hjælp til eftermiddags måltid (6-8 mdr)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. oktober 2010

Mor til L&S

BabyStella! skriver:

En bolle med pålæg

Det er hun bare for lille til - hun er først lige startet op på rugbrød og det går ikke super godt... 2 hapser bliver det til...

Men hun er også kun 7 mdr i weekenden...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. oktober 2010

serinasmor

Din datter ser også noget ældre und end min??? Eller??

Hun får også meget forskelligt frugtmos...

tjoe .. er hun nok også .. hun er 9½ mdr ... men har fået alt det siden hun var 6½ mdr -7.. så derfor tillod jeg mig at svare alligevel

Anmeld

28. oktober 2010

Halbschön

Mor til Liva skriver:

Jeg prøver hverdag at give hende lidt rugbrød til middag inden øllebrød, men hun vil ikke spise det.. 2 små hapser kan jeg få hende til at tage - ting tager tid her Så derfor jeg også tvivler hun vil spise det andet som din søn ville...

Men til aftensmad spiser hun alt.. mos med laks og alt slags kød, pasta, kødsovs, lasagne, spinat osv....

I starten da Nicolai fik rugbrød gjorde jeg det at når jeg havde skåret det ud i små bidder, så tog jeg en tallerken og hældte lidt mælk op... og så rugbrødet på bagefter, så rugbrødet kunne suge mælken op og derved blev det dejligt blødt... Evt kan du bruge MME i starten der kender hun jo smagen..(eller modermælk hvis hun er ammebarn)

Anmeld

28. oktober 2010

Mor til L&S

serinasmor skriver:

tjoe .. er hun nok også .. hun er 9½ mdr ... men har fået alt det siden hun var 6½ mdr .. så derfor tillod jeg mig at svare alligevel

Hun er hurtig... ellers er min langsom. Hun er kun lige begyndt på rugbrød og vil kun spise 2 små stykker... Så knækbrød ville da gå helt galt..

Men tak for dine svar!

Anmeld

28. oktober 2010

Mor til L&S

RJN skriver:

I starten da Nicolai fik rugbrød gjorde jeg det at når jeg havde skåret det ud i små bidder, så tog jeg en tallerken og hældte lidt mælk op... og så rugbrødet på bagefter, så rugbrødet kunne suge mælken op og derved blev det dejligt blødt... Evt kan du bruge MME i starten der kender hun jo smagen..(eller modermælk hvis hun er ammebarn)

Aha - SE det var smart... Der vil jeg bestemt prøve i morgen...

Tak

Anmeld

28. oktober 2010

BabyStella!

Mor til Liva skriver:

Det er hun bare for lille til - hun er først lige startet op på rugbrød og det går ikke super godt... 2 hapser bliver det til...

Men hun er også kun 7 mdr i weekenden...

Åhh, jamen da Stella var 7 mdr. fik hun grød om eftermiddagen eller yoghurt med frugtstykker

Anmeld

28. oktober 2010

Mor til L&S

BabyStella! skriver:

Åhh, jamen da Stella var 7 mdr. fik hun grød om eftermiddagen eller yoghurt med frugtstykker

Liva får også yoghurt natural med frugtmos om eftermiddagen nu

Anmeld

28. oktober 2010

lisbethita

Mor til Liva skriver:

Spiste han alle de ting da han var 6 mdr?? Tvivler jeg kan få Liva til det når hun ikke engang vil ha frisk frugt men hun kogt til mos..

Det vil min datter heller ikke. Først nu så småt. Hun er 7 1/2 nu...

Anmeld

28. oktober 2010

serinasmor

Mor til Liva skriver:

Hun er hurtig... ellers er min langsom. Hun er kun lige begyndt på rugbrød og vil kun spise 2 små stykker... Så knækbrød ville da gå helt galt..

Men tak for dine svar!

tror måske også hun er lidt hurtig men det hænger vi os nu ikke rigtig i børn er jo forskellige og når til forskellige udviklingstrin på forskellige tidspunkter .... måske er vi foran på dette punkt .. men vi er så sikkert også langsomme på andre punkter ...   om ikke andet så har du nu fået inspiration til senere brug .... det er aldrig skidt at få inspiration

Anmeld

28. oktober 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Hej søde.

hvor træls hun ikke gider frugt, for det er jo bestemt oplagt.. øv øv!

Jamen herhjemme fik (og får) Laura, ligesom Liva, yoghurt eller A38 med forskelligt frugtmos eller most banan. Men vi varierer jo så også med frugt stykker som hun selv kan gumle løs på, grove kiks osv, så det gør det lettere og knapt så kedeligt.. Jeg kan godt forstå du synes det er lidt kedeligt med det samme hele tiden, men jeg tror faktisk ungerne synes det er skønt, og du varierer jo også frugtmosen. hmm... Jeg er nok ikke til så meget hjælp, for de ting Laura får fortælle du jo at Liva ikke gider

MEN... jeg tror altså ikke Liva synes det er kedeligt. Medmindre hun pludselig ikke vil spise det.. så er det nok fordi det er kedeligt

langt ukonstruktivt svar... sorry, søde!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.