Hvorfor f***** blir´ jeg?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. oktober 2010

Meliora

Line&Liam skriver:

Det er MÆND i en nøddeskal! Uha ja hvor jeg kan følge dine frustrationer 100 %...

Sidst herhjemme udfoldede det sig også da Liam var syg, så var det da en selvfølge jeg blev hjemme med ham, trods det jeg først LIGE var startet på job 2 dage forinden...

MÆND!

Prøv lige at hør her, sådan 'er mænd' altså nødvendigvis ikke. Jeg synes det er super synd for jer der har en flok tabermænd, der ikke behandler jer ordentligt, men vil er altså ved at være lidt træt af at hære gang på gang i de tråde der handler om uduelige mænd at 'sådan er mænd bare'.

RIGTIGE mænd er ikke sådan, de står op midt om natten og tager bebs op, henter dynen når man fryser, trøster en når man er ked, overrasker en med at cleane hele huset når de ved man selv ikke har overskud og mange andre ting.

Husk lige alle de gode mænd, før I bare generaliserer derudaf. Det MÅ jo trods alt være minoriteten der er vatpikke, og størstedelen der har ordentlige manerer.

Sorry, men måtte lige ud med det:-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. oktober 2010

Meliora

~~M.Nielsen~~ skriver:

Søde søde søde! Du er ikke alene om den følelse af og til..

Vi havde for en månedstid siden det af helved til, var tæt på at gå fra hinanden fordi han ikke var der nok for Nicoline.. Det var MIG MIG og atter MIG, der stod for det hele.. ! Han spiller så ikke playstation, men computer i et væk, og han gør det så snart han kan komme til det..

Men... det blev så bedre, og vi havde det godt måneden efter og faktisk lige til igår hvor han pludselig ville have en mobil til flere tusind kroner, og det var ikke lige det jeg ville give.. Så nu har vi ballade igen, igen

Ja, ved ikke helt hvad jeg ville med mit svar. Nok bare fortælle, at du ikke er alene om de følelser du har, for jeg føler mig også tryg, meget, og er måske også bange for, at det kan være det der holder mig tilbage.. - Jeg elsker ham helt vildt, men jeg ved ikke om jeg kan leve med den personlighed han har, resten af livet...

Et stort kram skal du i hvertfald have herfra! Du er ikke alene om denne følelse!

overvej opdelt økonomi? Det sparer en for SÅ mange skænderier. Hvis jeg vil bruge 2000 på tøj, så kan jeg gøre det uden at skulle spørge, og min kæreste kan gøre det samme med computerting, uden at skulle tjekke om jeg synes det er ok.

En fælleskonto, og hver sin lønkonto, dét sparer et forhold for mange problemer:-)

Anmeld

23. oktober 2010

M.O.A.R.

FruRafn skriver:

Prøv lige at hør her, sådan 'er mænd' altså nødvendigvis ikke. Jeg synes det er super synd for jer der har en flok tabermænd, der ikke behandler jer ordentligt, men vil er altså ved at være lidt træt af at hære gang på gang i de tråde der handler om uduelige mænd at 'sådan er mænd bare'.

RIGTIGE mænd er ikke sådan, de står op midt om natten og tager bebs op, henter dynen når man fryser, trøster en når man er ked, overrasker en med at cleane hele huset når de ved man selv ikke har overskud og mange andre ting.

Husk lige alle de gode mænd, før I bare generaliserer derudaf. Det MÅ jo trods alt være minoriteten der er vatpikke, og størstedelen der har ordentlige manerer.

Kunne ikke have sagt det bedre selv

Anmeld

23. oktober 2010

katrine26

FruRafn skriver:

Helt enig.

Anmeld

23. oktober 2010

1977

Profilbillede for 1977
FruRafn skriver:

overvej opdelt økonomi? Det sparer en for SÅ mange skænderier. Hvis jeg vil bruge 2000 på tøj, så kan jeg gøre det uden at skulle spørge, og min kæreste kan gøre det samme med computerting, uden at skulle tjekke om jeg synes det er ok.

