For fanden da osse - Mænd --- eller rettere min mand!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. oktober 2010

Anonym trådstarter

nutche skriver:

det kan være langt sværere for mænd at omstille sig. så du må bare insistere på at han tar hans del.

aflever knægten til ham når han er hjemme (en lørdag formiddag fx) og tag så ud og hygge shoppe med en veninde. spis frokost og giv dig god tid. så skal farmand pludselig selv tage ansvar for sønnike....og mon ikke det lykkedes.

Du har sgu nok ret, for jeg er jo blevet enormt dårlig til at lade andre passe vores dreng, for jeg hasr jo været vant til at det kun er mig, der er ved ham, (eller min mor - hvis jeg f.eks. sku til jordemoderkontrol eller sådan noget), han spørger en sjælden gang imellem om hn skal tage ham, f.eks. om natten - men hvis han alligevel skal spørge mig, så er det 10 gange hurtigere at jeg selv gør det, inden han får sig rejst er der jo gået en halv dag....... Så ja, mpske skulle man sle ikke være her ind imellem.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. oktober 2010

ZamanogDania

Jeg synes han lyder som en teenager. Nu må han tag sig sammen og være sammen med sin familie. Din søn skal jo os lære sin far at kende ordentlig. Jeg synes du skal tage en alvorlig snak med ham. Fortæl ham at han skal tage sig mere ansvar her der hjemme. Du har brug for slappe af engang imellem. Han skal være en far og ikke en der render til fester osv hver weekender.

Håber I får det klaret sammen

Anmeld

15. oktober 2010

Plysbjørnen

Anonym skriver:

Ja, har da overvejet det mange gange, men bare tanken om at min dreng ikke skal opvokse sammen med sin far og jeg skal undvære ham i weekenderne er ikke til at bære - men hvordan forklare man ham at hvis det ikke blir bedre så ender det sådan?

Han blir jo møg tosset når jeg siger at jeg syntes han skal blive hjemme (hvilket han jo så alligevel ikke gør), jeg kan ikke forklare ham at jeg syntes jeg laver alt og alting, for det syntes han jo at han gør - det gør han også fordi han har et arbejde, og han mener at når man er på barsel, så har man en hyggetjans.

Din søn har jo ikke nogen far. 

Som du skriver arbejder han fra 5-20 og dermed ser sønnike ham ikke i hverdagen, der ud over tager han i byen hver weekend, ergo har sønnikke heller ikke nogen far i weekenden.

Jeg må ærligt tilstå at så lidt som din kæreste interessere sig for ham nu, ja så tvivler jeg på at det bliver bedre hvis du sparker ham ud.

Anmeld

15. oktober 2010

Pige2009

Du må forsøge at tale med ham igen og hvis det ikke virker, må du stille ham et ultimatum, for du kan ikke holde til det her i længden. Du skal jo ikke bare tænke på dig selv, men også den lille pige i maven, som kræver, at du holder dig i ro noget af tiden. Tror han, at du er hans husholderske?

Du kan evt. prøve at lade være med at vaske hans tøj, rydde op efter ham osv. for en periode for at se, hvad han siger til det. Han skal nok komme på banen, når han ikke har flere rene boksershorts

Anmeld

15. oktober 2010

Lillefe

Jeg fatter ikke hvorfor du er gravid for anden gang og ikke har afklaret dette inden en nummer 2 graviditet dukker op! Han er jo slet ikke voksen! omg.. det er jo pinligt.. han var røget ud til højre for længst!... syntes det er for mange kvinder som finder sig i den slags (inkl. dig) fatter det bare ikke

Anmeld

15. oktober 2010

Anonym trådstarter

Perl skriver:

Jeg fatter ikke hvorfor du er gravid for anden gang og ikke har afklaret dette inden en nummer 2 graviditet dukker op! Han er jo slet ikke voksen! omg.. det er jo pinligt.. han var røget ud til højre for længst!... syntes det er for mange kvinder som finder sig i den slags (inkl. dig) fatter det bare ikke

Nu var nr 2 graviditet ikke lige planlagt, men det kommer nok an på hvordan man er vokset op, min mor stod/står også for ALT hjemme ved dem, jeg har aldrig set min far med en støvsuger, karklud eller lavet mad, for de er selvstændige og fra Marts - Oktober kører han i døgndrift i markerne (lige som min kæreste), det ska så sige at det er nok ok, for mor ER hjemmegående og det er sådan de har valgt det, for der er det far der hiver pengene hjem, men jeg er altså "kun" på barsel, og her hiver manden ikke penge hjem til mig, så må hellere få snakket med ham igen igen

