Lommepenge/pligter?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. august 2008

Doktor Doolittle

Eva skriver:

Her får drengene lommepenge men ikke for at lave noget.
Det her et hjem og ikke en fabrik hvor man lønnes efter indsats.
Alle hjælper herhjemme....penge eller ej.
Familien fungerer (og fungerer som en familie og ikke som et overordnet underordnet forhold imellem børn og voksne) og alle hjælper fordi det er vigtigt og nødvendigt og ikke fordi de lønnes for det.
jeg synes det er vigtig læring at hjælpe fordi man er vigtig og fordi det er nødvendigt.
Så her bliver der hverken taget eller givet penge for pligter eller manglende af samme...
Knus Eva...

Lige mine ord :)) Her hjælper alle til, og lommepenge er lommepenge uanset mængden af opgaver, ungerne har udført.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. august 2008

Honningblomst

twinboys skriver:

Hos os giver vi ingen lommepenge, men her i huset hjælper vi alle hinanden...

Så manglede lige en svar mulighed der hedder har pligter men ingen lommepenge...

Men har ingen faste pligter...Og heller ingen tvang... Men er jo lige i den alder ( 5 år ) hvor man gerne vil hjælpe...

Men stemte ingen lommepenge...

Samme holdning som Eva.... Igen igen igen havde vi samme mening 8D

Mvh Majbritt

Ved at være lidt uhyggeligt-griner- med vores enige meninger...:P

Anmeld

6. august 2008

twinboys

Eva skriver:

twinboys skriver:

Hos os giver vi ingen lommepenge, men her i huset hjælper vi alle hinanden...

Så manglede lige en svar mulighed der hedder har pligter men ingen lommepenge...

Men har ingen faste pligter...Og heller ingen tvang... Men er jo lige i den alder ( 5 år ) hvor man gerne vil hjælpe...

Men stemte ingen lommepenge...

Samme holdning som Eva.... Igen igen igen havde vi samme mening 8D

Mvh Majbritt

Ved at være lidt uhyggeligt-griner- med vores enige meninger...:P

Smiler smiler smiler ja hvad mere kan jeg sige...

Anmeld

6. august 2008

Christinahr

Ja vi er heler ikke nået til lommepenge.

(hun får penge på børneopsparing hver måned tæller det??? ej pjat.)

Tror dog det bliver fast lommepenge og diverse pligter, dog adskilt af hinanden. Altså der skal selvfølgelig hjælpes til, men det giver ikke ekstra lommepenge...

Anmeld

6. august 2008

Plysbjørnen

jeg har stemt på at hos os får man kun lommepenge når man har lavet sine pligter... Sådan bliver det også når de bliver store nok til at forstå hvad lommepenge er... Det kan et barn på et år jo ikke... Men sådan skal det helt klart være...

Anmeld

6. august 2008

Heidi.

Mine piger er også for små til lommepenge.. Men når den tid kommer så skal de lave lidt for dem.. dog vil oprydning på deres værelse ikke indgå i lommepengetingen, da jeg ikke mener at børn skal have penge for at holde en nogenlunde orden på deres værelse...

Men hvor gamle skal børn egentlig være for at de er store nok til børnepenge??

Kh Heidi

Anmeld

6. august 2008

Honningblomst

Heidi-Godsk skriver:

Mine piger er også for små til lommepenge.. Men når den tid kommer så skal de lave lidt for dem.. dog vil oprydning på deres værelse ikke indgå i lommepengetingen, da jeg ikke mener at børn skal have penge for at holde en nogenlunde orden på deres værelse...

Kh Heidi

Vores er 2, 5 og 11 og får alle lommepenge...

Anmeld

6. august 2008

Zuzet

Heidi-Godsk skriver:

Kh Heidi

Hejsa

Mine drenge er 11, 7, 3½, 1½ og den sidste 2 mrd, det er kun de to store på 11 og 7 jeg vil give lommepenge.

Vi har haft lommepenge før men der gad de ikke lave deres pligter så røg lommepengene. Nu er det dog dem selv der er kommet for at høre om vi kan indføre det igen.

Hilsen

Lotte

Anmeld

6. august 2008

1977

Profilbillede for 1977
Vi giver 100/mdr for at spare lidt op til ham. Han er ikke gammel nok til at forstå begrebet lommepenge, så jeg tømmer hans konto i januar og investerer dem.

Den gang hvor jeg fik lommepenge fik jeg 200 hver måned uden beregning. Men så kunne jeg "tjene" 600 kvartalet. Vi havde en omvendt ordning, hvor vi fik en liste med de 600 i toppen. Så blev vi trukket hvis vi ikke lavde vores pligter. 5 kr for ikke at rede seng, 1 kr for ikke at slukke lyset så man forlader lokalet, 5 kr for ikke at tømme opvaskemaskinen når man havde uge (vi skiftes til at dække bord, fylde og tømme opvaskern hver uge) osv. Så fik det beløb som var tilbage.

Anmeld

8. august 2008

Helle30

Vores datter er lige fyldt 1 år og fatter således ikke begrebet. Efterhånden som hun bliver gammel nok, skal hun hjælpe til med at få familien, huset - hverdagen til at fungere, fordi hun nu engang er en del af den. Når hele familien nyder efter behov, så må hele familien også yde efter evne.
Jeg får ikke penge for at gøre rent, lægge tøj sammen, skrælle kartofler eller give hunden mad, så havde jeg godtnok været en velhavende mama8D. Mine børn skal heller ikke have penge for deres bidrag til familiens drift.
De skal have lommepenge, men ikke for deres indsats i og omkring hjemmet.
Hvis det handler om at få ungerne til at gøre det, de nu skal, så mener jeg, der må gælde det samme betingelser som for os voksne: Jeg kan ikke smide mig på sofaen og regne med, at aftensmaden laver sig selv = man kan ikke smutte ud og lege, før katten er fodret af og gulvet er ryddet for legetøj.

- Helle

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.