vægttab

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. oktober 2010

Kildebakken

Tror man godt må tabe sig lidt, især hvis man har et BMI, som ligger over normalen. Så længe du spiser sundt og får lidt motion og frisk luft, så indstiller kroppen sig selv:-)

Tager du stadig stofskiftepiller og i så fald kan man godt det under graviditet? Jeg er bare nysgerrig!

KH

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. oktober 2010

Maja88

Kildebakken skriver:

Tror man godt må tabe sig lidt, især hvis man har et BMI, som ligger over normalen. Så længe du spiser sundt og får lidt motion og frisk luft, så indstiller kroppen sig selv:-)

Tager du stadig stofskiftepiller og i så fald kan man godt det under graviditet? Jeg er bare nysgerrig!

KH

ja jeg tager eltroxin dem må man gerne tage under graviditeten og så for jeg det kontrolleret(stofskiftet) ca hver 6 uge. hvor de så justerer dosis

Anmeld

27. oktober 2010

camsko88

jeg tabte mig 15,9 kg i starten af min graviditet, det er først nu her jeg så småt er stoppet med at tabe mig. Er 19+5 nu

min jordemoder siger at det er ok, baby skal nok få hvad h*n har brug for

Anmeld

27. oktober 2010

misslea

Maja88 skriver:

Hej!!!!

Må man egentlig gerne tabe sig under en graviditet.

Jeg gør det ikke bevidst og kaster ikke op eller noget.

men er bare nervøs for om man gerne må- for inden min graviditet kunne jeg absolut ikke tabe sig og har så siden hen fået stofskiftepiller og nu skal der ingenting til for at jeg taber mig.

Træner ikke og spiser hvad jeg har lyst til.

altså jeg er 20+6 i dag og har taget ca 6 kg på i alt. men nu begynder det at bevæge sig ned af. er det ok eller
????

Hejsa

Nu var jeg ret slank inden jeg blev gravid.... og jeg tog lynhurtigt 4 kg på (inden jeg nåede de 20 uger)!!! Derefter stod min vægt meget stille, og jeg endte med kun at tage 8 kg på!!! Min jordemor mente faktisk, at jeg reelt havde tabt mig, da barn, fostervand, øget blod/vandmængde, moderkage mm. vejede mere end 8 kg til sammen!!!

For 15 dage siden fødte jeg den mest perfekte datter på 3256 gram....!!! Så selvom man ikke tager på, så betyder det ikke, at der behøver at være noget galt, så længe dit barn vokser som det skal!!!

Selvfølgelig skal du nok lige være opmærksom på det... og det er altid en god idé at tale med din jordemor om det!!! Jeg kender en del, som faktisk har tabt sig under deres graviditet, og fået STORE sunde børn alligevel!!! Samtidig kender jeg andre som har taget 20-30 kg på og fået små bebser.... så der er ikke nødvendigvis sammenhæng mellem din vægtøgning og babys vægt

Mange hilsner fra Lea med Wilma på 15 dage

Anmeld

27. oktober 2010

mukka88

har du for lavt stofskifte?

Anmeld

27. oktober 2010

Maja88

mukka88 skriver:

har du for lavt stofskifte?

ja det har jeg og har lige fået et brev ind ad døren hvor der står jeg skal øge dosis ydeligere.

Anmeld

27. oktober 2010

mukka88

Maja88 skriver:

ja det har jeg og har lige fået et brev ind ad døren hvor der står jeg skal øge dosis ydeligere.

Okey, jeg har nemlig også for lavt stofskifte, men de vil ikke give mig piller, da jeg er så ung. Men du er lige så gammel som mig? så det forstår jeg ikke, det kan selvfølgelig dit er værre end mit

Anmeld

27. oktober 2010

Chr-Hei

Jeg snakkede fakisk med min læge om dette da jeg var til undersøgelse.. Og han lagde meget vægt på IKKE at gå på kur .. men at man stadig godt må tænke over hvad man spiser ... Det er ikke godt for barnet hvis ikke du tager på i kilo mens du er gravid...

Anmeld

27. oktober 2010

Maja88

mukka88 skriver:

Okey, jeg har nemlig også for lavt stofskifte, men de vil ikke give mig piller, da jeg er så ung. Men du er lige så gammel som mig? så det forstår jeg ikke, det kan selvfølgelig dit er værre end mit

den første læge jeg havde ville ikke give mig piller for det da hun ikke synes det er lavt nok. men hende den anden jeg så fik, kunne slet slet ikke forstå det da det er for lavt.

kom så til kontrolscanning i uge 10 og ind til en special overlæge. som så havde tjekket mine blodprøver og bliver nu kontrolleret hver 4 uge og det er for lavt nu her, da baby ændrer ens hormoner og tager hva den har behov for

Anmeld

27. oktober 2010

Maja88

Heidi-ra skriver:

Jeg snakkede fakisk med min læge om dette da jeg var til undersøgelse.. Og han lagde meget vægt på IKKE at gå på kur .. men at man stadig godt må tænke over hvad man spiser ... Det er ikke godt for barnet hvis ikke du tager på i kilo mens du er gravid...

jamen er heller ikke på kur.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.