Thalia skriver:
Lige en tilføjelse...
Jeg tænker nogle gange at nybagte forældre begår den "fejl" at de for at prioritere forholdet begynder at date en masse igen, og fx tage ud og spise eller i biografen osv.
Den slags er selvfølgeligt rart og hyggeligt osv, men for mig at se er dating ikke meget værd hvis ikke man kan bevare intimiteten derhjemme. Altså forstået på den måde at tricket ikke er at huske at gå ud og spise ind imellem. Tricket er at man skal lære at være kærester selvom der er små børn der skriger om natten og vasketøjsbunken når op til loften. - For hvis ikke kan kan pleje forholdet når hverdagen er aller mest kedelig, så kan alverdens biografture og fancy restaurantbesøg ikke redde det.
Som skrevet så har jeg ind imellem "presset" mig selv til sex selvom jeg egentlig ikke gad, og ærligt så har det gjort det nemmere for mig i længden, for typisk er det jo godt når først man lige kommer igang, og det skal jeg ind imellem lige mindes om.
Og derudover så gør vi rigtig meget i at kysse og kramme og røre ved hinanden i løbet af dagen. Både fordi det er rart, men også fordi vi på den måde bekræfter hinanden i at vi stadig er kærester, selv når sex ikke står øverst på ønskesedlen.
Og endeligt så synes jeg at det allervigtigste har været at både manden og jeg har skulle acceptere at når først man har fået børn, så bliver tingene bare aldrig det samme igen. Uanset alder så kræver børn altså bare en masse af ens overskud, og det betyder at der skæres ned på andre ting.
Med frygt for at lyde lidt fordomsfuld, så tror jeg at det er sværere for fædrene at forstå den slags i starten, fordi det netop ikke er deres krop der skal finde sig selv igen.