LouiseNielsen skriver:
Hejsa Piger
Vi snakker om at skaffe os en hund når vi kommer i et hus og bo... Vi har mere elller mindre lovet Nicklas en hund... Sagen er bare den at Andreas lider af allergi, så vi skal have allergi venlig hund....
Jeg kender kun til bomuldshunden, men vi vil meget gerne have flere muligheder, for at finde den hund der passer bedst til netop vores familie??
Kram
Mange allergikere kan tåle hunde der er en blanding imellem slædehunde/husky og Chowchow, inkl. jeg selv.
Det skyldes at de asiatiske og slædehundene har en anden pelstype end almindelige hunde.
Når man skærer et hår tværs igennem og kigger på det fra enden i et mikroskop, så har almindelige hunderacer runde hår, hvorimod de andre har trekantede.
Dette skyldes at de fleste hunderacer nedstammer fra sjakalerne, hvorimod slædehundene og asiaterne kommer fra ulvene.
Af slædehunderacerne med de trekantede hår kan jeg nævne hunderacer, så som, husky, grønlandsk slædehund, samojedespids og karelsk bjørnehund.
Af de asiatiske er der chowchow'en og et par stykker mere, jeg ikke lige kan komme i tanke om, men dem kan du Google..du skal bare gå efter deres origiale tilhørssted. Koreanerne har også udviklet en nøgen hund, som er ideel for allergikere.

Kærligst
Sussie
Anmeld