Er det ok at ryge når man er gravid?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. oktober 2010

Pena

smillaluna skriver:

Jeg har faktisk et emne jeg godt kunne tænke mig blev taget op. Det er inspireret af en drøftelse vi havde i mødregruppen i går.

Er man "unormal" når man ikke har den samme lyst til "at hygge" med manden efter man er blevet mor? Jeg kan sku godt gå rundt og føle mig en smule sippet og unormal, for jeg har bare slet ikke den samme lyst og overskud til sex efter drengene er kommet til verden. Jeg ammer ikke, men jeg føler alligevel at min krop ikke er min egen mere. Mine drenge er 4 måneder, og det føles nogen gange som om de kravler ind under huden på mig og invaderer alt hvad der før var kvinde ved mig.

Er der andre der har det sådan? Fortæl osse gerne hvis i har det stik modsat.

Nu har jeg ikke selv børn, men har faktisk tænkt en del over dette problem som åbenbart er ret udbredt efter fødsler.

Og min konklusion er; at selvfølgelig har kvinder ikke lyst til sex i tiden efter de har født. Hvorfor skulle de det? (Nu tænker jeg sådan helt biologisk/genetisk/hulemandsagtigt)

Man har jo fået sit barn, som man skal bruge al sin energi på. Hvis dette barn skal have de bedste overlevelsesvilkår, nytter det ikke noget man har sex med det samme og derved et nyt barn (altså hvis man nu sad i sin hule for 1 mio år siden). Så mit bud er at det garanteret er noget der ligger i vores biologi, for at beskytte vores "afkom" bedst muligt.

Please slå mig nu ikke med køller over mit indlæg.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. oktober 2010

JustAnotherName

Du beskriver det lige præcis som jeg har det..... Det der med at jo længere tid der går, jo sværere er det at komme op på hesten igen (so to speak). Og så er et godt sexliv, som du osse skriver, alfa omega for et godt forhold, selvom mange påstår at sex ikke betyder noget. Sex er jo faktisk enormt afstressende, selvom det sommetider kan føles som en kæmpe stressfaktor i en travl hverdag.

Tror sommetider jeg skal huske mig selv på, at selvom vi har fået børn så er vi stadig mand og kone/kærester, og der var faktisk engang hvor vi ikke lavede andet end at nyde hinanden. Og det er jo ikke fordi vi ikke elsker hinanden, tværtimod er kærligheden blevet endnu stærkere med tiden. Der er bare nogle andre ting der fylder i hverdagen, og det er tit de ting der ender med at få førsteprioritet.

Tak for dit input.

Enig !!!

Anmeld

20. oktober 2010

Amso

Hehe.. Tænkte lige - endnu en der skal ribbe op i en debat som man ved folk er EKSTREM uenige i..!! Jesus krist mann....!  Hehe

Anmeld

20. oktober 2010

JustAnotherName

Thalia skriver:

Lige en tilføjelse...

Jeg tænker nogle gange at nybagte forældre begår den "fejl" at de for at prioritere forholdet begynder at date en masse igen, og fx tage ud og spise eller i biografen osv.

Den slags er selvfølgeligt rart og hyggeligt osv, men for mig at se er dating ikke meget værd hvis ikke man kan bevare intimiteten derhjemme. Altså forstået på den måde at tricket ikke er at huske at gå ud og spise ind imellem. Tricket er at man skal lære at være kærester selvom der er små børn der skriger om natten og vasketøjsbunken når op til loften. - For hvis ikke kan kan pleje forholdet når hverdagen er aller mest kedelig,  så kan alverdens biografture og fancy restaurantbesøg ikke redde det.

Som skrevet så har jeg ind imellem "presset" mig selv til sex selvom jeg egentlig ikke gad, og ærligt så har det gjort det nemmere for mig i længden, for typisk er det jo godt når først man lige kommer igang, og det skal jeg ind imellem lige mindes om.

Og derudover så gør vi rigtig meget i at kysse og kramme og røre ved hinanden i løbet af dagen. Både fordi det er rart, men også fordi vi på den måde bekræfter hinanden i at vi stadig er kærester, selv når sex ikke står øverst på ønskesedlen.

Og endeligt så synes jeg at det allervigtigste har været at både manden og jeg har skulle acceptere at når først man har fået børn, så bliver tingene bare aldrig det samme igen. Uanset alder så kræver børn altså bare en masse af ens overskud, og det betyder at der skæres ned på andre ting.

Med frygt for at lyde lidt fordomsfuld, så tror jeg at det er sværere for fædrene at forstå den slags i starten, fordi det netop ikke er deres krop der skal finde sig selv igen.

Kloge ord, som taget ud af min mund 

Anmeld

20. oktober 2010

Faith

Søddepødde skriver:

Nu har jeg ikke selv børn, men har faktisk tænkt en del over dette problem som åbenbart er ret udbredt efter fødsler.

Og min konklusion er; at selvfølgelig har kvinder ikke lyst til sex i tiden efter de har født. Hvorfor skulle de det? (Nu tænker jeg sådan helt biologisk/genetisk/hulemandsagtigt)

Man har jo fået sit barn, som man skal bruge al sin energi på. Hvis dette barn skal have de bedste overlevelsesvilkår, nytter det ikke noget man har sex med det samme og derved et nyt barn (altså hvis man nu sad i sin hule for 1 mio år siden). Så mit bud er at det garanteret er noget der ligger i vores biologi, for at beskytte vores "afkom" bedst muligt.

Jamen jeg har skam tænkt det samme.... Så ingen kølleslag herfra

Anmeld

20. oktober 2010

Josesmor

smillaluna skriver:

Nej bare rolig, ikke flere inputs om rygning..... I hvert fald ikke fra min side.

Kage og chokolade er da et super emne!. Man kan aldrig få for meget kage og chokolade. Engang åd jeg 25 toffefee.... Med det resultat at jeg sad på toilettet hele natten. Men det var dælme det værd!

He he.. 25 siger du.. ja det var ikke så lidt da.. Men man kan da næsten ikk få for meget chokolade

Hilsen hende der spiste 12 æbleskiver igår  Men nøjj hvor de smagte godt

Anmeld

20. oktober 2010

twinboys

Smiler og griner

Anmeld

20. oktober 2010

Pige2009

lisbethita skriver:

Ha ha.... jaaa 

Dejligt med lidt at grine af

Anmeld

20. oktober 2010

Pige2009

gabriellasmor skriver:

enig

Ja, dejligt at have lidt at grine af i de her dage...

Anmeld

20. oktober 2010

Pige2009

Søddepødde skriver:

Jeg er så nok en af de unormale, da jeg havde enorm lyst allerede ugen efter jeg fødte Men min fysiske formåen var desværre begrænset, så vi havde sex første gang 3½ uge efter fødslen...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.