Allergi hund

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. oktober 2010

Risen

Baagøe skriver:

West Highland White Terrier

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. oktober 2010

Risen

lhn89 skriver:

Malteseren er i hvert fald en super dejlig hund!

Vi har selv en, og hun er den dejligste! Meget kærlig og lydig (: Hun elsker alle andre hunde og folk - kan kun varmt anbefale denne race! (;

Jaaa - men de skal jo hele tiden klippes  Mange penge ..

Anmeld

25. oktober 2010

lhn89

Det er rigtigt! Det kan hurtigt bliver dyrt! Og de gange vi selv har klippet hende er det ikke blevet super fint! ;b

Anmeld

25. oktober 2010

marijke85

søg på labradoodle, det er en allergifri hund, (har lidt svært med forrklar det p.g.a svært ved og skrive dansk, men jeg prøver)

labradoodle er en blanding med een poedel og labrador, 3/4 deel poedel 1/4 labradoor. vi har en selv, og det er bare en super hund!! jeg kan lige send en billede med, og kan finde nogen hjemmesider, jeg er snart sikkert på at der er kun en avler i denmark, vejle tror jeg. vores kommer fra holland.

www.sualiga.nl, det er her vores kommer fra.

her var den hvalpe.

hilsen marijke

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

25. oktober 2010

Louise Diana Ovesen

Har to Shih Tzu tæver, som er allergi venlige:O) Men tror mig, der er ikke meget pels pleje i det rigtig rigtig meget..

Coton de tulear er den meste allergi venlige. Har en veninde der har rigtig meget allergi, men hun har sådan en, og den kan hun ståle. Men har der i mod ind i mellem problemer med mine.

Men Coton de tulear kræver lige så meget pels pleje som mine to Shih Tzú gør. I hvertfald hvis du vil have de skal se ordenlige ud..

Anmeld

25. oktober 2010

..

SussieThyssen skriver:

Ehhh..nej..det vil jeg så ikke gve dig ret i...ulve og sjakaler har en fælles forfader, men har delt sig ud på et fælles stamtræ langt tilbage, så man kan på en måde godt sige, at de har fælles forfader, men det er to forskellige grene på samme træ.
Men det er jo kompliceret med al den forskning, og nogle siger ét og andre siger noget andet.
Hvem der så har ret ved jeg ikke.

Hvis der er kommet ny forskning der viser at visse hunde nedstammer fra sjakaler, vil du så ikke sende et link?

Der er nok en grund til at Ulvens latinske navn er Canis Lupus og hundens er Canis Lupis Familiaris

Anmeld

25. oktober 2010

..

marijke85 skriver:

søg på labradoodle, det er en allergifri hund, (har lidt svært med forrklar det p.g.a svært ved og skrive dansk, men jeg prøver)

labradoodle er en blanding med een poedel og labrador, 3/4 deel poedel 1/4 labradoor. vi har en selv, og det er bare en super hund!! jeg kan lige send en billede med, og kan finde nogen hjemmesider, jeg er snart sikkert på at der er kun en avler i denmark, vejle tror jeg. vores kommer fra holland.

www.sualiga.nl, det er her vores kommer fra.

her var den hvalpe.

hilsen marijke

De er super skønne men fordelen ved puddel ift allergi er jo at den ikke har pels men hår, det kan man vel ikke være sikker på når den er halv labrador?

Anmeld

25. oktober 2010

marijke85

Macrolf skriver:

De er super skønne men fordelen ved puddel ift allergi er jo at den ikke har pels men hår, det kan man vel ikke være sikker på når den er halv labrador?

en labradoodle, kan have 3 slags pels weavy,curly og glad tror jeg der hedder, vores er curly, og det er så blødt, og nemt og veligholde. men kan slet ikke samme ligne det med een labrador pels pga, der er mere puddel i som labrador

Anmeld

25. oktober 2010

..

marijke85 skriver:

en labradoodle, kan have 3 slags pels weavy,curly og glad tror jeg der hedder, vores er curly, og det er så blødt, og nemt og veligholde. men kan slet ikke samme ligne det med een labrador pels pga, der er mere puddel i som labrador

Det er jeg helt med på, at den kombination kan give 3 forskellige slags pels, men pudlen har ikke pels, den har hår. Hår er ikke allergifremkaldende men det er pels og ved at have en puddelblanding kan du ikke være sikker på om det er pels eller hår den har

Anmeld

25. oktober 2010

marijke85

Dogs from these infusions have been bred together to continue the Australian, multi-generation lines.

The Australian Labradoodle is much more likely to be low to non-shedding and allergy friendly than other types of Labradoodles, such as the first generation Labrador Retriever / Poodle crosses, or first generation crosses bred back to Poodles. Even when the Labrador Retriever / Poodle crosses are bred for several generations, the result is not an Australian Labradoodle, as the other foundation breeds are not there to enhance their basic qualities.

The true Australian Labradoodle is the result of six or more successful generations of careful breeding. The result is a healthy, well tempered dog with a non-shedding allergy friendly coat.

Allergy friendly means that 95% of people with asthma and/or allergies will not have reactions to the dander or the coat of the Australian Labradoodle. The small population of people that have allergies to Australian Labradoodles are most likely allergic to dog saliva, and will generally react to any breed of dog, shedding or not.

The Labradoodle is available in three sizes, Standard (largest), Medium, and Miniature (smallest). The appearance is the same for all three sizes. The Labradoodle is a compact dog, that is athletic, yet graceful, and always appears to be happy. The coat should be non-shedding, and as allergy friendly as possible.

Standard: 22 - 26 inches, weighs 22 to 42 kg (48-92 lbs)

Medium: 18 - 21 inches, weighs 15 to 21 kg (33-46 lbs)

Miniature: 14- 17 inches, weighs 10 to 15 kg (22-33 lbs)

hår eller pels det er bare en super hund!!

håber min information hjælper lidt på det i søger.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.