Nan1 og nan2

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. oktober 2010

Mor til L&S

Ni-ko-li-ne skriver:

Undskyld, men jeg svarer lige... Det skyldes at der er mere jern i NAN2... Og det er i øvrigt den eneste forskel på NAN1 og NAN2

Det gør ingenting - Tak

Nå er spændt på om hun får maveproblemer så....  Håber det ikke - ellers må vi o tilbage til 1éren.

Vil det sige at efter 6 mdr er 400 ml Nan1 faktisk ikke nok så???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. oktober 2010

Mor til L&S

serinasmor skriver:

vi skiftede til NAN2 da hun var 4 mdr udelukkende fordi det stod på pakken at det var fra 4 mdr og NAN1 var fra nyfødt.... SP kom forbi efter 14 dage og kunne slet ikke forstå hvorfor vi var skiftet ... men der skete nu ikke noget ved det.. hun fik ikke forstoppelse eller noget ..ifølge SP er der bare lidt mere jern i NAN2 ...men det kan ikke betale sig at skifte hvis NAN1 fungerer fint .... vi fortsatte på NAN2 og bruger det endnu ... jeg havde egentlig bestemt mig for at vi ikke skulle bruge NAN3 men vi har nu fået en pakke af svigermor... så det ender nok med at vi bruger den alligevel og så køber NAN2 igen når den er slut ... Jeg tror ikke du behøver at skifte til NAN2 hvis NAN1 fungerer fint for jer

serinasmor

Men mon de får nok jern så hvis man bliver ved 1'eren fordi vi kommer kun lige over de 400 ml hver dag nemlig... Tror jeg prøver 2'eren og ser...

Anmeld

28. oktober 2010

serinasmor

Mor til Liva skriver:

Men mon de får nok jern så hvis man bliver ved 1'eren fordi vi kommer kun lige over de 400 ml hver dag nemlig... Tror jeg prøver 2'eren og ser...

hvis i allerede nu har svært ved at nå kvoten på de 400 ml ville jeg nu ikke mene det kan betale sig at skifte ... så går der jo alligevel ikke længe før i skal igang med jerndråberne ... når hun op på de 400 ml hver dag? .. Serina nåede kun op på det hver anden dag og sp sagde at det så var tid til jerndråber

Anmeld

28. oktober 2010

Mor til L&S

serinasmor skriver:

hvis i allerede nu har svært ved at nå kvoten på de 400 ml ville jeg nu ikke mene det kan betale sig at skifte ... så går der jo alligevel ikke længe før i skal igang med jerndråberne ... når hun op på de 400 ml hver dag? .. Serina nåede kun op på det hver anden dag og sp sagde at det så var tid til jerndråber

Nej det er nemlig det vi helst ikke skal - altså på dråberne! Hun får 400 ml hver dag... Derfor vil jeg mene at vi så skal give hende nan2 så hun får det jern hun skal...

Anmeld

28. oktober 2010

Mor til L&S

Ni-ko-li-ne skriver:

Undskyld, men jeg svarer lige... Det skyldes at der er mere jern i NAN2... Og det er i øvrigt den eneste forskel på NAN1 og NAN2

Er 400 ml Nan1 så ikke nok efter ½ år??

Det er bedre med Nan2???

Anmeld

28. oktober 2010

serinasmor

Mor til Liva skriver:

Nej det er nemlig det vi helst ikke skal - altså på dråberne! Hun får 400 ml hver dag... Derfor vil jeg mene at vi så skal give hende nan2 så hun får det jern hun skal...

hmmm hvorfor vil du ikke give hende jerndråber? jeg mener de trapper jo lige så stille ned med den der flaske .. så hvis hun allerede nu kun får 400 ml så går der nok ikke længe (14 dage til en måned)før den kun siger 350 ml om dagen .. og så skal hun jo ha jerndråber lige meget hvad ... med mindre du selvfølgelig vælger det skal hun bare ikke have ...

