Allergi hund

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9.426 visninger
31 svar
0 synes godt om
25. oktober 2010

LouiseNielsen

Hejsa Piger

Vi snakker om at skaffe os en hund når vi kommer i et hus og bo... Vi har mere elller mindre lovet Nicklas en hund... Sagen er bare den at Andreas lider af allergi, så vi skal have allergi venlig hund....

Jeg kender kun til bomuldshunden, men vi vil meget gerne have flere muligheder, for at finde den hund der passer bedst til netop vores familie??

Kram

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. oktober 2010

Mi

LouiseNielsen skriver:

Hejsa Piger

Vi snakker om at skaffe os en hund når vi kommer i et hus og bo... Vi har mere elller mindre lovet Nicklas en hund... Sagen er bare den at Andreas lider af allergi, så vi skal have allergi venlig hund....

Jeg kender kun til bomuldshunden, men vi vil meget gerne have flere muligheder, for at finde den hund der passer bedst til netop vores familie??

Kram

Jeg har heller ikke hørt om andre end den. Når det er en allergihund, så er det fordi den ikke fælder ikke?

Marianne

www.stjerneleg.dk

Anmeld

25. oktober 2010

Kloster

LouiseNielsen skriver:

Hejsa Piger

Kram

En puddel skulle også være en allergihund.

Anmeld

25. oktober 2010

..

En puddel er et fantastisk valg. Den har ikke pels men hår og intet underuld, samt ingen skæl så den er absolut allergivenlig.

Derudover er den en fantastisk familie hund, super intelligent (verdens 2. klogeste hund kun overgået af bordercollien) og så er den bare nuttet.

Hilsen Rikke - ejer af den skønneste hvide kongepuddet som ikke er klippet skørt, bare helt almindeligt

Anmeld

25. oktober 2010

BabyMus

Coton de Tuléar

Bichon Havanaser

Bichon Fricé

Malthser

Puddel

Briard

Mexiansk Hårløs (eller hvad det nu er den hedder også)

Anmeld

25. oktober 2010

Sujan

Der er avlet en helt speciel allergivenlig race.. Det er en blanding mellem en labrador og puddel.. Tror det hedder en labradoddel(staves)

Hvis i ser top-gear er den den race de har deri-) top-gear dog:-)

Den fås i 3 størrelser ligesom puddel og skulle være en helt fantastisk hund

Anmeld

25. oktober 2010

SussieThyssen

LouiseNielsen skriver:

Hejsa Piger

Kram

Mange allergikere kan tåle hunde der er en blanding imellem slædehunde/husky og Chowchow, inkl. jeg selv.
Det skyldes at de asiatiske og slædehundene har en anden pelstype end almindelige hunde.
Når man skærer et hår tværs igennem og kigger på det fra enden i et mikroskop, så har almindelige hunderacer runde hår, hvorimod de andre har trekantede.
Dette skyldes at de fleste hunderacer nedstammer fra sjakalerne, hvorimod slædehundene og asiaterne kommer fra ulvene.

Af slædehunderacerne med de trekantede hår kan jeg nævne hunderacer, så som, husky, grønlandsk slædehund, samojedespids og karelsk bjørnehund.
Af de asiatiske er der chowchow'en og et par stykker mere, jeg ikke lige kan komme i tanke om, men dem kan du Google..du skal bare gå efter deres origiale tilhørssted. Koreanerne har også udviklet en nøgen hund, som er ideel for allergikere.

Kærligst
Sussie

Anmeld

25. oktober 2010

Plysbjørnen

LouiseNielsen skriver:

Hejsa Piger

Kram

Altså jeg har en fætter som er multiallergiger, og den eneste dyr han kan tåle er en Puddelhund

Anmeld

25. oktober 2010

lucas<3

heej.

en puddel ville være et godt valg. har haft 2 da jeg os  har allergi. og de er fantastiske...

Anmeld

25. oktober 2010

Diana2013

Mener også at en westie er en allergi hund, den fælder i hvert fald minimal Plus det er en fantastiks hund

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.