Allergi hund

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. oktober 2010

..

SussieThyssen skriver:

Mange allergikere kan tåle hunde der er en blanding imellem slædehunde/husky og Chowchow, inkl. jeg selv.
Det skyldes at de asiatiske og slædehundene har en anden pelstype end almindelige hunde.
Når man skærer et hår tværs igennem og kigger på det fra enden i et mikroskop, så har almindelige hunderacer runde hår, hvorimod de andre har trekantede.
Dette skyldes at de fleste hunderacer nedstammer fra sjakalerne, hvorimod slædehundene og asiaterne kommer fra ulvene.

Af slædehunderacerne med de trekantede hår kan jeg nævne hunderacer, så som, husky, grønlandsk slædehund, samojedespids og karelsk bjørnehund.
Af de asiatiske er der chowchow'en og et par stykker mere, jeg ikke lige kan komme i tanke om, men dem kan du Google..du skal bare gå efter deres origiale tilhørssted. Koreanerne har også udviklet en nøgen hund, som er ideel for allergikere.

Kærligst
Sussie

Det er så ikke helt korrekt, alle hunde nedstammer fra ulvene

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. oktober 2010

Pige2009

LouiseNielsen skriver:

Hejsa Piger

Vi snakker om at skaffe os en hund når vi kommer i et hus og bo... Vi har mere elller mindre t Nicklas en hund... Sagen er bare den at Andreas lider af allergi, så vi skal have allergi venlig hund....

Jeg kender kun til bomuldshunden, men vi vil meget gerne have flere muligheder, for at finde den hund der passer bedst til netop vores familie??

Kram

West Highland White Terrier

Anmeld

25. oktober 2010

Anja.t

En Shih tzu skulle også være allergi venlig, det er i hvert fald min plan, at anskaffe mig sådan en, næste gang vi skal have hund

Anmeld

25. oktober 2010

MoarTil4

LouiseNielsen skriver:

Hejsa Piger

Vi snakker om at skaffe os en hund når vi kommer i et hus og bo... Vi har mere elller mindre lovet Nicklas en hund... Sagen er bare den at Andreas lider af allergi, så vi skal have allergi venlig hund....

Jeg kender kun til bomuldshunden, men vi vil meget gerne have flere muligheder, for at finde den hund der passer bedst til netop vores familie??

Kram

vi har selv haft en bomuldshund - den er bestemt allergivenlig - hvilket vil sige at dens hud skæl er godt for allergikere.

Vær dog opmærksom på at den kræver RIGTIG meget pleje - pelsen skal passes helst hver dag for at der ikke kommer knuder i pelsen. Det gode ved pelsen er at den ikke fælder som andre hunderace - men den taber naturligvis hår som os mennesker - sådan løbende.

Den kan have en tendens til at gø meget, men er også en god begynderhund og forholdsvis lærenem.

Et godt råd - tag ud og besøg en kennel med den hundetype som I kunne tænke jer og nus godt og grundigt med hunden - gerne mere end en gang.

Anmeld

25. oktober 2010

SussieThyssen

Macrolf skriver:

Det er så ikke helt korrekt, alle hunde nedstammer fra ulvene

Ehhh..nej..det vil jeg så ikke gve dig ret i...ulve og sjakaler har en fælles forfader, men har delt sig ud på et fælles stamtræ langt tilbage, så man kan på en måde godt sige, at de har fælles forfader, men det er to forskellige grene på samme træ.
Men det er jo kompliceret med al den forskning, og nogle siger ét og andre siger noget andet.
Hvem der så har ret ved jeg ikke.

Anmeld

25. oktober 2010

Kløver

LouiseNielsen skriver:

Hejsa Piger

Vi snakker om at skaffe os en hund når vi kommer i et hus og bo... Vi har mere elller mindre lovet Nicklas en hund... Sagen er bare den at Andreas lider af allergi, så vi skal have allergi venlig hund....

Kram

Mine forldre har chinese crested, som på dansk hedder kinesisk hårløs, de er rigtig søde, der er både den hårløse, og chinese crested powder puff, pufferne har pels. De er rigtig søde og mine forældre har 2 hårløse og 1 puff, og er rigtig glade for dem, de er selv ramt af allergi, men har ingen problemer med disse hunde.

Sætter lige billeder ind af mine forældres hunde

Billede 1 er Hercules ( Chinese Crested)

Billede 2 er Malthe (chinese crested)

Billede 3 er Malou ( Chinese crested powder puff)

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

25. oktober 2010

lhn89

Malteseren er i hvert fald en super dejlig hund!

Vi har selv en, og hun er den dejligste! Meget kærlig og lydig (: Hun elsker alle andre hunde og folk - kan kun varmt anbefale denne race! (;

Anmeld

25. oktober 2010

Miamaja

Man skal lige huske paa at hunde som er allergi venlige,  kan stadig give allergi. Vuf vuf

Anmeld

25. oktober 2010

betiinsen

vores hund er allergivenlig... kan ikke tåle hunde der ikke er. det er en yorkshire terrier

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.