Spring til sidste ulæste indlæg Følg denne tråd
Anmeld
Køb et abonnement på Vores Børn
Magasinet til dig med børn på 0-12 år
Priser fra 149 kr.
Har endnu ikke selv prøvet at lave en fin kage, men følger rigtig godt med i alle de tråde der bliver oprettet for at lærer
Jeg mener at have læst at det umiddelbart ikke er nødvendigt, men at det er en god ide da overtrækket så bliver liggende og ikke skøjter rundt når man skærer kagen ud
Er ikke sikker, men et forsøg med et svar
Jeg har lavet en del kager overtrukket med marcipan (da min familie ikke kan li' fondant) og JA du skal overtrække den. Jeg læste at det ikke var nødvendigt, men marcipanen smeltede og kørte rundt på kagen, slet ikke godt.
Næste kage smurte jeg op først og det fungerede perfekt.
Det er meget nemmere hvis du ælter flormelis ind i marcipanen så klistere den ikke fast når du ruller den ud
lisbeth2910 skriver: Jeg har lavet en del kager overtrukket med marcipan (da min familie ikke kan li' fondant) og JA du skal overtrække den. Jeg læste at det ikke var nødvendigt, men marcipanen smeltede og kørte rundt på kagen, slet ikke godt. Næste kage smurte jeg op først og det fungerede perfekt. Det er meget nemmere hvis du ælter flormelis ind i marcipanen så klistere den ikke fast når du ruller den ud
Dejligt at se at man kan lærer af bare at læse de indlæg der kommer her inde
Hvis du smører den op, får du også et pænere og mere glat look
Kageteenageren skriver: Hvis du smører den op, får du også et pænere og mere glat look
mariamiss6 skriver: Se det vidste jeg godt, jeg laver jo selv kager, bare med MMF Men spørgsmålet var mere på om det var nødvendigt i forhold til om marcipanen smelter hvis ikke man smører op....
Se det vidste jeg godt, jeg laver jo selv kager, bare med MMF Men spørgsmålet var mere på om det var nødvendigt i forhold til om marcipanen smelter hvis ikke man smører op....
Hvad smørre i op med ???
LilyMarleen skriver: Hvad smørre i op med ???
Jeg har brugt den der med palmin (der er en opskrift her under kageklubben.)
Ellers bare alm nutella duo, det der, der er hvidt i også, men det er kun når det skal gå meget stærkt for det er ikke helt optimalt
lisbeth2910 skriver: Jeg har brugt den der med palmin (der er en opskrift her under kageklubben.) Ellers bare alm nutella duo, det der, der er hvidt i også, men det er kun når det skal gå meget stærkt for det er ikke helt optimalt
Jeg har prøvet smørcreme, det ka være det var for blødt, for jeg syntes slet ikke at det blev pænt og jævnt da sugarpastaen kom på
[ Spring til toppen ]
Story House Egmont A/S Strødamvej 46 2100 København Ø TLF: 70 25 75 10 CVR: 83131128