SoSu elev. Hvor meget er realistisk at tjene ved siden af?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. oktober 2010

bøgelund

Alexis - i den virtuelle verden! skriver:

Nej jeg tænker nok, at det mest vil blive i skoleperioderne jeg ville gøre det. Men ved ik om der så er så meget læsning at det er urealistisk?

hvis jeg skal være ærlig, åbnede jeg ikke min bog voldsomt tit.. der er da en del læsning.. men det værste kan klares i bussen og sengen om aftenen. 

men på trods af sjældent åbnede bøger, er jeg da kommet igennem både hjælper og ass.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. oktober 2010

Findusinde

Det er SoSU hjælper, og så Ass. direkte bagefter.

Vil gerne læse videre bagefter nemlig.

På hjælperen kom jeg igennem med 10 taller og 12 taller, og der læste jeg ikke ret meget. Der ville jeg godt kunne klare et arbejde i weekenderne, ikke i praktik perioderne men i skoleperioderne..

Her på assistenten hvor jeg går nu, jeg vil ikke sige jeg har det svært, for det har jeg ikke. Men der er RIGTIG meget læsestof og gruppearbejde..

Anmeld

24. oktober 2010

Alexis - i den virtuelle verden!

hvis jeg skal være ærlig, åbnede jeg ikke min bog voldsomt tit.. der er da en del læsning.. men det værste kan klares i bussen og sengen om aftenen. 

men på trods af sjældent åbnede bøger, er jeg da kommet igennem både hjælper og ass.. 

Ok, fedt. Jeg er egentlig ret akademisk på nogle punkter, og samtidig meget glad for kombi. med det praktiske.

Derfor tænker jeg at gå denne vej, og så bagefter læse en proff. bachelor. Der kommer jeg selvf. på SU, men så kan jeg måske arbejde ved siden af, og modtage SVU.

Men min bekymring lige nu ligger mest på om det er realistisk, og det lyder til, at det godt kan lade sig gøre.

Anmeld

24. oktober 2010

L-Mortil3

jeg er snart færdig, og må indrømme med 37 timers praktik om ugen og eksamner for døren, har jeg slet slet slet ikke overskud til at arbejde ved siden af

Men hvis man har overskud kan du jo tjene en del på aften og weekend arbejde!

Anmeld

24. oktober 2010

bøgelund

Ok, fedt. Jeg er egentlig ret akademisk på nogle punkter, og samtidig meget glad for kombi. med det praktiske.

Derfor tænker jeg at gå denne vej, og så bagefter læse en proff. bachelor. Der kommer jeg selvf. på SU, men så kan jeg måske arbejde ved siden af, og modtage SVU.

Men min bekymring lige nu ligger mest på om det er realistisk, og det lyder til, at det godt kan lade sig gøre.

og hvis du er god og glad for at kombinere teori og praksis, så har du allerede bestået begge uddannelser.. 

det er det de er vilde med.. 

held og lykke med det hele.. 

Anmeld

24. oktober 2010

CamiRon

Nu er penge ikke alt, og så alligevel. Jeg står midt i at vælge at fortsætte på SU, eller tage en elevplads som SoSu.

Økonomisk bilder jeg mig ind, at det er langt nemmere at tjene ved siden af sin elevløn, end det er at tjene ved siden af sin SU. Både pga. loftet, men også pga. de mange læsetimer ved siden af skolen (studenterkursus)

Så vil da rigtig gerne høre jeres erfaringer på området mht. indkomst?

Jeg kan nemlig ikke få voksenelevløn lige nu, desværre.

Jeg er uddannet ssa'er. Jeg tog vagter både da jeg læste på hjælperen og assistenten! Det kan sagtens lade sig gøre hvis man er lidt realistisk omkring hvor meget man kan overskue samtidig med skole eller praktik!

Og f.eks. giver det jo godt lige at snuppe et par nattevagter over en weekend. Gå hellere efter de vagter der giver godt, så du kan have færre end at gå efter dem der giver dårligst så du skal have flere.

Syntes ikke det var galt med lektier, læsning osv på nogen af udd. men der er man jo så forskellig.

Held og lykke med det!

Anmeld

24. oktober 2010

bøgelund1 skriver:

og hvis du er god og glad for at kombinere teori og praksis, så har du allerede bestået begge uddannelser.. 

det er det de er vilde med.. 

held og lykke med det hele.. 

Tusind tak. Er så heldig at kunne komme ind på hovedforløbet til hjælper udd. fordi jeg har en HG. Og ud over det kan jeg trække 2 1 1/2 måned af skolen fra pga. merit i visse fag. Så jeg kan få den udd. på 1 år og så være færdig med begge udd. om 2, 8 år.

Det er da ikke så ringe endda. Selv om min studietid bliver forlænget, fordi STX kan jeg være færdig med om halvandet år, og komme videre derfra.

Men tusind tak for dit svar

Anmeld

26. oktober 2010

Mira0911

Nu er jeg jo enormt nysgerrig... 

Er der slet ikke noget link, så man kan se på skrift at det bliver afskaffet? 

Det vil sige man så får samme løn som dem under 25 som ca er på 10000,- før skat? 

Anmeld

26. oktober 2010

Nu er jeg jo enormt nysgerrig... 

Er der slet ikke noget link, så man kan se på skrift at det bliver afskaffet? 

Det vil sige man så får samme løn som dem under 25 som ca er på 10000,- før skat? 

Nej jeg kan ik finde noget om det. Men der tales om at det er forskelligt fra kommune til kommune, fordi det handler om den enkelts kommunes spareplan...

Hvilket jo ik gør det gennemskueligt overhoved...

Anmeld

26. oktober 2010

slettet_7530

Altså med din bagrund lyder det som rimeligt realistisk at du vil kunne tjen en masse ved siden af, men det kræver jo også at familien er indstillet på at se mindre til dig i de perioder også hvis du har børn.

Jeg kom selv meget nemt igennem hjælperen, men nu fik min sævanelige løn.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.