Hvor lang tid havde i jeres sundhedsplejerske?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hvor lang tid havde i jeres sundhedsplejerske?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

6.052 visninger
25 svar
0 synes godt om
17. oktober 2010

Low

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. oktober 2010

Mutti2

Low skriver:

Hejsa... jeg havde hende i omkring 1½ år.....

Milla-Victoria havde tabt sig inde i min mave, og har efterfølgende døjet med at tage på.... derfor bad jeg dem om at følge hende, indtil jeg følte at den vægt ikke havde noget at sige, og at jeg kunne se at hun tog på som hun skulle

Anmeld

17. oktober 2010

MorTilGustav

Min SP sagde til 9-mdrs.undersøgelsen (hvor alt var som det skulle være) at det var hendes sidste  besøg, men at jeg self. altid kunne kontakte hende hvis jeg havde lyst til flere besøg

Anmeld

17. oktober 2010

Laulund87

Pga Marias sygdom skal vi have vores på besøg indtil hun er 2 år

Anmeld

17. oktober 2010

SussieThyssen

Low skriver:

Alle 3 gange til Boels prøve var lavet tror jeg..omkring 8-9 mdrs alderen.

Kærligst
Sussie

Anmeld

17. oktober 2010

Fam. Madsen

Marcus har haft svært ved og tage på, så vi har haft vores sundhedsplejesk til marcus var 2 år det var sidste gang hun var her. 

Anmeld

17. oktober 2010

Corn

Synes spørgsmålet er lidt mærkeligt formuleret, da vi ikke "har" sp andet end til tre besøg i hjemmet.

Her hvor jeg bor får man tre besøg. Når baby er 1 uge, 8 uger og Boel omkring 8-9 mdr.

Derudover kan man komme til åben rådgivning hver mandag, eller til mad-vejledning første mandag i hver mdr.

Så jeg har egentlig ikke sp mere, ikke før Boel, men det er muligt at opsøge sp'erne i kommunen hvis man har brug for det.

Anmeld

17. oktober 2010

Low

Macaab skriver:

Synes spørgsmålet er lidt mærkeligt formuleret, da vi ikke "har" sp andet end til tre besøg i hjemmet.

Her hvor jeg bor får man tre besøg. Når baby er 1 uge, 8 uger og Boel omkring 8-9 mdr.

Derudover kan man komme til åben rådgivning hver mandag, eller til mad-vejledning første mandag i hver mdr.

Så jeg har egentlig ikke sp mere, ikke før Boel, men det er muligt at opsøge sp'erne i kommunen hvis man har brug for det.

Nåe okay. Sådan troede jeg ikke det var for jeg har en hvor vi bare aftaler hvornår vi skal ses igen, der er ikke noget med nogle bestemte uger.

Anmeld

17. oktober 2010

Corn

Low skriver:

Nåe okay. Sådan troede jeg ikke det var for jeg har en hvor vi bare aftaler hvornår vi skal ses igen, der er ikke noget med nogle bestemte uger.

Jeg havde også flere besøg da jeg fik den første... tror det var fem. Og så var et igen ved 2,5 års alderen, men de overlappede lidt hinanden, da hun alligevel kom i hjemmet pga. nummer 2.

Pga. besparelser er der kun fastlagt tre besøg fra kommunes side, og kun hvis der er grund til det, kommer hun flere gange.

Men ellers har de i Norddjurs Kommune sat meget ind på Åben Rådgivning, da Sp så bare skal tage imod de forældre der møder op, og ikke spilde tiden på at køre rundt mellem borgerne.

Og Mad-møderne er faktisk ret givende, da man hører hvad andre har tænkt, og måske så får nogle ideer fra andre vedr. kosten til de små

Anmeld

17. oktober 2010

Low

Macaab skriver:

Jeg havde også flere besøg da jeg fik den første... tror det var fem. Og så var et igen ved 2,5 års alderen, men de overlappede lidt hinanden, da hun alligevel kom i hjemmet pga. nummer 2.

Pga. besparelser er der kun fastlagt tre besøg fra kommunes side, og kun hvis der er grund til det, kommer hun flere gange.

Men ellers har de i Norddjurs Kommune sat meget ind på Åben Rådgivning, da Sp så bare skal tage imod de forældre der møder op, og ikke spilde tiden på at køre rundt mellem borgerne.

Og Mad-møderne er faktisk ret givende, da man hører hvad andre har tænkt, og måske så får nogle ideer fra andre vedr. kosten til de små

Okay. Det var sjovt så meget forskel der er på det. Jeg er det der hedder ung mor i min kommune (københavns kommune, Amager) og  jeg har set min SP da min søn var 6 dage, 2 uger(og dagen efter denne dag fordi hans vægt stod stille i en hel uge), 3 uger, 1 md, 6 uger, 9 uger og 3 mdr. Nu er min søn 3,5 md og jeg skal ses igen med hende her den 8 i næste måned.  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.