Ved I kønnet på jeres baby?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. oktober 2010

Camillago

Da jeg ventede Mathilde, ønskede vi ikke at vide kønnet på forhånd. Og det ønsker vi heller ikke fremover. Det betyder ikke noget for os at vide det - selvfølgelig er vi nysgerrige - men vi kan sagtens vente. Det hører med til at være gravid.

Jeg oplevede da også, at både min konsulterende jordemor og jordemoderen ved fødslen ikke var vant til, at forældrene ikke kendte kønnet på forhånd.

Jeg kan godt blive "lidt irriteret" over, at alt skal være så praktisk i dag. Og at man skal være "slave" af farver. Nu hvor Mathilde er født, køber jeg selvfølgelig tøj i "pigefarver", men hun kan nu godt have blåt, brunt og grønt på - hvilket hun da også havde som nyfødt....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. oktober 2010

Silas&Mille

Her ved vi det heller ikke.

Kæresten vil egentligt gerne vide det, men jeg vil ikke. Jeg vil overraskes

Dog mener kæresten at jordemoderen til scanningen sagde: Der ligger han jo fint!

Jeg hørte det ikke selv, men kæresten gjorde. Så nu må vi se om hun talte over sig eller om hun blot sagde det i stedet for at sige den

Anmeld

26. oktober 2010

Silas&Mille

Camillago skriver:

Jeg kan godt blive "lidt irriteret" over, at alt skal være så praktisk i dag. Og at man skal være "slave" af farver. Nu hvor Mathilde er født, køber jeg selvfølgelig tøj i "pigefarver", men hun kan nu godt have blåt, brunt og grønt på - hvilket hun da også havde som nyfødt....

Har helt samme tanke her.
Jeg køber det tøj jeg synes er sødt. Kigger slet ikke på om det er drenget eller piget.

Bliver det en pige må vi købe kjoler lidt hen af vejen

Anmeld

26. oktober 2010

Mor til prinsessen :-)

Ja jeg ved det .-)
Jeg var nødttil at vide det.... Gik med en fornemmelse at det blev en pige, så vill gerne se om jeg "havde ret"... også også fordi alle i min og kærestens familie har drenge... (selvom undersøgelser NU viser at der er 50% chance for at få det ene eller andet køn hver gang)

Og det er en pige siger de :-)

Anmeld

26. oktober 2010

Milka

Carina87 skriver:

det er bare ikke  lige min farve

jeg kunne ikke fordrage lyderød førhen. men så fik jeg to piger og du kan tro jeg kom på andre tanker! nu er lyserød det nye sort

Anmeld

26. oktober 2010

Silas&Mille

Carina87 skriver:

Hvad med Jer? Hvordan bygger I rede uden at vide kønnet?

KH Carina  (som alligevel er rigtig glad for at have en undskyldning for ikke at købe en eneste lyserød ting - det er bare ikke  lige min farve)

Vi køber simpelthen det vi synes er sødt.

Vi er ikke 'farveforskrækkede'. Ment sådan at bliver det en dreng kan han godt gå i fx rødt og mørkelilla og bliver det en pige kan hun godt gå i fx blåt og grønt. Det eneste vi ikke køber er lyserødt, men som dig gør det mig ikke noget for kan bare ikke lide den farve

Anmeld

26. oktober 2010

Malonde1985

Vi ved hvad det bliver  var ALT FOR NYSGERRIG!!!!!

Var nok mest mig der ville vide det - kæresten kunne vidst godt ha ventet... Men men men.. det kunne jeg IKKE

Anmeld

26. oktober 2010

Sofia

Carina87 skriver:

Faktisk lidt rart at vide at man ikke er den eneste i hele verden der ikke ved hvad man bærer rundt på

Jeg tror han har bestemt sig for at det skal være en måde for mig at blive bedre til at tage tingene som de kommer. Jeg planlægger altid ALT og vil så gerne have alting klar til babys ankomst, men det har jeg jo ikke rigtig mulighed for nu...

Forsøger at bygge rede i mange farver, der både kan passe til en dreng og en pige. Det er lidt svært... Kunne selvfølgelig vælge den hvide/beige løsning, men det er lige en tand for kedeligt til mig

Jeg har i 6 mdr. været overbevist om at det blev en dreng og alle har kommenteret min mave og sagt "du venter helt sikkert en dreng", men her de sidste 14 dage er jeg kommet meget i tvivl. Det kunne godt være en lille vildbasse af en pige der gemmer sig derinde ARGH! Jeg er nogle gange ved at sprænges af nysgerrighed

Hvad med Jer? Hvordan bygger I rede uden at vide kønnet?

KH Carina  (som alligevel er rigtig glad for at have en undskyldning for ikke at købe en eneste lyserød ting - det er bare ikke  lige min farve)

Det er præcis det samme, der er tilfældet herhjemme, jeg er den store planlægnings-freak, vil gerne have styr på ALt i MEGET god tid! Og tror også min kæreste synes det er rigtig sundt for mig, at vi nu ikke ved kønnet, så jeg kan tage det lidt mere som det kommer. Og må da indrømme at jeg virkelig også synes det gør fødslen endnu mere spændende, det bliver så vildt når man får kønnet at vide Vi skal flytte i en ny lejlighed første december, så vi er ikke rigtig igang med redebyggeriet endnu. Men af tøj har jeg holdt mig til hvidt og brunt. Og så noget med mange farver på! Mht. babyværelset så har vi et hvidt klædeskab som skal stå derinde, til babyens tøj, jeg tror jeg vil sætte noget hyldepapir på den ene side af skabet, det jeg indtil videre har fundet er med blå og røde blomster, synes sagtens det kan gå til begge køn. Puslereol og tremmeseng bliver i hvidt, og så finder vi noget sengetøj med farver på som kan give lidt spræl. Derudover har jeg en gammel kasse jeg vil bruge til lidt bøger og legetøj, jeg tror den skal males i en blå-lilla farve! Det bliver et meget neutralt værelse, men når så man ved kønnet efter fødslen synes jeg hurtigt man lige kan spæde til med nogle pige eller drenge ting

Anmeld

26. oktober 2010

Sofia

Tina2 skriver:

Det kan være ligeså tydeligt med piger  Vi var til scanning i uge 17 og hun kunne meget tydeligt se de to streger dernede, sagde der bestemt ikke var nogen tvivl, og sidder da også med min truntepige nu som er 7 uger

Tillykke med din lille pige Ja måske er det en pige så, jeg tænkte bare det nok var en dreng, fordi lægen jo ikke ledte efter kønnet men bare hurtigt så det i forbindelse med den almindelige scanning.. men ja, jeg må vente til fødslen, og se om der gemmer sig en pige eller dreng

Anmeld

26. oktober 2010

Laura.

Vi ved heller ikke endnu hvad vi venter os, men det får vi forhåbentlig svar på her d. 3.

Min mavefornemmelse siger at det er en pige, mens kæresten tror på hans hokus-pokus-triks og er sikker på at det bliver en dreng.. hehe...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.