Anmeld

15. oktober 2010

Lillefe

Anonym skriver:

Nu var nr 2 graviditet ikke lige planlagt, men det kommer nok an på hvordan man er vokset op, min mor stod/står også for ALT hjemme ved dem, jeg har aldrig set min far med en støvsuger, karklud eller lavet mad, for de er selvstændige og fra Marts - Oktober kører han i døgndrift i markerne (lige som min kæreste), det ska så sige at det er nok ok, for mor ER hjemmegående og det er sådan de har valgt det, for der er det far der hiver pengene hjem, men jeg er altså "kun" på barsel, og her hiver manden ikke penge hjem til mig, så må hellere få snakket med ham igen igen

Ja det vil jeg også umiddelbart sige du burde..... skræmmende... min mand kommer sjælent steder men han er så også meget hjemme. Han tager kun ud nogle gange om året og det er som regel med arbejdet. Han måtte da godt tage mere ud, men det er han så ikke så meget til..  der er det nok mere os som sørger for vi kommer ud..

Anmeld

16. oktober 2010

Lone Jakobsen

Anonym skriver:

Du har sgu nok ret, for jeg er jo blevet enormt dårlig til at lade andre passe vores dreng, for jeg hasr jo været vant til at det kun er mig, der er ved ham, (eller min mor - hvis jeg f.eks. sku til jordemoderkontrol eller sådan noget), han spørger en sjælden gang imellem om hn skal tage ham, f.eks. om natten - men hvis han alligevel skal spørge mig, så er det 10 gange hurtigere at jeg selv gør det, inden han får sig rejst er der jo gået en halv dag....... Så ja, mpske skulle man sle ikke være her ind imellem.

han skal jo lære det, og hvis du ikke giver ham mulighed for det, så sker der i hvertfald ikke noget.

så ja, lad ham stå op om natten. her skiftes vi når manden har fri. jeg skubber gerne (hårdt) til ham for at vække ham. for han vil jo gerne. jeg vågner bare lettere end ham. han giver ham måske ikke det tøj på som jeg ville ha valgt, men det er rent. han river måske ikke et æble ned i havregrøden, men sønnike bliver altid mæt. han tørrer måske ikke snot, savl og madrester væk på den måde som jeg gør....

men han elsker sin søn, og sønnen elsker ham. og det er så utroligt vigtigt at de får lov til at være sammen på lige deres måde. ellers bliver de aldrig trygge ved hinanden.

så hvis du virkelig elsker din mand, og ønsker at han skal være mere på som far, så må du vise ham den tillid, og give ham den tid det tar at lære hvordan.

mange knus Lone

Anmeld

16. oktober 2010

TTM

Enig med Nutche...

Havde samme problem med min eks, han fortryder den dag han ikke "tog mere over" men jeg var som dig, det er jo meget nemmere man selv lige gør det for man ved hvad det er purken mangler.. Men du er nødsaget til og inddrage ham mere. grunden til han smutter hver weekend kan jo også ligge i han føler sig unødvendig?

Jeg mener ; Du tjener selv pengene, passer selv hus og barn, så hvad skal han gøre? Hvis han ikke er tyben som banker i bordet og siger "Giv mig ham så" , jamen hvornår får han ham så?? Foreslå ham du tager ud og spiser en let frokost med en veninde, evt bare et par timer, og lad dem være. Du skal selvfølgelig have mobilen åben, men mænd kan altså mere end vi kvinder lige tror på det punkt.. Og hvis han ikke får lov, så lærer han det jo aldrig

Men jeg sender alligevel et stort fra en som selv har stået i samme situation.. (Min eks tog afsted kl 4:30 og var hjemme kl 19:30 og lavede intet i hjemmet)

Anmeld

16. oktober 2010

Svei

Anonym skriver:

Ja, har da overvejet det mange gange, men bare tanken om at min dreng ikke skal opvokse sammen med sin far og jeg skal undvære ham i weekenderne er ikke til at bære - men hvordan forklare man ham at hvis det ikke blir bedre så ender det sådan?

Han blir jo møg tosset når jeg siger at jeg syntes han skal blive hjemme (hvilket han jo så alligevel ikke gør), jeg kan ikke forklare ham at jeg syntes jeg laver alt og alting, for det syntes han jo at han gør - det gør han også fordi han har et arbejde, og han mener at når man er på barsel, så har man en hyggetjans.

Måske jeres børn ville se deres far mere hvis det var hveranden weekend...lige nu lyder det til at det er mindre end det...ved ikke og undskyld, men hvem der er det største fjols...hvad gør at du finder dig i det?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.