Hej med jer
Jeg er ikke interesseret i at starte endnu en rygning-under-graviditet-debat.
Jeg ryger selv, men vil SÅ gerne stoppe under graviditeten, ingen tvivl der!
Dog er jeg lidt i tvivl om noget og vil derfor høre om nogle af jer veloplyste mænd og kvinder kan svare på dette:
Er der nogle undersøgelser, der viser om konsekvensen af en gravid, der er stoppet med at ryge (fordi hun er gravid) kan skade barnet (måske mere end ved at ryge) grundet stress, irritation, frustration og meget andet over den vedblivende rygetrang?
Flere af jer har nævnt at I har snakket med jordmoderen, der sagde at det faktisk så var bedre for barnet "kun" at skære ned, da stressen skader barnet "lige så meget"
Jeg har ikke selv en holdning, da jeg virkelig ikke ved noget om det, men jeg har spekuleret en del på det
Håber nogle har nogle tanker, råd, oplevelser eller fakta 
Og god aften til jer alle derude
Hej Hej
Jeg røg selv under min første graviditet, kort efter blev jeg gravid igen og havde bestemt mig for at jeg ikke ville udsætte et barn for det igen - (tro mig, jeg saaaaaavner stadig mine smøger)
Jeg fik hypnose første gang inden jeg blev gravid (holdt i 8 mdr), var for alvor ved at falde i for godt 14 dage siden (hold kæft jeg ville have slået min egen mand ihjel for en smøg), jeg skyldte mig at ringe til hende hypnose-damen jeg havde brugt gangen forinden, hun kom dagen efter, og nu 14 dage efter ryger jeg stadig ikke og er ikke stresset, som da jeg tænkte på mine højt elskede smøger - det skal ikke være nogen hemmelighed at jeg glæder mig til endnu engang at kan få en sug af en cigaret, men det blir altså først efter Januar, hvor jeg har termin, om jeg så skal i hypnose dagligt 
Min JM sagde dog altid at man under ingen omstændigheder skulle ryge under en graviditet, da der ikke findes noget mere skadeligt en de 4000 skadelige stoffer der er i en cigaret, jeg mener at have læst i (tror nok det var Illustreret Videnskab) at det er dokumenteret hvis man ryger over 5 cigaretter (af de ekstra ultra light) at så er der vist nyfødte med meget mindre organer (ikke selve fødselsvægten), end børn af ikke-ryger-mødre.