Har i fastlagt jeres nytårsmenu?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. oktober 2010

birthee

FrkT skriver:

Vi ved endnu ikke hvad vi skal nytårsaften, og om vi overhovedet skal noget.

Men det eneste der er HELT fastlagt er desserten, da det er en tradition i min familie, som jeg har taget med mig i vores forhold (til Jens' store glæde). Og det er bananasplit. Det har jeg fået hvert år nytårsaften lige siden jeg var helt lille. Og godt nok er Jens kokken herhjemme, men bananasplit, dét laver jeg. Vi har en lidt anderledes opskrift i vores familie, og alle jeg har lavet det for siger de aldrig har fået bedre bananasplit, det er bare mums.....

Da jeg var barn fik vi mange år fondue nytårsaften. Men da mine forældre købte sig en raclette fik vi raclette-mad hvert år, og det var en tradition, som jeg godt kunne finde på at føre med videre også, når vi selv får børn.

Du kan da ikke bare skrive om banana-split, uden at komme med en opskrift???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. oktober 2010

Svei

Nææ,....ved ikke engang hvor jeg skal holde nytår...

Anmeld

23. oktober 2010

KajaHH

Vi skal ha det vi plejer at få.

Forret: advocado med med advocado musse med tun og hvidløg.

Hovedret: Hamburgryk med alm. kartoffler, sukkerbrune kartoffler, sønderjysk stuvet grønlangkål, bernaise sovs, chips.

Dessert: Citronfromage og is

Natmad: Smørrebrød

Og det hele er hjemmelavet, det eneste der er købt er sennep og chips ja og kartofflerne GGGG

Anmeld

23. oktober 2010

FrkT

birthee skriver:

Du kan da ikke bare skrive om banana-split, uden at komme med en opskrift???

Hehe jo.....  Det er jo en familieopskrift 

Anmeld

23. oktober 2010

M.O.A.R.

SussieThyssen skriver:

Nej..ikke endnu, da jeg ikke ved hvor mange vi bliver.
men som regel får vi en god oksesteg med hele svineriet og is til dessert.
Hvis min ældste kommer, så bliver det sikkert med en af hendes hjemmelavede desserter, som er helt fantastiske, men hun er meget højgravid lige der, så vi ved jo ikke om hun dels orker det og dels ikke allerede har født 
Men nu får vi se.

Kærligst
Sussie

Vi plejer også at få oksesteg, men i år skulle vi prøve noget nyt. Selvom det er virkelig lækkert

Anmeld

23. oktober 2010

birthee

FrkT skriver:

Hehe jo.....  Det er jo en familieopskrift 

Jo - men nu elsker jeg jo banana-split!!! Og jeg laver også banana-split på en anden måde end min mand var vant til... Det er i hvert fald faldet i god jord...

Anmeld

23. oktober 2010

FrkT

birthee skriver:

Jo - men nu elsker jeg jo banana-split!!! Og jeg laver også banana-split på en anden måde end min mand var vant til... Det er i hvert fald faldet i god jord...

Det er altså også verdens bedste dessert.... mums 

Anmeld

24. oktober 2010

Bavianis

Okay damer! Det er ikke så smart med sådan en tråd her, for nu får jeg lyst til tarteletter med høns i asparges, hot dogs og citronfromage! - Ikke just en sammensætning vi lige har i huset!  Men uhhhh, det ville være godt lige nu!

Nå - nytårsmenu. Sidste år fik vi hvidvinsdampede havtaskekæber til forret, dyreryg til hovedret og flamberede figner til desert. I år ved jeg ikke hvad vi skal have - hvad siger MyBaby??

- Men vi skal da HELT sikkert have hot dogs til natmad!!!! NAM!

Anmeld

28. oktober 2010

Bom

Uhh jeg kommer jo fra det mørke jylland Og da får vi hamburgryg med gammel daws hvidkål, kålpølser med grønlangkål, brune kartofler, hvidekartofler, chips og sovs... Til dessert skal vi nok have ris ala mande...

Håber ihvertfald at det er det vi skal have, vi skal nemlig holde nytår oppe ved vores skønne venner og deres børn, men er 99 % sikker på at menuen ser sådan ud..

Anmeld

28. oktober 2010

MissMikkelsen

VI skal holde nytår herhjemme med et rigtig nært vennepar (som lige har fortalt de venter sig  

Vores menu ligger ikke helt fast men foreløbig ser den ud således:

Kold ærtesuppe med champagne

Raclette

cociokage med softice

Kransekage med champagne/mousserende vin

Hotdog

Vi har gjort det til en tradition at værterne køber ind og laver maden og så regner man en kuvertpris ud som man så betaler...... det har altid fungeret godt for os og der er en aftale om at kuvertprisen max kan bliver 200 alt i alt (inkl drikkevarer)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.