hmmm .. tjaee .. forstår bare ikke helt

Anmeld

28. oktober 2010

Mor til L&S

serinasmor skriver:

hmmm hvorfor vil du ikke give hende jerndråber? jeg mener de trapper jo lige så stille ned med den der flaske .. så hvis hun allerede nu kun får 400 ml så går der nok ikke længe (14 dage til en måned)før den kun siger 350 ml om dagen .. og så skal hun jo ha jerndråber lige meget hvad ... med mindre du selvfølgelig vælger det skal hun bare ikke have ...

hmmm .. tjaee .. forstår bare ikke helt

Ja det kan jeg godt se, men vi har bare haft mange problemer med hendes mave... Så er bare nervøs for at det igen skal ske på dråberne... Men kan ikke lige se hvorfor hun om 14 dage til 1 mdr er nede på 350 ml???

Hun får 2 flsker om dagen + MME i hendes havregrød/øllebrød og mos og det vil hun da også få til den tid...

Anmeld

28. oktober 2010

serinasmor

Mor til Liva skriver:

Ja det kan jeg godt se, men vi har bare haft mange problemer med hendes mave... Så er bare nervøs for at det igen skal ske på dråberne... Men kan ikke lige se hvorfor hun om 14 dage til 1 mdr er nede på 350 ml???

Hun får 2 flsker om dagen + MME i hendes havregrød/øllebrød og mos og det vil hun da også få til den tid...

jeg taler selvfølgelig kun ud fra egne erfaringer og jeg kan se det er den vej det går her... hun bliver stor hurtigt  ... men det er jo så også fordi serina ikke får MME i sin havregrød ( det ville alligevel ikke have hjulpet noget .. for vi kan aldrig regne med hvor meget hun spiser af det .. da hun spiser det selv med/uden ske) og man kan ikke blande MME i rugbrød, frugt eller vores aftensmad

vi er i øvrigt kun for 14 dage siden begyndt på jerndråberne og der er ingen ændring i hendes mave overhovedet ... men hun spiser jo så også så meget forskelligt så det er ikke sikkert vi ville opdage hvis der var ændringer

Anmeld

28. oktober 2010

Mor til L&S

serinasmor skriver:

jeg taler selvfølgelig kun ud fra egne erfaringer og jeg kan se det er den vej det går her... hun bliver stor hurtigt  ... men det er jo så også fordi serina ikke får MME i sin havregrød ( det ville alligevel ikke have hjulpet noget .. for vi kan aldrig regne med hvor meget hun spiser af det .. da hun spiser det selv med/uden ske) og man kan ikke blande MME i rugbrød, frugt eller vores aftensmad

vi er i øvrigt kun for 14 dage siden begyndt på jerndråberne og der er ingen ændring i hendes mave overhovedet ... men hun spiser jo så også så meget forskelligt så det er ikke sikkert vi ville opdage hvis der var ændringer

Liva spiser også meget forskelligt og er kun 7 mdr, så det kan da også godt være at hendes mave slet ikk reagere på det... Hmm - måske jeg skal prøve!

Når hun får lidt over 400 ml om dagen skal hun så alligevel ha de 8 dråber som står på flasken??

Anmeld

28. oktober 2010

serinasmor

Mor til Liva skriver:

Liva spiser også meget forskelligt og er kun 7 mdr, så det kan da også godt være at hendes mave slet ikk reagere på det... Hmm - måske jeg skal prøve!

Når hun får lidt over 400 ml om dagen skal hun så alligevel ha de 8 dråber som står på flasken??

det var det min sp sagde til mig ... for nogle dage var det jo over og andre dage under de 400ml...  kan glæde dig med at du så ikke længere behøver at holde helt så meget øje med hvor meget der ryger ned af flasken det var i hvert fald ganske rart for os .. men måske du lige skal kontakte sp for at informere om at i nu starter på jerndråber ..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.