SoSu elev. Hvor meget er realistisk at tjene ved siden af?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9.167 visninger
31 svar
0 synes godt om
24. oktober 2010

Alexis - i den virtuelle verden!

Nu er penge ikke alt, og så alligevel. Jeg står midt i at vælge at fortsætte på SU, eller tage en elevplads som SoSu.

Økonomisk bilder jeg mig ind, at det er langt nemmere at tjene ved siden af sin elevløn, end det er at tjene ved siden af sin SU. Både pga. loftet, men også pga. de mange læsetimer ved siden af skolen (studenterkursus)

Så vil da rigtig gerne høre jeres erfaringer på området mht. indkomst?

Jeg kan nemlig ikke få voksenelevløn lige nu, desværre.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. oktober 2010

bøgelund

Alexis - i den virtuelle verden! skriver:

Nu er penge ikke alt, og så alligevel. Jeg står midt i at vælge at fortsætte på SU, eller tage en elevplads som SoSu.

Økonomisk bilder jeg mig ind, at det er langt nemmere at tjene ved siden af sin elevløn, end det er at tjene ved siden af sin SU. Både pga. loftet, men også pga. de mange læsetimer ved siden af skolen (studenterkursus)

Så vil da rigtig gerne høre jeres erfaringer på området mht. indkomst?

Jeg kan nemlig ikke få voksenelevløn lige nu, desværre.

voksenlønnen er også afskaffet på sosu uddannelserne =/ eller det bliver det her i 2011.

du kan nemt tjene en masse ved siden af. gjorde jeg! 

aftenarbejde og weekend  

Anmeld

24. oktober 2010

CamillaValby

bøgelund1 skriver:

voksenlønnen er også afskaffet på sosu uddannelserne =/ eller det bliver det her i 2011.

aftenarbejde og weekend  

Uhh hvad. Jeg skal starte på sosu ass. her til december og har fået afvide at jeg får voksen lønnen. Ved du noget om dem som er startet om de bliver "frataget" den??

Anmeld

24. oktober 2010

bøgelund

CamillaValby skriver:

Uhh hvad. Jeg skal starte på sosu ass. her til december og har fået afvide at jeg får voksen lønnen. Ved du noget om dem som er startet om de bliver "frataget" den??

nej hvis du er optaget på voksenløn, fortsætter det sådan. de tager det ikke fra nogen

mener jeg bestemt ikke de kan..

Anmeld

24. oktober 2010

CamillaValby

bøgelund1 skriver:

nej hvis du er optaget på voksenløn, fortsætter det sådan. de tager det ikke fra nogen

mener jeg bestemt ikke de kan..

Puha så er jeg da mere rolig Jeg ved at de snakkede om at fjerne voksenlønnen helt tilbage i 2005 hvor jeg blev færdig med hjælperen.

Tak for svar.

Anmeld

24. oktober 2010

bøgelund1 skriver:

aftenarbejde og weekend  

Jeg har godt hørt rygter om det.

Og voksenelevløn ville ikke være relevant for mig alligevel, da jeg ville gå direkte på Ass. og ikke arbejde først for at kunne få voksenelevløn.

Kan man tjene så man har ca det dobbelte før skat, hvis man er med på at tage alle de weekendevagter osv?

Anmeld

24. oktober 2010

bøgelund

Alexis - i den virtuelle verden! skriver:

Jeg har godt hørt rygter om det.

Og voksenelevløn ville ikke være relevant for mig alligevel, da jeg ville gå direkte på Ass. og ikke arbejde først for at kunne få voksenelevløn.

Kan man tjene så man har ca det dobbelte før skat, hvis man er med på at tage alle de weekendevagter osv?

der er vist ikke noget max. så hvis du kan få så meget vikar arbejde, så ja jeg gad dog ikke. for når du er i praktik, har du 37 timer, og så orker man ikke meget mere..  

Anmeld

24. oktober 2010

bøgelund1 skriver:

der er vist ikke noget max. så hvis du kan få så meget vikar arbejde, så ja jeg gad dog ikke. for når du er i praktik, har du 37 timer, og så orker man ikke meget mere..  

Nej jeg tænker nok, at det mest vil blive i skoleperioderne jeg ville gøre det. Men ved ik om der så er så meget læsning at det er urealistisk?

Anmeld

24. oktober 2010

Findusinde

Hej Hej

Nu har jeg flere gange hørt det med at de vil fjerne voksenlønnen.. Er der en eller anden der har et link hvor man evt kan læse noget omkring det?

Til TS

Hvis det er sosuhjælper du skal igang med vil jeg mene at du godt kan arbejde ved siden af.. Men hvis det er assistenten.. Hmm, ja.. Den er jeg i gang emd nu, og jeg har sku fået kam til mit hår..

Anmeld

24. oktober 2010

Findusinde skriver:

Hej Hej

Nu har jeg flere gange hørt det med at de vil fjerne voksenlønnen.. Er der en eller anden der har et link hvor man evt kan læse noget omkring det?

Til TS

Hvis det er sosuhjælper du skal igang med vil jeg mene at du godt kan arbejde ved siden af.. Men hvis det er assistenten.. Hmm, ja.. Den er jeg i gang emd nu, og jeg har sku fået kam til mit hår..

Det er SoSU hjælper, og så Ass. direkte bagefter.

Vil gerne læse videre bagefter nemlig.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.