Solarie og graviditet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.955 visninger
30 svar
0 synes godt om
20. oktober 2010

Bavianis

Hej med Jer skønno'er!

Når jeg sidder og ser mavebilleder, så ser mange af Jer bare så brune og lækre ud. Jeg selv er nærmest flouroscerende lyseblå her til vinter, og synes det kunne være lidt wellnes-agtig at gå et par gange i sol.

Jeg er dog gravid, og jeg ved godt at det ikke skader baby, men har hørt der er risiko for pigment-forandringer.

Hvad er Jeres erfaringer??

Knus og kram,

Susanne

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. oktober 2010

skøjte-prinsessen

Bavianis skriver:

Hej med Jer skønno'er!

Når jeg sidder og ser mavebilleder, så ser mange af Jer bare så brune og lækre ud. Jeg selv er nærmest flouroscerende lyseblå her til vinter, og synes det kunne være lidt wellnes-agtig at gå et par gange i sol.

Jeg er dog gravid, og jeg ved godt at det ikke skader baby, men har hørt der er risiko for pigment-forandringer.

Knus og kram,

Susanne

efter hvad jeg har fået af vide kan man jo godt tage sol, men har hørt at fordi din hud forandre sig kan ikke huske havd det hedder jamen så kan det ses efter du har født også  og det er ikke så pænt og det skulle ikke forsvinde og derfor fraråder de at man tager sol. du må ikke hænge mig op på det, det er bare hvad jeg fik af vide, for jeg bryder mig ikke om at være lys i huden og savner at tage sol, men holder ud til jeg har født

men igen det hvad jeg fik af vide men ellers håber jeg da dere kommer andre svar

Anmeld

20. oktober 2010

marloutti

Hej.. Jeg kom til at grine... God beskrivelse, jeg har det nøjagtig på samme måde...

Men altså jeg spurgte min læge ang sol og han sagde  at graviditeten i sig selv øger risiko for kræft og hvis man så tager sol oveni bliver risikoen jo en del større. Jeg ved jo ikke om det er rigtigt, men det var hvad han sagde. Så jeg må undvære og være ekstremt bleg...

Anmeld

20. oktober 2010

marloutti

Men umiddelbart har jeg ikke hørt om nogen risiko for barnet kun for moren... Er det mon virkelig rigtigt??

Anmeld

20. oktober 2010

Bavianis

marloutti skriver:

Men umiddelbart har jeg ikke hørt om nogen risiko for barnet kun for moren... Er det mon virkelig rigtigt??

Jeg ved, at der ikke er nogen risiko for barnet - det har jeg undersøgt.

Har bare hørt at nogle fik grimme pigment-forandringer af sol - mens andre slet ikke reagerer, men bare bliver brune. Ellers ville man jo heller ikke kunne tge på ferie sydpå hvis man var gravid.

Jeg kunne VIRKELIG godt finde på at hoppe i solariet et par gange - med mindre der er mange der skriver at de har fået pigmentforandringer af solen/solariet under deres graviditet. 

Anmeld

20. oktober 2010

DK

Jeg var i Spanien i sidste uge af august og jeg solede mig altså!! Jeg smurte godt med solcreme på, men undgik ikke den pragtfulde sol i den uge jeg var der. Jeg er stadig OK lys-lysebrun efter det.

Jeg plejer ikke at tage solarie (normale vintre bruger jeg selvbruner når jeg skal noget i stedet, men det er ikke optimalt nu her jo) Derfor har jeg faktisk ret meget lyst til solarie. Især fordi at jeg er så fandens forfængelig, og når alle nu skal tage 1 mia billeder af mig og babyen der midt i januar, og når jeg skal til at flashe mine bryster i forbindelse med amning til hele verden så ville det bare være rart IKKE at være sygeligt blondine-bleg med gennemsigtig hud med flot blodåre-mønster henover! Jeg tror måske at jeg vil driste mig lidt i solarie når det bliver december. Så bare liiige tage et par gange inden jul, så den værste gennemsigtighed forsvinder. Jeg skal jo ikke være brun eller noget, men bare lige af med det lyseblå skær.

Jeg har en enkelt pigment-plet på næsen der er blevet noget mørkere og jeg tror at den får en klat solcreme inden jeg går i. Plus at jeg tænker at hvis min mave vil nå alt for langt op mod "grillen" så vil jeg nok ligge en trøje eller noget over den. Men ellers... Så tror jeg altså at jeg skal have en lille bitte smule sol. Det er ikke nødvendigt endnu, men bare sådan engang i december....

Anmeld

20. oktober 2010

mortilnoahogmelina

Bavianis skriver:

Hej med Jer skønno'er!

Knus og kram,

Susanne

Jeg har hørt at strålerne der kommer fra solariet er på en anden måde end i naturen og derfor må man ikk tage sol .Men ja ved det ikk , der er så mange fordomme imod og for . 

Så hvis du føler for at prøve så synes jeg du skal gøre det . 

jeg selv vil ikk gøre det , da jeg allerede kan se på min hud nu at der er små pigment fejl i den må mine arme og det bliver kun forstærket med solen . 

Hvor langt er du henne ?

Anmeld

20. oktober 2010

Vidunderligeunger

hvis det er 2-3 gange det handler om, så ville jeg ikke holde mig tilbage...

men er det derimod 2-3 gange i måneden, så ville jeg nok skære liiiidt ned

Jeg tog selv sol een gang i måneden i december, januar og februar..

Anmeld

20. oktober 2010

Bavianis

DK skriver:

Jeg var i Spanien i sidste uge af august og jeg solede mig altså!! Jeg smurte godt med solcreme på, men undgik ikke den pragtfulde sol i den uge jeg var der. Jeg er stadig OK lys-lysebrun efter det.

Jeg plejer ikke at tage solarie (normale vintre bruger jeg selvbruner når jeg skal noget i stedet, men det er ikke optimalt nu her jo) Derfor har jeg faktisk ret meget lyst til solarie. Især fordi at jeg er så fandens forfængelig, og når alle nu skal tage 1 mia billeder af mig og babyen der midt i januar, og når jeg skal til at flashe mine bryster i forbindelse med amning til hele verden så ville det bare være rart IKKE at være sygeligt blondine-bleg med gennemsigtig hud med flot blodåre-mønster henover! Jeg tror måske at jeg vil driste mig lidt i solarie når det bliver december. Så bare liiige tage et par gange inden jul, så den værste gennemsigtighed forsvinder. Jeg skal jo ikke være brun eller noget, men bare lige af med det lyseblå skær.

Jeg har en enkelt pigment-plet på næsen der er blevet noget mørkere og jeg tror at den får en klat solcreme inden jeg går i. Plus at jeg tænker at hvis min mave vil nå alt for langt op mod "grillen" så vil jeg nok ligge en trøje eller noget over den. Men ellers... Så tror jeg altså at jeg skal have en lille bitte smule sol. Det er ikke nødvendigt endnu, men bare sådan engang i december....

Ei - jeg har det bare PRÆCIS på samme måde!

Anmeld

20. oktober 2010

Bavianis

Pernille08 skriver:

Jeg har hørt at strålerne der kommer fra solariet er på en anden måde end i naturen og derfor må man ikk tage sol .Men ja ved det ikk , der er så mange fordomme imod og for . 

Så hvis du føler for at prøve så synes jeg du skal gøre det . 

jeg selv vil ikk gøre det , da jeg allerede kan se på min hud nu at der er små pigment fejl i den må mine arme og det bliver kun forstærket med solen . 

Hvor langt er du henne ?

Jeg er kun i 8. uge, så ikke så langt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.