Opsmøring ved marcipan overtræk - er det nødvendigt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17.394 visninger
19 svar
0 synes godt om
20. oktober 2010

mariamiss6

Ja som overskriften siger, er det egentlig nødvendigt at smøre sin kage op, hvis man vælger at overtrække med marcipan?

Vi ved jo at ved fondant er det nødvendigt, da fondanten ellers vil smelte, men ja, hvad med marcipan?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. oktober 2010

Silas&Mille

Har endnu ikke selv prøvet at lave en fin kage, men følger rigtig godt med i alle de tråde der bliver oprettet for at lærer

Jeg mener at have læst at det umiddelbart ikke er nødvendigt, men at det er en god ide da overtrækket så bliver liggende og ikke skøjter rundt når man skærer kagen ud

Er ikke sikker, men et forsøg med et svar

Anmeld

20. oktober 2010

LISBETH:-)

Jeg har lavet en del kager overtrukket med marcipan (da min familie ikke kan li' fondant) og JA du skal overtrække den. Jeg læste at det ikke var nødvendigt, men marcipanen smeltede og kørte rundt på kagen, slet ikke godt.

Næste kage smurte jeg op først og det fungerede perfekt.

Det er meget nemmere hvis du ælter flormelis ind i marcipanen så klistere den ikke fast når du ruller den ud

Anmeld

20. oktober 2010

mariamiss6

Tak tak det sender jeg videre til den der skulle bruge det :D

Anmeld

20. oktober 2010

Silas&Mille

lisbeth2910 skriver:

Jeg har lavet en del kager overtrukket med marcipan (da min familie ikke kan li' fondant) og JA du skal overtrække den. Jeg læste at det ikke var nødvendigt, men marcipanen smeltede og kørte rundt på kagen, slet ikke godt.

Næste kage smurte jeg op først og det fungerede perfekt.

Det er meget nemmere hvis du ælter flormelis ind i marcipanen så klistere den ikke fast når du ruller den ud

Dejligt at se at man kan lærer af bare at læse de indlæg der kommer her inde

Anmeld

20. oktober 2010

Manakauapo

Hvis du smører den op, får du også et pænere og mere glat look

Anmeld

20. oktober 2010

mariamiss6

Kageteenageren skriver:

Hvis du smører den op, får du også et pænere og mere glat look

Se det vidste jeg godt, jeg laver jo selv kager, bare med MMF

Men spørgsmålet var mere på om det var nødvendigt i forhold til om marcipanen smelter hvis ikke man smører op....

Anmeld

20. oktober 2010

LilyMarleen

mariamiss6 skriver:

Se det vidste jeg godt, jeg laver jo selv kager, bare med MMF

Men spørgsmålet var mere på om det var nødvendigt i forhold til om marcipanen smelter hvis ikke man smører op....

Hvad smørre i op med ???

Anmeld

20. oktober 2010

LISBETH:-)

LilyMarleen skriver:

Hvad smørre i op med ???

Jeg har brugt den der med palmin (der er en opskrift her under kageklubben.)

Ellers bare alm nutella duo, det der, der er hvidt i også, men det er kun når det skal gå meget stærkt for det er ikke helt optimalt

Anmeld

20. oktober 2010

LilyMarleen

lisbeth2910 skriver:

Jeg har brugt den der med palmin (der er en opskrift her under kageklubben.)

Ellers bare alm nutella duo, det der, der er hvidt i også, men det er kun når det skal gå meget stærkt for det er ikke helt optimalt

Jeg har prøvet smørcreme, det ka være det var for blødt, for jeg syntes slet ikke at det blev pænt og jævnt da sugarpastaen kom på

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.