Maja88 skriver:
Hej!!!!
Må man egentlig gerne tabe sig under en graviditet.
Jeg gør det ikke bevidst og kaster ikke op eller noget.
men er bare nervøs for om man gerne må- for inden min graviditet kunne jeg absolut ikke tabe sig og har så siden hen fået stofskiftepiller og nu skal der ingenting til for at jeg taber mig.
Træner ikke og spiser hvad jeg har lyst til.
altså jeg er 20+6 i dag og har taget ca 6 kg på i alt. men nu begynder det at bevæge sig ned af. er det ok eller
????
Hejsa 
Nu var jeg ret slank inden jeg blev gravid.... og jeg tog lynhurtigt 4 kg på (inden jeg nåede de 20 uger)!!! Derefter stod min vægt meget stille, og jeg endte med kun at tage 8 kg på!!! Min jordemor mente faktisk, at jeg reelt havde tabt mig, da barn, fostervand, øget blod/vandmængde, moderkage mm. vejede mere end 8 kg til sammen!!!
For 15 dage siden fødte jeg den mest perfekte datter på 3256 gram....!!! Så selvom man ikke tager på, så betyder det ikke, at der behøver at være noget galt, så længe dit barn vokser som det skal!!!
Selvfølgelig skal du nok lige være opmærksom på det... og det er altid en god idé at tale med din jordemor om det!!! Jeg kender en del, som faktisk har tabt sig under deres graviditet, og fået STORE sunde børn alligevel!!! Samtidig kender jeg andre som har taget 20-30 kg på og fået små bebser.... så der er ikke nødvendigvis sammenhæng mellem din vægtøgning og babys vægt 
Mange hilsner fra Lea med Wilma på 15 dage 
Anmeld