For fanden da osse - Mænd --- eller rettere min mand!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. oktober 2010

Papaya

nutche skriver:

han skal jo lære det, og hvis du ikke giver ham mulighed for det, så sker der i hvertfald ikke noget.

så ja, lad ham stå op om natten. her skiftes vi når manden har fri. jeg skubber gerne (hårdt) til ham for at vække ham. for han vil jo gerne. jeg vågner bare lettere end ham. han giver ham måske ikke det tøj på som jeg ville ha valgt, men det er rent. han river måske ikke et æble ned i havregrøden, men sønnike bliver altid mæt. han tørrer måske ikke snot, savl og madrester væk på den måde som jeg gør....

men han elsker sin søn, og sønnen elsker ham. og det er så utroligt vigtigt at de får lov til at være sammen på lige deres måde. ellers bliver de aldrig trygge ved hinanden.

så hvis du virkelig elsker din mand, og ønsker at han skal være mere på som far, så må du vise ham den tillid, og give ham den tid det tar at lære hvordan.

mange knus Lone

helt enige med dig! Godt skrevet!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. oktober 2010

klmf

Synes det er rigtig synd for dig og din familie, at I har det sådan. Min kæreste blev næsten helt fornærmet, da jeg spurgte om han kunne finde på at gå i byen 5 weekender i træk. Han savner vores dreng, bare han har været på arbejde, så for ham ville det være helt utænkeligt.

Lyder til, du klarer det godt selv! Han må jo være særdeles undværlig, når han kan være så meget væk. Du må finde en måde at vise ham at jeres familie har brug for at han er der og deltager på lige fod med mor. Kender han overhovedet jeres dreng??

Kan du ikke sige til ham, at næste weekend tager du væk hele weekenden og så skal han passe drengen og du forventer også, at der er vasket tøj, lavet madplan, gjort rent osv. til når du kommer hjem. Lad ham tygge lidt på den...

Håber I finder ud af det sammen, kan jo være han slet ikke ved hvad han går glip af!

Anmeld

18. oktober 2010

Hasselnødden

Anonym skriver:

Ja, har da overvejet det mange gange, men bare tanken om at min dreng ikke skal opvokse sammen med sin far og jeg skal undvære ham i weekenderne er ikke til at bære - men hvordan forklare man ham at hvis det ikke blir bedre så ender det sådan?

Han blir jo møg tosset når jeg siger at jeg syntes han skal blive hjemme (hvilket han jo så alligevel ikke gør), jeg kan ikke forklare ham at jeg syntes jeg laver alt og alting, for det syntes han jo at han gør - det gør han også fordi han har et arbejde, og han mener at når man er på barsel, så har man en hyggetjans.

Undskyld mig, men du skriver at problemet bunder i at faren til barnet ikke er hjemme i det daglige når lillemanden er vågen.

I weekenderne er han ikke hjemme fordi han skal noget hele tiden hver weekend..

Din dreng kommer alligevel til at undvære sin far hvis han fortsætter af samme vej og du har ham jo heller ikke fordi så er der høstfest, vejfest, gadefest, byfest, diskotek, bar, pub, arbejde og den samme mølle - så kan du sgu da lige så godt hive ham ud til højre.. han er jo ikke hjemme alligevel nu eller senere, hvis ikke du får sat ham stolen for døren!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.