Argh min puter fucker helt op...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. oktober 2010

mariamiss6

Thereseh skriver:

Jeg ville backe alle dokumenter og billeder op, og så "sætte computeren tilbage i tid" fx. tre dage, eller til et tidspunkt hvor du er sikker på at computeren virkede.

Det er højst sansynligt et stykke spyware eller andet snask, der fucker puteren op for dig.  

Sådan gør du:

Åbn Systemgendannelse ved at klikke på knappen  StartBillede af knappen Start, klikke på Alle programmer, klikke på  Tilbehør klikke på  Systemværktøjer og derefter klikke på  Systemgendannelse.‍  Administratortilladelse er nødvendig Hvis du bliver bedt om at angive en administratoradgangskode eller bekræftelse, skal du indtaste adgangskode eller bekræftelse.

lyder godt... men hvordan ved jeg hvad koden er?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. oktober 2010

Fines mor

mariamiss6 skriver:

Problemet er jo netop at den ikke kan finde nogen virus.... Så der er ikke noget at slette....

Et virus program kender kun dagen igår, og altså ikke dagen imorgen. Så det er lidt falsk tryghed ;-/ Min mand er godt nok mega nørd, men vi bor ret langt fra hinanden ;-/

Anmeld

17. oktober 2010

mariamiss6

Fines mor skriver:

Et virus program kender kun dagen igår, og altså ikke dagen imorgen. Så det er lidt falsk tryghed ;-/ Min mand er godt nok mega nørd, men vi bor ret langt fra hinanden ;-/

stadigvæk et virusprogram der kan scanne det hele og finde alt skidtmads er jo bedre en ingenting ;)

synd i bor så langt væk, jeg kender kun en super computerfyr men han koster spidsen af en jetjager....

jeg tror jeg forsøger en formatering senere, men skal lige have brændt skiverne ud... det er da klart jeg har valgt at udsætte det så længe :S

Anmeld

17. oktober 2010

Thereseh

mariamiss6 skriver:

lyder godt... men hvordan ved jeg hvad koden er?

Koden er den kode du selv har angivet, hvis du som administrator (den der er ejer af computeren, og hovedbruger hvis der er flere brugerkontoer på den) har angivet en. Altså hvis du plejer at taste en kode når du starter computeren. 

Både jeg og min kæreste arbejder i IT. 

Bruger du McAfee virus? Hvis ja, så skift evt til AVG gratis virusprogram. McAfee og Norton, kan ha' det med at fucke systemet helt op, hvis de laver en opdatering....

Jeg skiftede i øvrigt selv fra PC til Mac for et år siden, fordi jeg blev træt af virus, spyware, Windows osv. 

Håber at du får det til at virke. 

Anmeld

17. oktober 2010

Lullaby

Thereseh skriver:

Koden er den kode du selv har angivet, hvis du som administrator (den der er ejer af computeren, og hovedbruger hvis der er flere brugerkontoer på den) har angivet en. Altså hvis du plejer at taste en kode når du starter computeren. 

Bruger du McAfee virus? Hvis ja, så skift evt til AVG gratis virusprogram. McAfee og Norton, kan ha' det med at fucke systemet helt op, hvis de laver en opdatering....

Jeg skiftede i øvrigt selv fra PC til Mac for et år siden, fordi jeg blev træt af virus, spyware, Windows osv. 

Til gengæld har AVG'en ikke så mange muligheder. Jeg havde f.eks. et sims program som jeg bare ikke fik lov at køre fordi at AVG'en mente at, det var noget fy. Og norton har den funktion, at man selv kan bestemme hvad man vil tillade men næe nej, avg'en var da ligeglad...

Anmeld

17. oktober 2010

Fines mor

mariamiss6 skriver:

stadigvæk et virusprogram der kan scanne det hele og finde alt skidtmads er jo bedre en ingenting

synd i bor så langt væk, jeg kender kun en super computerfyr men han koster spidsen af en jetjager....

jeg tror jeg forsøger en formatering senere, men skal lige have brændt skiverne ud... det er da klart jeg har valgt at udsætte det så længe

Min mand er også dyr ;-/ Men han er også dygtig ;-)

Anmeld

17. oktober 2010

Thereseh

Lullaby skriver:

Til gengæld har AVG'en ikke så mange muligheder. Jeg havde f.eks. et sims program som jeg bare ikke fik lov at køre fordi at AVG'en mente at, det var noget fy. Og norton har den funktion, at man selv kan bestemme hvad man vil tillade men næe nej, avg'en var da ligeglad...

Nu er jeg ikke den store Sims spiller, så jeg kan ikke rigtig forsvare AVG på den front 

Uanset ville jeg anbefale at køre en systemgendannelse, før man betaler 3000 til en rep-fyr, der højst sansynligt gør det samme 

Anmeld

17. oktober 2010

mariamiss6

Thereseh skriver:

Jeg tror faktisk kun jeg har microsoft essentials lige nu, men Zafir har på min gamle puter haft hjulpet mig med Avast tror jeg det var.... Skal jeg nok lige have ordnet igen.....

Eksen min har stillet puteren tilbage i tid, og det virkede... Men altså, står den der virus så ikke bare et sted og lurer eller hvad?

I øvrigt så så jeg, at den også havde ændret årstallet på min puter, således at hvis jeg bare havde trykket OK til den foreslåede genoprettelsesdato, så havde jeg endt på 16-10-2083 ;) så heldigt vi tjekkede og selv valgte en dato nær det tidspunkt hvor alt gik galt...

jeg kan i hvert fald nu komme på både messenger og Facebook igen, så jeg håber da alt er sikkert....

Det eneste jeg kan have mistet lige nu er evt. opdateringer, som jeg så liiiiige får klaret nu her... Men det er jo heldigvis ikke det vilde kan man sige....

Anmeld

17. oktober 2010

mariamiss6

Og så lige en hurtig scan... Mon så ikke jeg er nogen lunde okay????

Anmeld

17. oktober 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Kommer du forbi så vi kan ordne den der sag der

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.