Hvorfor f***** blir´ jeg?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. oktober 2010

BabyStella!

SeptemberBaby skriver:

Øv, øv, øv hvor strengt! Kram til dig .

Og undskyld mig, men det lyder som om, din mand er 16??!!

Jeg synes, I skal (hvis I da kan) lave nogle regler i fællesskab, så I ligesom ved, hvad I har at forholde jer til. Fx at I skiftes til at feste, når det er. Og at man max spiller PS et par timer om ugen eller sådan noget... Men altså, Jesus, det behøvede jo ikke være nødvendigt. 

Ved godt, de der mandetyper findes, - har veninde med meget lignende problem, men vil altså tilføje, at der altså også findes MASSER af mænd, som bare ville ryste på hovedet af den opførsel, og hvor det aldrig kunne falde dem ind at handle sådan! 

Ellers tænker jeg måske parterapi? Måske vil han være mere lydhør, hvis en udefra hjælper med at få tingene i perspektiv? 

Eller hvad med, om han evt. fik to aftener om måneden, hvor han kunne lege, men så skulle han også acceptere, at den ikke går de andre dage? Nej, jeg ved sørme ik, det er ski da svært....

Well, kram igen.

Netop! Den går bare ikke som en gjorde i gamle dage! Ikke alt skal laves om, man kan sagtens skabe sig tosset med gutterne, men bare ikke hver weekend!

Prøvede jeg også og forklare ham - åhhhh, er så træt af at være den ansvarlige og voksne! Er så træt af og være mor nogle gange. Jeg vil også i byen, hvilket jeg dog også sagtens kan. Har en søster som gladeligt ser efter Stella, men nogle gange syns´ jeg  bare, det er svært og "give slip", når jeg endelig er i byen.

Grunden til, jeg blir´ så sur på manden, er nok pga. jalousi? Han kan jo bare gøre som han gjorde før. Han træner, tager til fester, spiller playstation... Jeg kan dårlig nok finde tid til og ta´ i motionscentret!? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. oktober 2010

Meliora

BabyStella! skriver:

Har du da en rigtig mand?

yep:-) Og ville ikke nøjes med mindre:-)

Anmeld

23. oktober 2010

Frk. Himmelblå

BabyStella! skriver:

Netop! Den går bare ikke som en gjorde i gamle dage! Ikke alt skal laves om, man kan sagtens skabe sig tosset med gutterne, men bare ikke hver weekend!

Prøvede jeg også og forklare ham - åhhhh, er så træt af at være den ansvarlige og voksne! Er så træt af og være mor nogle gange. Jeg vil også i byen, hvilket jeg dog også sagtens kan. Har en søster som gladeligt ser efter Stella, men nogle gange syns´ jeg  bare, det er svært og "give slip", når jeg endelig er i byen.

Grunden til, jeg blir´ så sur på manden, er nok pga. jalousi? Han kan jo bare gøre som han gjorde før. Han træner, tager til fester, spiller playstation... Jeg kan dårlig nok finde tid til og ta´ i motionscentret!? 

Nej, det, du beskriver, er bestemt ikke fair.

Men jeg tænker også, at det kan være, du er lidt for go' af dig. Gad vide, om du ikke rydder op efter ham, laver mad og vasker hans tøj?

Jeg synes, du skal købe en stor kurv eller finde en stor papkasse, og hvis du så bli'r træt af hans rod (for sådan noget producerer han givetvis), så smid det i kassen: Vasketøj, brugte tallerkener, ps-spil og lignende, der flyder. Sæt skilt på kassen med hans navn. Så må han jo klare den, som han vil  .

Nej, seriøst, tror ikke,  han sådan virkelig fatter, hvor meget du egentlig laver i løbet af en dag. Og jeg tror, du har et ansvar i det. Du må simpelthen STOPPE med at være hans mor! (Selvom det er svært, når man gerne vil have det hele til at køre gnidningsfrit).Det er ikke nok, at du bruger ord. Tror altså, der må handling til. 

Anmeld

23. oktober 2010

Jibbe

BabyStella! skriver:

Har tit haft samtalen med ham om hvad han forventer og lign. Det er ikke så længe siden faktisk, vi havde den snak. Troede bare han havde forstået mig? Og lyttet?

Han kom hjem i morges fra festen  Hvor jeg spurgte ham om han bare boede her for at ha´ tag over hovedet? Om han ikke mente, der fulgte pligter og ansvar med når man fik et barn, ja og når man har en kone oz? Det er helt okay at være sammen med vennerne, gå til fest og spille playstation, men fanme ikke når jeg har brug for hjælp til Stella som er syg! 

Var lidt overrasket over mig selv i morges kl. 7.15... Jeg tænkte mere logisk der, og fik sagt, hvad jeg ville sige! Snakker åbenbart mere klart og tydeligt, når jeg har fået en god nat søvn

Fik desuden sagt til ham, at tog han ikke lidt mere ansvar herhjemme, lavede lidt mere og hjalp mig, så var det ud! Håber den sev ind!

Sejt at du fik sagt det! Og håber virkelig han lytter efter denne gang. For Stellas skyld.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.