Argh min puter fucker helt op...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. oktober 2010

mariamiss6

Fines mor skriver:

Min mand er også dyr ;-/ Men han er også dygtig ;-)

Muligt din mand er dyr, men ham her, han vil gerne sælge dig det dyreste af det dyreste, kun fordi han så får penge i kassen, og så er han slesk :P hehehe så ham gider jeg ikke bruge... Han taler konsekvent et sprog jeg ikke forstår :S

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. oktober 2010

Fines mor

mariamiss6 skriver:

Muligt din mand er dyr, men ham her, han vil gerne sælge dig det dyreste af det dyreste, kun fordi han så får penge i kassen, og så er han slesk hehehe så ham gider jeg ikke bruge... Han taler konsekvent et sprog jeg ikke forstår

Hæ hæ nørd sprog *GGGG*

Anmeld

17. oktober 2010

mariamiss6

Fines mor skriver:

Hæ hæ nørd sprog *GGGG*

Jeps, men han overdriver helt vildt... Der er vitterligt ikke et ord af det han siger jeg kan forstå, og han vil til hver en tid bede mig købe en masse lort, som jeg ikke aner en skid om, så jeg til sidst ender med en helt ny, og hjemmegjort hjemmesamlet computer, som han har hjulpet mig med på skak-ur....

Jeg ender med en computer der kører i et styreprogram han selv har udviklet og som kun han kan finde rundt i, og som ingen kan redde eller reparere hvis det går galt, og så skal jeg jo igen op til ham... Puuuuha det er helt uoverskueligt LOL

Og nørd sprog... Faktisk forstår jeg mig til dels på computere, ret godt synes jeg selv, taget i betragtning at jeg aldrig rigtig har fået hjælp til noget af det... eller ikke til at lære det i hvert fald...

Men men, nu kører det forhåbentligt igen???? lige nu er jeg dog lidt spændt på hvorfor samtlige af mine kontaktpersoner i MSN er offline??????

Anmeld

17. oktober 2010

Thereseh

mariamiss6 skriver:

Jeg tror faktisk kun jeg har microsoft essentials lige nu, men Zafir har på min gamle puter haft hjulpet mig med Avast tror jeg det var.... Skal jeg nok lige have ordnet igen.....

Eksen min har stillet puteren tilbage i tid, og det virkede... Men altså, står den der virus så ikke bare et sted og lurer eller hvad?

I øvrigt så så jeg, at den også havde ændret årstallet på min puter, således at hvis jeg bare havde trykket OK til den foreslåede genoprettelsesdato, så havde jeg endt på 16-10-2083 så heldigt vi tjekkede og selv valgte en dato nær det tidspunkt hvor alt gik galt...

jeg kan i hvert fald nu komme på både messenger og Facebook igen, så jeg håber da alt er sikkert....

Det eneste jeg kan have mistet lige nu er evt. opdateringer, som jeg så liiiiige får klaret nu her... Men det er jo heldigvis ikke det vilde kan man sige....

Nej, der burde  ikke en virus og lure. Der har muligvis slet ikke været en virus, bare nogle opdateringer der har forvirret windows. 

En scanning om ugen, og så ellers være opmærksom på at man kender alt det som computeren siger den skal opdatere. Så er man på den så sikre side som muligt. 

Brug Firefox istedet for IE, Chrome eller Opera. Den slipper mindst muligt ind. 

Anmeld

17. oktober 2010

mariamiss6

Thereseh skriver:

, der burde  ikke en virus og lure. Der har muligvis slet ikke været en virus, bare nogle opdateringer der har forvirret windows. 

En scanning om ugen, og så ellers være opmærksom på at man kender alt det som computeren siger den skal opdatere. Så er man på den så sikre side som muligt. 

Brug Firefox istedet for IE, Chrome eller Opera. Den slipper mindst muligt ind. 

Arj ikke også dig :P

Jeg bruger ikke IE den pisser mig totalt af.... Jeg bruger dog Chrome, fordi jeg ikke kan finde ud af at vænne mig til firefox LOL...

Men tusind tak for hjælpen i hvert fald... Det hele kom meget pludseligt, og min puter er sat til at hurtigscanne 1 gang om ugen, og det har den altid været... Så jeg forstår egentlig ikke lige hvad der er sket....

Men så sker det måske igen, når puteren igen beder om en opdatering???? så kan jeg vel dårligt komme uden om problemet?

Anmeld

17. oktober 2010

Fines mor

mariamiss6 skriver:

Jeps, men han overdriver helt vildt... Der er vitterligt ikke et ord af det han siger jeg kan forstå, og han vil til hver en tid bede mig købe en masse lort, som jeg ikke aner en skid om, så jeg til sidst ender med en helt ny, og hjemmegjort hjemmesamlet computer, som han har hjulpet mig med på skak-ur....

Jeg ender med en computer der kører i et styreprogram han selv har udviklet og som kun han kan finde rundt i, og som ingen kan redde eller reparere hvis det går galt, og så skal jeg jo igen op til ham... Puuuuha det er helt uoverskueligt LOL

Og nørd sprog... Faktisk forstår jeg mig til dels på computere, ret godt synes jeg selv, taget i betragtning at jeg aldrig rigtig har fået hjælp til noget af det... eller ikke til at lære det i hvert fald...

