hjælp til eftermiddags måltid (6-8 mdr)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.273 visninger
22 svar
0 synes godt om
28. oktober 2010

Mor til L&S

Hej alle

Hvad giver I Jeres små om eftermiddagen???

Liva gider ikke spise frisk frugt i små stykker eller most, så hun får frugtmos som er kogt.. enten rent eller blandet i lidt yoghurt natural...

men sys det blir lidt kedeligt hver dag...

Så del Jeres eftermiddagsmåltid med mig så jeg kan få lidt ideer

Knus

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. oktober 2010

serinasmor

serina får frisk frugt i bidder eller en most banan, kiks, knækbrød, riskage, rosiner ( husk de kun må få 50 g om ugen), en ostehaps, toastbrød med smør eller smørreost... vi forsøger at variere det .. men det bliver oftest til bidder af forskellig frisk frugt

Anmeld

28. oktober 2010

Mor til L&S

serina får frisk frugt i bidder eller en most banan, kiks, knækbrød, riskage, rosiner ( husk de kun må få 50 g om ugen), en ostehaps, toastbrød med smør eller smørreost... vi forsøger at variere det .. men det bliver oftest til bidder af forskellig frisk frugt

Men som skrevet det vil hun ikke have. Og vil ikke give min datter på lige knap 7 mdr toastbrød, kiks og knækbrød...

Anmeld

28. oktober 2010

Halbschön

Mor til Liva skriver:

Men som skrevet det vil hun ikke have. Og vil ikke give min datter på lige knap 7 mdr toastbrød, kiks og knækbrød...

Siden Nicolai har været 6mdr(og startede i dagpleje) har han fået en grovbolle med pålæg og så frugt til..

Ellers får han : grovkiks, riskiks, frugtstang, youghurt naturel rørt op med sukkerfri marmelade og drysset med enten havregryn eller revet rugbrød...

Anmeld

28. oktober 2010

Mor til L&S

RJN skriver:

Siden Nicolai har været 6mdr(og startede i dagpleje) har han fået en grovbolle med pålæg og så frugt til..

Ellers får han : grovkiks, riskiks, frugtstang, youghurt naturel rørt op med sukkerfri marmelade og drysset med enten havregryn eller revet rugbrød...

Spiste han alle de ting da han var 6 mdr?? Tvivler jeg kan få Liva til det når hun ikke engang vil ha frisk frugt men hun kogt til mos..

Anmeld

28. oktober 2010

Halbschön

Mor til Liva skriver:

Spiste han alle de ting da han var 6 mdr?? Tvivler jeg kan få Liva til det når hun ikke engang vil ha frisk frugt men hun kogt til mos..

Altså han begyndte ligeså stille på det

Nej det er ikke sikkert.. Men hvad med en grovbolle med smør? Er hun begyndt at spise rugbrød?

Anmeld

28. oktober 2010

serinasmor

Mor til Liva skriver:

hehe .. det var der jo heller ingen der sagde du skulle men du spurgte hvad vi gjorde og så får du det at vide ... så må du jo tage det til dig som du synes du kan bruge

men jeg tror ikke du skal være bekymret for om det bliver kedeligt for hende at få det samme ... i hvert fald ikke hvis du varierer smagsvarianten af den kogte frugtmos ... det behøver jo ikke være æble eller pære hver gang

Anmeld

28. oktober 2010

Mor til L&S

RJN skriver:

Altså han begyndte ligeså stille på det

Nej det er ikke sikkert.. Men hvad med en grovbolle med smør? Er hun begyndt at spise rugbrød?

Jeg prøver hverdag at give hende lidt rugbrød til middag inden øllebrød, men hun vil ikke spise det.. 2 små hapser kan jeg få hende til at tage - ting tager tid her Så derfor jeg også tvivler hun vil spise det andet som din søn ville...

Men til aftensmad spiser hun alt.. mos med laks og alt slags kød, pasta, kødsovs, lasagne, spinat osv....

Anmeld

28. oktober 2010

Mor til L&S

serinasmor skriver:

hehe .. det var der jo heller ingen der sagde du skulle men du spurgte hvad vi gjorde og så får du det at vide ... så må du jo tage det til dig som du synes du kan bruge

men jeg tror ikke du skal være bekymret for om det bliver kedeligt for hende at få det samme ... i hvert fald ikke hvis du varierer smagsvarianten af den kogte frugtmos ... det behøver jo ikke være æble eller pære hver gang

Din datter ser også noget ældre und end min??? Eller??

Hun får også meget forskelligt frugtmos...

Anmeld

28. oktober 2010

BabyStella!

Mor til Liva skriver:

Hej alle

Hvad giver I Jeres små om eftermiddagen???

Liva gider ikke spise frisk frugt i små stykker eller most, så hun får frugtmos som er kogt.. enten rent eller blandet i lidt yoghurt natural...

men sys det blir lidt kedeligt hver dag...

Så del Jeres eftermiddagsmåltid med mig så jeg kan få lidt ideer

Knus

En bolle med pålæg

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.