem hvis hun ikke får det.. hvad skal jeg gøre??

Hun skulle da have et slag med en vognstang...

Tænker også lige som de andre at give hende et solidt aftensmåltid i stedet for vælling.. Og ellers lave den tyndere? (har aldrig lavet eller prøvet vælling) 

Syntes ikke du skal være mega bekymret, for det kan være hun tager et spring i længde næste gang og står stille i vægt.. Vær glad for hun har lidt mere end andre.

Frederic var selv 71,5 cm og 7,5 kg ved 5 mdr. Nu er han snart 2 år +2 mdr og vejer 9,8 kg til hans 90 cm - vi går også til kontrol - prøver mm. hver 2 mdr og har gjort det siden han blev 1 år (83 cm og 9,9 kg)

Anmeld

29. oktober 2010

LouiseNielsen

Gleeeem hvad din sundhedsplejerske har sagt.... Nogen af de ting de kommer med skal man lade gå ind af det ene øre og ud af det andet!

Min søn er 6½ mdr og vejer 12 kg og er 75 cm lang.... Han er dælme også en basse, men hold op hvor er han dejlig... En RIGTIG baby med de lækreste baby former. Babyer skal bare have elastikker om armene og lår!

Og det skal nok gå den anden vej når han begynder at kravle, om ikke andet så engang når han begynder at gå....

Kram

Anmeld

29. oktober 2010

Englehår

Profilbillede for Englehår
Jeg vil ikke tage stilling til, om hun er tyk eller ej.. I min verden, så kan babyer bare ikke blive for tykke..

Hun vil helt sikkert rende det af sig, når hun begynder at kravle osv..

Men det, der lige stikker mig lidt i øjnene er, at du skriver hun ikke får fedtstof i sin grød - er det også et råd fra din SP...??

Jeg ville ikke turde, at lade være med at give det - Barnet skal jo bruge det fedtstof til at udvikle hjernen..

Jeg ville vælge et sundt fedtstof, som vegtabilsk olie..

Og så får du altså lige et med på vejen..

Anja

Anmeld

29. oktober 2010

BinaMor

altså hun vejer 4 kg mere end min datter gjorde i den alder.. og det som hun vejede til 2 års undersøgelse.

men jeg ææælsker tykke bebser. og det er da fint at have en tyk baby. det viser da bare at hun trives! og du skal bare tænke herre gud hun er 5 måneder.. er " problemet" der om 1 års tid så kan du begynde at tænke over det. men pt. hvis hun er sulten skal hun da have mad.. hvis hun vil hyggepise kan man købe sådan noget gnavepibnde (lavet af mme) men kan ikke huske om de må få dem nu

min niece er også en basse men det laver vi bare sjovt med. hun er jo ikke mindre lækker af den grund

Anmeld

29. oktober 2010

LISBETH:-)

Hej Diana,

Du ved jo allerede at jeg har en datter der ligesom din datter. Elina er 5 mdr og vejer 11 kg og er 71 cm. Vi blev for 1 måned siden sendt til børnelæge da sp mente at hendes vægt var steget for voldsomt (Hendes kurve går næsten lige op uden og knække) vi var så afsted til børnelægen i mandags og hun blev undersøgt i alle ender og kander, og konklusion var at JA hun er stor - meget stor, men hun stortrives og er en glad pige der aldrig brokker sig.

Børnelægen fortalte at børn der er så store (eller større, selvom han kun havde set meget få større end Elina) kan lide af nogen meget sjældne syndromer men de er som sagt meget sjældne og han undesøgte alt omkring disse syndromer, og ja som sagt så havde Elina ingen af dem. Stofskifte sygdomme er meget usansynlige da man jo bliver testet for nettop dette i den hælprøve der bliver taget når de er få dage gammel.

Elina kan ikke ret meget motorisk, og det spurgte jeg også ind til og lægen mente så bare at hun er tyk og doven. jo jo så det skal nok komme. Desuden fortalte han at der var lavet undersøgelser der vister at store/tykke babyer ofte er bagud motorisk men ved 3 års alderen har det stabiliceres sig og de er på lige fod med alle andre børn, samtidig er der undersøgelser der vister at vægten også udligner sig ved 3 års alderen og vores børn vil derfor ikke vokse op og blive tykke eller lign. bare fordi de er tykke nu. De vil få nøjagtig samme vilkår som alle andre børn

KH Lisbeth - mor til Sumo Elina

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.