En fælleskonto, og hver sin lønkonto, dét sparer et forhold for mange problemer:-)

Det har vi også Det er bare dejligt

Anmeld

23. oktober 2010

Jibbe

Jeg synes du skal give ham et ultimatum! Hjælp til eller skrid! Det kan ikke passe det altid er dig der skal tage det hårde slid med huset og Stella. Og det må irritere dig grænseløst nu hvor du tager aøskridet og opretter et indlæg herinde om det, så er det ikke bare noget du lærer at leve med :-)
Og hvis du giver ham ultimatummet så spørg ham hvordan han havde troet det med opdelingen af pligter skulle være efter i fik børn og fortæl ham hvad du forventer. Hvis du er heldig lytter han rent faktisk efter og i får noget ud af det og får afpasset jeres forventninger til hinanden. Jeg synes man tit går i et forhold og forventer ting af den anden men hvis man ikke snakker om det er det svært for den anden at ændre.
Men jeg synes det lyder lidt langt ude og ekstremt barnligt eller mangel på forståelse den måde han opfører sig på og synes du seriøst skal overveje det ultimatum.

Anmeld

23. oktober 2010

BabyStella!

FruRafn skriver:

Har du da en rigtig mand?

Anmeld

23. oktober 2010

BabyStella!

Jibbe skriver:

Jeg synes du skal give ham et ultimatum! Hjælp til eller skrid! Det kan ikke passe det altid er dig der skal tage det hårde slid med huset og Stella. Og det må irritere dig grænseløst nu hvor du tager aøskridet og opretter et indlæg herinde om det, så er det ikke bare noget du lærer at leve med :-)
Og hvis du giver ham ultimatummet så spørg ham hvordan han havde troet det med opdelingen af pligter skulle være efter i fik børn og fortæl ham hvad du forventer. Hvis du er heldig lytter han rent faktisk efter og i får noget ud af det og får afpasset jeres forventninger til hinanden. Jeg synes man tit går i et forhold og forventer ting af den anden men hvis man ikke snakker om det er det svært for den anden at ændre.
Men jeg synes det lyder lidt langt ude og ekstremt barnligt eller mangel på forståelse den måde han opfører sig på og synes du seriøst skal overveje det ultimatum.

Har tit haft samtalen med ham om hvad han forventer og lign. Det er ikke så længe siden faktisk, vi havde den snak. Troede bare han havde forstået mig? Og lyttet?

Han kom hjem i morges fra festen  Hvor jeg spurgte ham om han bare boede her for at ha´ tag over hovedet? Om han ikke mente, der fulgte pligter og ansvar med når man fik et barn, ja og når man har en kone oz? Det er helt okay at være sammen med vennerne, gå til fest og spille playstation, men fanme ikke når jeg har brug for hjælp til Stella som er syg! 

Var lidt overrasket over mig selv i morges kl. 7.15... Jeg tænkte mere logisk der, og fik sagt, hvad jeg ville sige! Snakker åbenbart mere klart og tydeligt, når jeg har fået en god nat søvn

Fik desuden sagt til ham, at tog han ikke lidt mere ansvar herhjemme, lavede lidt mere og hjalp mig, så var det ud! Håber den sev ind!

Anmeld

23. oktober 2010

wamse

BabyStella! skriver:

Har tit haft samtalen med ham om hvad han forventer og lign. Det er ikke så længe siden faktisk, vi havde den snak. Troede bare han havde forstået mig? Og lyttet?

Han kom hjem i morges fra festen  Hvor jeg spurgte ham om han bare boede her for at ha´ tag over hovedet? Om han ikke mente, der fulgte pligter og ansvar med når man fik et barn, ja og når man har en kone oz? Det er helt okay at være sammen med vennerne, gå til fest og spille playstation, men fanme ikke når jeg har brug for hjælp til Stella som er syg! 

Var lidt overrasket over mig selv i morges kl. 7.15... Jeg tænkte mere logisk der, og fik sagt, hvad jeg ville sige! Snakker åbenbart mere klart og tydeligt, når jeg har fået en god nat søvn

Fik desuden sagt til ham, at tog han ikke lidt mere ansvar herhjemme, lavede lidt mere og hjalp mig, så var det ud! Håber den sev ind!

Sådan Håber den er sevet ind ved ham

Anmeld

23. oktober 2010

Frk. Himmelblå

BabyStella! skriver:

Endnu engang et indlæg fra mig; Tingene er af lort til!

