LilyMarleen skriver:
Ahhh det er nok der den glipper. Jeg har nok for travlt. Har nemlig ikke ladet den sidde, men bare puttet den på lige med det samme. Jeg viste ikke at det skulle stå og stivne. For ja, det smørcreme var noget smattet noget.. Det må jeg lige huske! Og håbe at dåbs kagen bliver noget pænere end øve-kagen :-) Som altså slet ikke var jævn.. :-)
Men den er da pæn alligevel synes jeg....
det er ret vigtigt, for den fine kantede form, at kagen i sig selv er meget kantet og lige og alt det der... Og så skal du ikke spare for meget på smørcremen på siderne, og gøre det HELT glat og jævnt... Smør hellere op ad flere gange hvis det er... Altså dæk det værste, stadig pænt, med 1 lag, og så køle, og så 1 lag mere, til at gøre den rigtig fin med

Jeg synes at den smørcreme jeg bruger, især når den piskes med elpiskeren, bliver rigtig dejlig luftig, nem at påføre, og stivner faktisk rimelig godt, selvom den ikke liiiige når i køleskabet (såfremt rumtemperaturen ikke er for høj selvfølgelig)
en anden årsag til at den kan blive lidt ujævn på toppen, trods et fint lige, helt glat lag smørcreme, er at der kommer luftbobler under fondanten når du lægger den på... husk at glatte grundigt ud på toppen, fra midten ud mod siderne, inden du trykker fondanten fast på siderne...
Så du skal hele tiden, med fondanten, arbejde dig fra midten og ud, og fra toppen og ned

Teknikken kender jeg, men som du kan se på stort set alle mine kager, har jeg heller ikke selv meget tålmodighed