Liv, som førstegangsfødende??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.563 visninger
23 svar
0 synes godt om
17. oktober 2010

Tinehh

Hejsa piger .. 

Jeg har et lille spørgsmål, som i kan se på overskriften.. 

- hvornår mærkede I liv første gang? Altså ved 1. graviditet.. 

- Og hvordan føles det? Det er jo svært når man ikke har prøvet det at vide hvad man helt skal mærke efter, men man er sikkert ikke i tvivl.. 

I har nok fået spørgsmålet mange gange før, men synes alligevel lige jeg ville forsøge engang med alle de dejlige råd I ellers kommer med.. 

Ved dog godt det nok er alt for tidligt nu hvor jeg kun er 16+4 i dag, men man kan jo slet ikke vente på der sker et eller andet derinde.. 

God søndag til allesammen..

KNUS TINE

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. oktober 2010

Fru.Mäes <3

Heej

Jeg mærkede først liv i uge 21+3 - så var TEMMELIG langt henne.. Synes jeg selv  Men min moderkage, lagde osse lige foran og midt på maven, så HAN skulle sparke godt igennem for jeg kunne mærke det..

Det mærkes som små bobler inde i maven - synes jeg personligt... Og man ved ikke helt om det var lille pjevsen inde i maven, eller om man måske var sulten

Men GLÆD dig, det er vidunderligt første gang man mærker liv derinde..

Knus Rikke

Anmeld

17. oktober 2010

Jetjen

Jeg var næsten 25 uger henne før jeg var sikker på det var liv jeg mærkede. Havde dog i flere uger haft meget luft i maven og er efterhånden overbevist om det er de bobler alle går og taler om...

Anmeld

17. oktober 2010

sandratobias

Jeg var i uge 15 som 1. gangs...

Anmeld

17. oktober 2010

MKBP

Profilbillede for MKBP

Hey. Jeg er selv 22+2 og er stadig ikke 100 % sikker på at det er baby jeg mærker. Det er vildt frustrerende da alle omkring en spørg om man ikke har mærket liv endnu. Men jeg tror, at det jeg mærker ER baby, det bliver jeg næsten nød til, ellers bliver jeg bare urolig :-)

Anmeld

17. oktober 2010

Jetjen

MKBP skriver:

Hey. Jeg er selv 22+2 og er stadig ikke 100 % sikker på at det er baby jeg mærker. Det er vildt frustrerende da alle omkring en spørg om man ikke har mærket liv endnu. Men jeg tror, at det jeg mærker ER baby, det bliver jeg næsten nød til, ellers bliver jeg bare urolig :-)

Tror du kan være rimelig sikker på at det er baby du mærker. Hvis livmoderkagen ligger foran er det svært at mærke.

Anmeld

17. oktober 2010

SussieThyssen

Mærkede liv første gang dagen efter min fars 60 års fødselsdag og var da præcis 3 mdr henne
Hun var nemlig lavet d. 31. dec og dette var d. 1. april.
Fik et ordentlig los af den unge dame, der lå derinde, lige direkte ned på min blære, så jeg lettede en halv meter i sofaen LOL

Kærligst
Sussie

Anmeld

17. oktober 2010

kirsti

tror nok det var i 19.uge ca og det var et reelt spark det der med boblende fornemmelse mange snakker om har jeg aldrig haft

Anmeld

17. oktober 2010

MKBP

Profilbillede for MKBP
Jetjen skriver:

Tror du kan være rimelig sikker på at det er baby du mærker. Hvis livmoderkagen ligger foran er det svært at mærke.

Da jeg var til MD scanning fik jeg at vide at min moderkage lå op ad min rygsøjle, så det burde være baby jeg mærker. Men jeg har bare altid haft meget bøvl med maven, faktisk siden jeg var barn, så har været vant til at der altid "bevæger" sig noget i min mave. Derfor så er jeg er lidt i tvivl, om det nu er noget jeg har mærket før, eller om det er baby. Det er jo svært at vide når det er første gang :-)

Anmeld

17. oktober 2010

Jetjen

MKBP skriver:

Da jeg var til MD scanning fik jeg at vide at min moderkage lå op ad min rygsøjle, så det burde være baby jeg mærker. Men jeg har bare altid haft meget bøvl med maven, faktisk siden jeg var barn, så har været vant til at der altid "bevæger" sig noget i min mave. Derfor så er jeg er lidt i tvivl, om det nu er noget jeg har mærket før, eller om det er baby. Det er jo svært at vide når det er første gang :-)

Ja det med mavebøvlet kan jeg nikke genkendende til. så er stadig overbevidst om det er baby du mærker. Der skal nok snart komme et spark så du er helt sikker

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.