Men men, nu kører det forhåbentligt igen???? lige nu er jeg dog lidt spændt på hvorfor samtlige af mine kontaktpersoner i MSN er offline??????

Han lyder ikke som en helt troværdig gut, er han udd. indenfor IT eller er det bare for at tjene lidt penge han gør det?

Anmeld

17. oktober 2010

Thereseh

mariamiss6 skriver:

Arj ikke også dig

Jeg bruger ikke IE den pisser mig totalt af.... Jeg bruger dog Chrome, fordi jeg ikke kan finde ud af at vænne mig til firefox LOL...

Men tusind tak for hjælpen i hvert fald... Det hele kom meget pludseligt, og min puter er sat til at hurtigscanne 1 gang om ugen, og det har den altid været... Så jeg forstår egentlig ikke lige hvad der er sket....

Men så sker det måske igen, når puteren igen beder om en opdatering???? så kan jeg vel dårligt komme uden om problemet?

Jeg er lidt en nørd, så sorry for evt. nørdesprog 

Fra nu af, når du opdaterer, så være sikker på du ved hvad der opdateres. Tjek om det er til programmer du kender til, og om opdateringen gir' mening. Det kan som sagt bare være noget ligegyldigt, der har fået windows til at gå kold. 

Kør virus ofte, og pas på hvad du åbner. Det kan også ha' været et lille stykke spyware, i forbindelse med en tur ude i surferland. 

Håber din computer blir ved med at ha' det godt, fra nu 

Anmeld

17. oktober 2010

mariamiss6

Thereseh skriver:

Jeg er lidt en nørd, så sorry for evt. nørdesprog 

Fra nu af, når du opdaterer, så være sikker på du ved hvad der opdateres. Tjek om det er til programmer du kender til, og om opdateringen gir' mening. Det kan som sagt bare være noget ligegyldigt, der har fået windows til at gå kold. 

Kør virus ofte, og pas på hvad du åbner. Det kan også ha' været et lille stykke spyware, i forbindelse med en tur ude i surferland. 

Håber din computer blir ved med at ha' det godt, fra nu 

Tak tak det håber jeg også..... Under normale omstændigheder er jeg faktisk rigtig god til det der med ikke at trykke på de forbudte links... Men jeg tænkerjeg nok har fanget et eller andet på Facebook, selvom jeg plejer at sige nej til alle apps der vil have adgang til pis og lort... Og jeg spiller heller ikke på facebook sååååå...
Alle de der tests, dem springer jeg også over... men jeg kunne faktisk ikke dy mig her den anden dag, for at trykke på hele to links tror jeg, og selvom jeg fortrød det ene, og ikke godkendte, så kan det nok være en af dem, for det ene, som jeg fortrød, viste sig senere at blive advaret imod... Er det ikke bare typisk ;)

Jeg forstår udemærket det sprog du der taler ;)

Jeg plejer ALTID at tjekke hvilke opdateringer der er, og har endda haft en tiggende stående i 2 måneder, som jeg ikke har opdateret, fordi det lignede noget falsk Java, da udgiveren var ukendt, men en anden computer nørd har fortalt mig at den ikke var farlig og skulle være der, så den har jeg opdateret idag, og der er heldigvis ikke sket noget (endnu)

Ellers har der umiddelbart kun været opdates til Java og styreprogram og virusprogram

Den anden dag installerede jeg en dosbox og et spil der til... Det er der stadig, da genoprettelsesdatoen blev sat til EFTER det blev installeret (lidt en test) og ind til videre var det kun min MSN der måtte lade livet....

Så måske, selvom jeg bestemt IKKE har trykket på nogle latterlige links i MSN er det den der har fucked op, for den viste mig som offline hos andre, og hos mig var alle andre off når jeg var on... Den har jeg så slettet og geninstalleret, og nu virker alt heldigvis igen....

Jeg tror jeg er på den sikre side endnu ;)

Tak for hjælpen :D

Anmeld

17. oktober 2010

mariamiss6

Fines mor skriver:

Han lyder ikke som en helt troværdig gut, er han udd. indenfor IT eller er det bare for at tjene lidt penge han gør det?

Han ejer såmænd en computerbutik så han er stensikkert udddannet... Han kan nærmest slet ikke finde ud af at snakke dansk... Jeg stoler bare ikke på ham... Tror han er skide god hvis man selv ved noget, og bare skal supportes når man samler sin puter, eller hvis man har brug for hjælp til en lille ting... Men giver man ham frie hænder, så kommer nok af med en mindre formue....

Anmeld

18. oktober 2010

Fines mor

mariamiss6 skriver:

Han ejer såmænd en computerbutik så han er stensikkert udddannet... Han kan nærmest slet ikke finde ud af at snakke dansk... Jeg stoler bare ikke på ham... Tror han er skide god hvis man selv ved noget, og bare skal supportes når man samler sin puter, eller hvis man har brug for hjælp til en lille ting... Men giver man ham frie hænder, så kommer nok af med en mindre formue....

Sådan en har nogle af vores venner også været i klørerne på, min mand endte med at tage ned i butikken og sprøg hva fan han havde gang i;-)))) Så de kommer ikke længere der!!! Men man skal  bare ikke stole på alle i den branche, og man er jo lidt ude og skide når man intet aner om det;-/

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.