42+0 og grædefærdig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. oktober 2010

6800

Zafir skriver:

Det er da helt vidlt.

PUSTER ogPRUUUUSTER lige en masse ve støv til dig.

har du mentalt lukket op for babyen? Inderst inde? For der er jo nogen der siger at det kan være at man blokerer ubevidst.

Så gå dig en dejlig tur og byd bebsen VELKOMMEN til livet Så han eller hun kigger ud liiiiige om lidt

Er så mentalt klar som man kan blive....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. oktober 2010

Pige2009

6800 skriver:

Har været til tjek på sygehuset i dag, da jeg er gået 14 dage over termin...men de ville ikke sætte mig igang...og det er på trods af jeg næsten ikke kan gå mere for bækkenløsning, vand og store smerter i hele kroppen....

Fik en vækstscanning og blev undersøgt...bette pigen blev vurderet til 4150...og jeg var kun 1 cm åben og stadig 1 cm blød livmoder hals....Troede virkelig jeg var mere åben, da jeg siden torsdag har gået med stort set regelmæssige små veer hver 10. minut...

Kan virkelig ikke mere nu... har det virkelig skidt både fysisk (smerterne) og psykisk (r konstant og har ondt af mis selv).

Har to veninder som har termin henholdsvis d. 27. og 30. oktober og de sidder allerede med deres guldklumper i hænderne...men jeg havde altså termin d. 11....synes ikke det er fair!!

Skal til undersøgelse igen torsdag, og så ville de MÅSKE sætte mig igang men nok først fredag...

Sorry for et indlæg

Det er da for vildt. Sikke nogle padder! På OUH sagde de, at ingen helst skulle gå mere end 16 dage over - eller SKULLE man sættes i gang. Jeg ville kræve at blive sat i gang. 

Jeg fødte selv 42+1...

Anmeld

25. oktober 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
6800 skriver:

Er så mentalt klar som man kan blive....

Jeg håber din krop makker ret om lidt. Og selvom du har ondt, så er det mege sjældent at folk taler om at det har været en god oplevelse at blive sat igang.

Så masser af vestøv, så du kan gåigang selv

Anmeld

25. oktober 2010

6800

Baagøe skriver:

Det er da for vildt. Sikke nogle padder! På OUH sagde de, at ingen helst skulle gå mere end 16 dage over - eller SKULLE man sættes i gang. Jeg ville kræve at blive sat i gang. 

Jeg fødte selv 42+1...

tror ikke rigtig man kan kræve det....desværre

Anmeld

25. oktober 2010

miss freja

Puha din stakkel - det lyder som en hård omgang du er igennem for tiden. Jeg håber og tror på, at din dejlige baby vil se verdens lys førend du tror

Jeg håber på ve støv til dig snarest mulig, du får lige et

Anmeld

25. oktober 2010

6800

miss freja skriver:

Puha din stakkel - det lyder som en hård omgang du er igennem for tiden. Jeg håber og tror på, at din dejlige baby vil se verdens lys førend du tror

Jeg håber på ve støv til dig snarest mulig, du får lige et

takker

Anmeld

25. oktober 2010

sarahb

jeg synes du skal gå op og banke bordet. Ved de har haft nogle uheldige hændelser hvor de ikke ville sætte gravide patienter igang ved de magiske 42+0 på esbjerg sygehus!!!!
Her sagde de til mig ved min første graviditet at uanset HVAD så satte de mig igang 42+0 om det var søndag eller hvad det var. Og det faldt på Min fødselsdag. Nåede at føde inden, men de ville gøre det den dag.

Anmeld

25. oktober 2010

6800

sarahb skriver:

jeg synes du skal gå op og banke bordet. Ved de har haft nogle uheldige hændelser hvor de ikke ville sætte gravide patienter igang ved de magiske 42+0 på esbjerg sygehus!!!!
Her sagde de til mig ved min første graviditet at uanset HVAD så satte de mig igang 42+0 om det var søndag eller hvad det var. Og det faldt på Min fødselsdag. Nåede at føde inden, men de ville gøre det den dag.

prøvede virkelig i dag, men der var bare ikke noget at gøre...

Anmeld

25. oktober 2010

sarahb

6800 skriver:

prøvede virkelig i dag, men der var bare ikke noget at gøre...

Du SKAL sættes igang...

Alle gravide bliver tilbudt at få fødslen sat i gang, når graviditeten har varet 42 fulde uger. Ca. 5% når til 42 uger i deres graviditet.

Årsagen til at vi tilbyder igangsættelse på dette tidspunkt er, at nogle børn begynder at få for lidt næring gennem moderkagen, når de ligger i livmoderen så længe. Det kan gøre barnet mere sårbart over for iltmangel under fødslen. Undersøgelser har vist, at vi ved at sætte fødslen i gang kan undgå enkelte kejsersnit, som vi ellers ville være nødt til at foretage, fordi barnet udvikler iltmangel under fødslen.

Anmeld

25. oktober 2010

sarahb

42. uge (41+0 - 41+6)

Kvinden
Måske har du været til jordemoder i sidste uge, eller du har en aftale i denne uge. Hos jordemoderen får du at vide, hvordan du skal forholde dig, hvis du, ved udgangen af denne uge, endnu ikke har født. Det er først da, at man taler om at være gået ’over tiden.’ Selvom du sikkert føler, at du er gået rigtig længe over tiden…

Kun 7% går over de 42 uger
Kun ca. 7 % af alle gravide oplever at gå ud over de fulde 42 uger. Når man er gået over de 42 uger, så tilbydes man en igangsættelse af fødslen. Når en fødslen sættes i gang, så sker det som regel ved en 3-trins metode, der skal modne livmoderhalsen og -munden til fødslen. Det er muligt at springe trin 1 over, hvis livmoderhalsen har trukket sig tilbage, og livmodermunden har åbnet sig lidt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.