min datter er for tyk:(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.581 visninger
23 svar
0 synes godt om
28. oktober 2010

merle2010

ja som sagt så sagde SP til mig idag at min datter er for tyk.. hun er 71 lang og vejer 10, 1 kg... hun får flaske, grød uden fedtstof og vælling til natten.. men min datter er mega sulten, og bliver rigtig ked hvis hun ikke får sin mad.. SP sagde til mig at jeg ikke måtte give hende vælling da det feder meget, men min datter elsker vælling og sover ikke igennem hvis hun ikke får det.. hvad skal jeg gøre??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. oktober 2010

<3

Giv hende grøntsagsmos istedet for vælling

Anmeld

28. oktober 2010

Frk. Himmelblå

Åh ha, det ved jeg da ikke... Jeg har aldrig givet vælling.. Men måske findes der versioner, som er mindre fede end andre? Eller hvad med at give lidt MME i stedet?

Det er jo synd, hvis hun faktisk er ved at blive for tyk (og ikke blot er baby-buttet . Hmmm - hvordan kan man egentlig kende forskel??)

Held og lykke med at finde et lidt sundere alternativ til prinsessen.

Anmeld

28. oktober 2010

Vingummien

Tror ikke jeg vil gøre noget. Emil vejde det samme i den alder, og jeg skulle ikke gøre noget. Og nu er han for lille

Hun skal jo trives, og det gør hun bedst hvis hun får sin søvn. Men du kan da prøve med lidt andet grød i stedet for vælling. Men går det ikke ville jeg holde mig til den vælling.

Anmeld

28. oktober 2010

Mi

merle2010 skriver:

ja som sagt så sagde SP til mig idag at min datter er for tyk.. hun er 71 lang og vejer 10, 1 kg... hun får flaske, grød uden fedtstof og vælling til natten.. men min datter er mega sulten, og bliver rigtig ked hvis hun ikke får sin mad.. SP sagde til mig at jeg ikke måtte give hende vælling da det feder meget, men min datter elsker vælling og sover ikke igennem hvis hun ikke får det.. hvad skal jeg gøre??

Hun skulle da skamme sig sådan en sundhedsplejerske. Så små børn er altså aldrig for tykke! Har en veninde og hendes datter var kæmpe og åd helt vild da hun var i den alder. Kan kunne ikke tage fat om hendes lår og hun kunne ikke passe tøjet omkring mave og ben. Hun er en ganske alm pige i dag, for de løber det jo af sig når de begynder at bevæge sig. Du skal da bare give din datter den mad som gør at hun trives

Marianne

www.stjerneleg.dk

Anmeld

28. oktober 2010

Valle81

merle2010 skriver:

Hmm, kan babyer som sådan blive for tykke???

Jeg ville ikke gøre noget som helst - bare din datter trives - så går det nok. Det er jo ikke is og kagee men sund mad hun får.

Bare bliv ved at gøre som du gør og så snak SP efter munden næsten gang hun kommer. Sig at hun ikke får vælling osv.

Christina

Anmeld

28. oktober 2010

merle2010

alle siger at det forsvinder af sig selv, når hun begynder at kravle.. problemet er, at hun ikke er så god til det med ske endnu.. vi kæmper en kamp, for at få bare et par skefulde grød i hende.. så vælling i flaske er bare så nemt.. men kunne da være jeg skulle prøve med grøntsagsmos... tror bare ikke jeg kan lokke det i hende..

Anmeld

28. oktober 2010

Vingummien

merle2010 skriver:

alle siger at det forsvinder af sig selv, når hun begynder at kravle.. problemet er, at hun ikke er så god til det med ske endnu.. vi kæmper en kamp, for at få bare et par skefulde grød i hende.. så vælling i flaske er bare så nemt.. men kunne da være jeg skulle prøve med grøntsagsmos... tror bare ikke jeg kan lokke det i hende..

Du kunne også prøve at trappe ned med den portion hun får af vælling. Så start med det grød i nu kan få i hende, og så lav en mindre portion vælling, og så får hun det. Og så lige så langsom gå helt væk fra vællingen, så sker det også i takt med at hun selv bliver bedre motorisk

Anmeld

28. oktober 2010

Mumto3

Uha, jeg ville virkelig være meget forsigtig med at skærer ned på fedtet til sådan en lille størrelse.

hjerne vokser jo helt vildt, og den lære at ordne og bearbejde alle de sanseindtryk den konstant for. Det kræver fedt, masser af fedt, så uanset vægt ville jeg stadig give fedt til grøden. Hvis din datter er sulten og ikke er så god til de med ske, hvad så med at give små rugbrødshapser hun kan spise med fingerne? (Det forudsætter at hun er over 6 mdr! Jeg ahr ikke helt styr på hvor gammel din datter er).

Anmeld

28. oktober 2010

Frk. Himmelblå

Kan se nu, at hun er 5 mdr... Tror godt nok, det ER meget, hun vejer så. Men igen - ved ikke nok omkring babyer og vægt (troede som sådan ikke de kunne blive for tykke, når blot man kun gav ordentlig mad, - som du jo gør).

Men til info vejede min datter 10 kg ved 1 års undersøgelse, og da var hun 83 cm lang. (Lidt over kurve på højde og en lille bitte smule under på vægt, mener jeg...) Men ingen børn er jo ens!

Tænker, at du måske kunne få en (god) læge til at give en vurdering? Eller en anden sp?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.