Hvorfor er det mig, der skal blive hjemme fra fest, når Stella er syg? Hvorfor skal jeg se efter hende? Hvorfor kan manden ikke gøre det? Jeg elsker min datter, men det er efterhånden nogle dage siden, at jeg var i byen.

Han tog det bare som en selvfølge, at det var ham som skulle afsted. Vi havde altså begge fået invitation til festen...

Når man tror det går skide godt, så går det bare slet ikke

I går skulle manden bare lige ned til en kammerat og hente nogle film, vi kunne se, mens Stella var syg, men han endte med og være væk i 4 timer! Ringede til ham på et tidspunkt, for at fortælle at den var helt gal med Stella, hvor han bare spurgte om jeg ikke havde givet hende lidt og drikke? Selvfølgelig havde jeg det, samt flydende panodil, trøstet, gået rundt med hende, taget hende med udenfor for at få noget luft (hun har falsk strubehoste) - alt hvad jeg kunne komme i tanke om. Håbede da at han sagde, han kom hjem nu, men Stella begyndte og græde igen og jeg måtte lægge på.

1 time senere ringede han og spurgte om han måtte ta´ en kammerat med hjem og spille playstation på vores nye fjernsyn? "Hallo!? Hvad regner du selv med?", tænkte jeg, men sagde til ham at det nok ikke var så god en ide, da Stella jo var syg, og jeg faktisk havde brug for at han kom hjem, og aflaste mig. Så blev han sur?! "Heldigvis" blev Stella ked af det igen, og jeg måtte lægge på.

Kl. 22.00 tog jeg hende med ind i vores seng, gad ikke rende frem og tilbage mere. Ved midnatstid kom manden hjem, hørte jeg. Stella faldt ordentlig i søvn ved 2 tiden, og vågnede igen kl. 7.00 som hun plejer og var frisk som en havørn

Jeg gjorde hende klar, som jeg plejer, og gik ind i stuen, hvor jeg så fandt manden siddende foran playstationen!

Det er fint nok engang imellem og spille playstation, gå til fester og bare være sammen med vennerne, men jeg havde faktisk brug for hjælp - HAR brug for hjælp, hvilket jeg har sagt til ham. Hvorfor er han så egoistisk?

Jeg vil på en måde gerne væk fra ham, men inderst inde elsker jeg ham jo, og jeg ønsker heller ikke at Stella kun skal se ham hver anden weekend. Jeg har bare heller ikke mod til og starte forefra nu - alene - med nyt hjem og lign. Jeg har det trygt ved og ha´ en ved min side..... Lige nu er han så bare lige til fest

Nok bare lidt brok? Ved godt, jeg nok bør gå fra ham, men det føler jeg bare ikke, jeg kan magte lige nu. Stå med Stella alene, begynde i skole til Januar...

Har bare sagt til ham, hvor utilfreds, jeg er - hvorfor lytter han ikke?

Ps. Gider ikke være anonym denne gang - fuck det om folk ved hvordan jeg har det. Det kan sgu ikke passe, det kun er mig, som lever i et forhold med tvivl?

Øv, øv, øv hvor strengt! Kram til dig .

Og undskyld mig, men det lyder som om, din mand er 16??!!

Jeg synes, I skal (hvis I da kan) lave nogle regler i fællesskab, så I ligesom ved, hvad I har at forholde jer til. Fx at I skiftes til at feste, når det er. Og at man max spiller PS et par timer om ugen eller sådan noget... Men altså, Jesus, det behøvede jo ikke være nødvendigt. 

Ved godt, de der mandetyper findes, - har veninde med meget lignende problem, men vil altså tilføje, at der altså også findes MASSER af mænd, som bare ville ryste på hovedet af den opførsel, og hvor det aldrig kunne falde dem ind at handle sådan! 

Ellers tænker jeg måske parterapi? Måske vil han være mere lydhør, hvis en udefra hjælper med at få tingene i perspektiv? 

Eller hvad med, om han evt. fik to aftener om måneden, hvor han kunne lege, men så skulle han også acceptere, at den ikke går de andre dage? Nej, jeg ved sørme ik, det er ski da svært....

Well, kram igen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.