betaling for behandling??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. oktober 2010

Kruse90

BubbieBear skriver:

Jeg har siddet og nærstuderet lovforslaget lidt.

Som jeg forstår det ville det komme til at koste 5000 pr IVF/ICSI behandling med friske æg og 3000 ved brug af fryseæg.

Tilskuddet til medicin bliver 100% EFTER man har brugt 15.000

okay det bliver spændende at se om det bliver vedtaget. selvom jeg faktisk tror det
Men det skal ikek hindre mig i drømme babyen. Selvom det da kræver at skaffe så mange penge. for de 5000 kr. er uden medicin:s

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. oktober 2010

Meliora

Kruse90 skriver:

er desværre ikke på facebook Så vil vildt gerne hvis i kan opdatere herinde så SNART i ved noget

Og hvad med os som har været til samtale og er inde i systemet men ikke er kommet igang med selve forsøgene??

kram

Tror desværre at man skal igang med behandling inden nytår for at få det gratis, hvis altså det dumme lovforslag bliver vedtaget. Vi er også inde i systemet og har fået foretaget de grundlæggende undersøgelser.

Håber virkelig ikke forslaget bliver vedtaget, både fordi det er inhumant, men også fordi det er en glidebane.
Hvis dette lille område i sundhedssystemet skal koste penge, fordi det ikke er såkaldt livsnødvendig behandling, så kan jeg da nævne de første 3 andre behandlinger, som man så også kan diskutere om de skal være gratis: abort, høreapparater, plastikkirurgi efter brystcancer. Ingen af disse ting er mere livsnødvendige end fertilitetsbehandling, men er fortsat gratis. Hvorfor skulle de være mere berettiget til at være gratis end fertilitetsbehandling?

PS. jeg syntes selvfølglig at ALT behandling skal være gratis, men forstår ikke forskelsbehandlingen

Anmeld

21. oktober 2010

Kruse90

FruRafn skriver:

Tror desværre at man skal igang med behandling inden nytår for at få det gratis, hvis altså det dumme lovforslag bliver vedtaget. Vi er også inde i systemet og har fået foretaget de grundlæggende undersøgelser.

Håber virkelig ikke forslaget bliver vedtaget, både fordi det er inhumant, men også fordi det er en glidebane.
Hvis dette lille område i sundhedssystemet skal koste penge, fordi det ikke er såkaldt livsnødvendig behandling, så kan jeg da nævne de første 3 andre behandlinger, som man så også kan diskutere om de skal være gratis: abort, høreapparater, plastikkirurgi efter brystcancer. Ingen af disse ting er mere livsnødvendige end fertilitetsbehandling, men er fortsat gratis. Hvorfor skulle de være mere berettiget til at være gratis end fertilitetsbehandling?

PS. jeg syntes selvfølglig at ALT behandling skal være gratis, men forstår ikke forskelsbehandlingen

forstår dig fuldt ud

Anmeld

21. oktober 2010

BubbieBear

Kruse90 skriver:

okay det bliver spændende at se om det bliver vedtaget. selvom jeg faktisk tror det
Men det skal ikek hindre mig i drømme babyen. Selvom det da kræver at skaffe så mange penge. for de 5000 kr. er uden medicin:s

Det ville heller ikke forhindre mig. Man gør jo i forvejen alt for at det skal lykkedes

Anmeld

21. oktober 2010

Kruse90

BubbieBear skriver:

Det ville heller ikke forhindre mig. Man gør jo i forvejen alt for at det skal lykkedes

selvfølgelig bliver det noget af en MEGET dyr omgang. og så må vi sparer MANGE andre steder Men hvad gør man ikke for drømme babyen

Anmeld

21. oktober 2010

BubbieBear

Kruse90 skriver:

selvfølgelig bliver det noget af en MEGET dyr omgang. og så må vi sparer MANGE andre steder Men hvad gør man ikke for drømme babyen

Jamen det jo det

Det jeg bed meget mærke i af alt det LFUB skriver er at det ville være  som at købe en lottokupon. Og det kunne jo ikke siges bedre!

Anmeld

21. oktober 2010

Kruse90

BubbieBear skriver:

Jamen det jo det

Det jeg bed meget mærke i af alt det LFUB skriver er at det ville være  som at købe en lottokupon. Og det kunne jo ikke siges bedre!

er så enig

Den burde de sgu tage til sig og tygge lidt på. for den udtalelse går DIREKTE ind. Forhåbelig. Hvis ikke. er det fordi de ikke VIL høre

Anmeld

21. oktober 2010

BubbieBear

Kruse90 skriver:

er så enig

Den burde de sgu tage til sig og tygge lidt på. for den udtalelse går DIREKTE ind. Forhåbelig. Hvis ikke. er det fordi de ikke VIL høre

Nemlig

Og så skriver de "Regeringen OG Dansk Folkeparti".

Puha jeg er glad for jeg ALDRIG har stemt på Pia K

Hvis de sætter brugerbetaling på barnløshedsbehandling, skal de jo også gå ind og kigge på så mange andre ting.
I Danmark behandler man jo f.eks alkoholikernes følgesygdomme. Udover det kommer til at gå hårdt ud over vores økonomi, er det også en principsag, for vi føler os diskremineret som ufrivillig barnløse.

Håber at regeringen og DF snart får hovederne ud af deres numser

Anmeld

21. oktober 2010

BubbieBear

FruRafn skriver:

Vi kunne ikke være mere enige

Vi betaler skat her i Danmark. Det går bla til at vi kan gå gratis til lægen osv.

Det er bare de "kloge" hoveder derovre på øen der har været nogle klovne til at fordele pengene.

Jeg gad godt vide hvorfor der egentlig er kommet det kæmpe hul i statskassen

Anmeld

21. oktober 2010

Kruse90

BubbieBear skriver:

Nemlig

Og så skriver de "Regeringen OG Dansk Folkeparti".

Puha jeg er glad for jeg ALDRIG har stemt på Pia K

Hvis de sætter brugerbetaling på barnløshedsbehandling, skal de jo også gå ind og kigge på så mange andre ting.
I Danmark behandler man jo f.eks alkoholikernes følgesygdomme. Udover det kommer til at gå hårdt ud over vores økonomi, er det også en principsag, for vi føler os diskremineret som ufrivillig barnløse.

Håber at regeringen og DF snart får hovederne ud af deres numser

haha ja lige præcis.
En ting er sikkert. Jeg stemmer IKKE på DF eller Venstre når der kommer valg!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.