Malousen skriver:
Jeg har prøvet alt og hun stemmer bare læberne i når det ikke er frugtmos, og så kan skeen ikke passere. Og jeg vil helt ærlig ikke tvinge hende. De gange jeg har fået listet skeen ind har hun spyttet det ud igen og lavede spytlyde med munden sådan ala "det smager virkelig grimt lad mig komme af med det". Jeg har prøvet alt fra pulvergrød til selv at lave det. Hun nægter!!
Det samme med rigtig frugt. Som jeg selv koger og moser. NEJ TAK bliver der pænt sagt. Jeg gik så langt idag at jeg kogte vanilie med først hos pærerne, siede dem igennem en tæt si, det ville ungen heller ikke... og så kom sukkeret på bordet, men ak nej... hun sagde stadig blankt nej!
Når jeg hiver frugtmos fra glas frem, så æder hun som blev hun betalt for det. Jeg har til nød fået lov til at putte lidt rigtig banan i, men der blev sorteret godt i munden kunne man se.
Jeg forstår det virkelig ikke. Jeg har givet mig god tid til at sætte mig ind i hvordan jeg lavede rigtig god grød.. men hun nægter bare. Sender hende da på militærskole hvis det forsætter ....

Ha ha ha jeg ser det for mig LOL
Nej, du skal da bestemt ikke presse hende, hun er jo åbenlyst ikke klar endnu.
Jeg blender først mosen og så bagefter igennem en meget fin si. Ellers vil Elina heller ikke hvis det ikke er helt pureeret (staves?)
Det skal nok komme bare rolig - jeg kender ikke nogen 10 årige der kun vil spise købe frugtmos................
Min Elina nægter og drikke vand, og vil IKKE drikke noget der ikke nærmer sig den temperatur som hendes MME normalt har. OG en kop NEJ TAK men vi tager den bare med ro det skal nok også komme 
Hvad med grøden hvor tyk er den? Det skal jo ikke ligne grød som vi betegner den. Det skal være meget meget tynd. Start med at lave den så tynd at den næsten er flydende og når så hun har vendes sig til smagen kan du gradvis lave den tykkere, men jo tykkere den er jo større risiko for forstoppelse
har jeg erfarret.
Anmeld