Babys afføring 5 måneder

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.418 visninger
24 svar
0 synes godt om
20. oktober 2010

smokin

Jeps så er vi på dette delikate område igen. Det er bare et kort spørgsmål. Kan babys mave producere lort til 5 gange dagligt (ikke tynd mave) uden at der er noget galt? Hun får frugtmos 1 gang dagligt. Det er tykt (ja man skal nærmest skrabe det af hende) og lugter fælt ligesom når et voksent menneske går på toilet..  hun har dog aldrig været gladere, og har ikke problemer med at "levere"...

Men pyyyyhhh en kvalmeramt mor jeg er efterhånden. Og det bliver kun værre med lugten

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. oktober 2010

Ni-ko-li-ne

Malousen skriver:

Jeps så er vi på dette delikate område igen. Det er bare et kort spørgsmål. Kan babys mave producere lort til 5 gange dagligt (ikke tynd mave) uden at der er noget galt? Hun får frugtmos 1 gang dagligt. Det er tykt (ja man skal nærmest skrabe det af hende) og lugter fælt ligesom når et voksent menneske går på toilet..  hun har dog aldrig været gladere, og har ikke problemer med at "levere"...

Men pyyyyhhh en kvalmeramt mor jeg er efterhånden. Og det bliver kun værre med lugten

det er helt normalt... når de spiser ting som vi andre også kan spise, ja så lugter resterne som de ville gøre hos os andre...

Anmeld

20. oktober 2010

Fyn

Voksen mad = Voksen lugt....

Så ja, pyyyy - lugten kan vel kun blive værre. Ang. antallet af afførringer så har jeg ingen råd. Min datter gør det ml. 0 - 3 gange om dagen og hun er ligeså gammel som din. Så mon ik det er meget normalt?

/C.

Anmeld

20. oktober 2010

smokin

Fyn skriver:

Voksen mad = Voksen lugt....

Så ja, pyyyy - lugten kan vel kun blive værre. Ang. antallet af afførringer så har jeg ingen råd. Min datter gør det ml. 0 - 3 gange om dagen og hun er ligeså gammel som din. Så mon ik det er meget normalt?

/C.

ddet er rart at se der er andre der har et skideglad barn haha.

Jeg er helt indforstået med at hun skal lugte som os andre, men det er min næse ikke  jeg er mest interesseret i at vide om det der frugtmos kan øge produktionen i maven, for så ville jeg da kun give hende det hver anden dag.

Hun vil ikke eje hirsegrød eller risgrød.

Anmeld

20. oktober 2010

smokin

Ni-ko-li-ne skriver:

det er helt normalt... når de spiser ting som vi andre også kan spise, ja så lugter resterne som de ville gøre hos os andre...

Nu var det mest antallet af afføringer. For hun er gået fra at det var en gang om dagen nogle gange hver anden dag til flere gange dagligt.

Men hun "hygger" sig vidst bare...

Anmeld

20. oktober 2010

Ni-ko-li-ne

Malousen skriver:

Nu var det mest antallet af afføringer. For hun er gået fra at det var en gang om dagen nogle gange hver anden dag til flere gange dagligt.

Men hun "hygger" sig vidst bare...

ja der er nok mere "affald" og flere fibre i mos end der er i mæk jo:0) det er sikkert derfor..

hvis du laver hirsegrød så put en klat mos i... husk 1 tsk smør/olie og mme.... så grøden er tynd...

Anmeld

20. oktober 2010

Koen.

Nu er Lærke jo 6 mdr, men jeps.. når de får rigtig mad kan de altså bare levere varen i bleen MANGE gange om dagen og det STINKER Savner de lugtefrie bleer..

Anmeld

20. oktober 2010

LISBETH:-)

Elina har lige haft forstoppelse og lægen sage jeg skulle give hende en masse frugtmos for det sætter gang i maven. Især pærer. Banan giver hård mave. Så JA det kan da godt være fordi du giver hende en masse frugtmos. Kan du ikke blande grøden op med frugtmos????? Eller prøve med grønsagsmos???

Elina får grød formiddag, frugtmos eftermiddag og grønsagsmos aften

Anmeld

21. oktober 2010

smokin

lisbeth2910 skriver:

Elina har lige haft forstoppelse og lægen sage jeg skulle give hende en masse frugtmos for det sætter gang i maven. Især pærer. Banan giver hård mave. Så JA det kan da godt være fordi du giver hende en masse frugtmos. Kan du ikke blande grøden op med frugtmos????? Eller prøve med grønsagsmos???

Elina får grød formiddag, frugtmos eftermiddag og grønsagsmos aften

Jeg har prøvet alt og hun stemmer bare læberne i når det ikke er frugtmos, og så kan skeen ikke passere. Og jeg vil helt ærlig ikke tvinge hende. De gange jeg har fået listet skeen ind har hun spyttet det ud igen og lavede spytlyde med munden sådan ala "det smager virkelig grimt lad mig komme af med det". Jeg har prøvet alt fra pulvergrød til selv at lave det. Hun nægter!!

Det samme med rigtig frugt. Som jeg selv koger og moser. NEJ TAK bliver der pænt sagt. Jeg gik så langt idag at jeg kogte vanilie med først hos pærerne, siede dem igennem en tæt si, det ville ungen heller ikke... og så kom sukkeret på bordet, men ak nej... hun sagde stadig blankt nej!

Når jeg hiver frugtmos fra glas frem, så æder hun som blev hun betalt for det. Jeg har til nød fået lov til at putte lidt rigtig banan i, men der blev sorteret godt i munden kunne man se.

Jeg forstår det virkelig ikke. Jeg har givet mig god tid til at sætte mig ind i hvordan jeg lavede rigtig god grød.. men hun nægter bare. Sender hende da på militærskole hvis det forsætter .... 

Anmeld

21. oktober 2010

Pige2009

Det er der intet unormalt i, men jeg kan godt forstå, du er ved at være træt af lugten med den tarmflora

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.