Har i set dette ??? :'(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. oktober 2010

Amso

FruRafn skriver:

Det er fuldstændigt ligegyldigt om det er lovligt eller ej, det er dybt uansvarligt ìg vanvittigt.

Hvis du læser indlægget korrekt, så kan du se at jeg netop skriver at uheldet den anden bruger beskrev med bilen i indkørslen IKKE kunne undgås og at uheldet med traktoren GODT kunne være undgået, hvis faren havde tænkt sig om.

Rolig nu... Og undskyld jeg misforstået din indlæg, kan godt se den rigtige sammenhæng nu..  Og ja skriver også det er uansvarligt. Ville bare lige fortælle at det var lovligt, hvis ikke du vidste det, når det var på deres egen grund.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. oktober 2010

Meliora

Amso skriver:

Rolig nu... Og undskyld jeg misforstået din indlæg, kan godt se den rigtige sammenhæng nu..  Og ja skriver også det er uansvarligt. Ville bare lige fortælle at det var lovligt, hvis ikke du vidste det, når det var på deres egen grund.

Det er nu stadig ulovligt at bringe andres liv i fare, og det gør man ved ar sætte et lille barn alene op i en traktor, og samtidig lader et endnu mindre barn være i nærheden:-(

Anmeld

15. oktober 2010

Miamaja

Rigtig tragisk... bl.a derfor skal vi aldrig have bl.a pool selvom vi bor i CA. Jeg ville ikke kunne klare det psykisk at skulle gaa rundt og holde evigt oje... de smaa er lyn hurtige og kan meget mere end vi tror.

Der var bla. en 2 aarig som dode, da han vaagnede og aabnede hoveddoren selv og gik en tur i skoven med sin hund . Moren laa og sov. hunden kom tilbage. Skovomraaderne i usa kan vaere frygtelig store. der var kaempe eftersogning i flere dage. de fandt ham saa tilsidst 2 dage efter. dod af udmattelse og dehydrering - det lille pus havde naaet at gaa flere kilometer...

PS. kunne dog ikke lade vaere med at smaa grine over den historie til hojre om morfaren der hentede det forkerte barnebarn.hehe.

Anmeld

15. oktober 2010

Amso

Det er nu stadig ulovligt at bringe andres liv i fare, og det gør man ved ar sætte et lille barn alene op i en traktor, og samtidig lader et endnu mindre barn være i nærheden:-(

Tror desværre bare ikke den holder i retten. Forældre får heller ikke bøde, ved at deres børn ikke har cykelhjelme på jo? Selv om jeg er en af dem der går ind for at det skal være lovkrav. Men tror nu vi er enige, det er bare vores udtryk der er forskellige.

Anmeld

15. oktober 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Åh altså, hvor er det forfærdeligt.

Storebroderen kan bestemt ikke klandres for noget, han er jo bare et stort barn selv - men det er desværre ham, der skal leve resten af livet med tanken om, at han er skyld i sin lillebrors død. Stakkels drenge... Og stakkels far, der i et tankeløst øjeblik lod det ske.

Anmeld

15. oktober 2010

Meliora

Amso skriver:

Tror desværre bare ikke den holder i retten. Forældre får heller ikke bøde, ved at deres børn ikke har cykelhjelme på jo? Selv om jeg er en af dem der går ind for at det skal være lovkrav. Men tror nu vi er enige, det er bare vores udtryk der er forskellige.

Synd at folk bare kan få lov at behandle deres børn som de lyster, selv når det er så forkert at det skriger til himlen. Er helt enig i det med cykelhjelmene. Kører selv med min hver dag, og korser mig når man dagligt ser forældre midt i kbh i myldretiden, med deres børn bagpå eller i christianiacyklen UDEN cyjelhjelm på. Ja det burde sgu være lovpligtigt:-)

Anmeld

16. oktober 2010

Pia.

FruRafn skriver:

det ER forfærdeligt, det er der ingen tvivl om. Men hold kæft hvor er man da også en uansvarlig forælder hvis man lader en 9-årig føre et køretøj, hvad FANDEN tænkte den far på??? Nogle mennesker burde bare ikke have børn...

Arrrrr ska vi nu ikk liiiige... Lige frem at skrive nogen forældre ikke skal have børn.. !!! Den er lige hård nok... Vi tager alle sammen som forældre nogle valg fordi vi selv er vokset op på den måde ...

Jeg kender folk der lader deres børn cykle i skole uden hjelm og langs vejen - hvad skal jeg så sige til dem hvis (gud forbyde det) deres børn bliver kørt ihjel !!!! For mine børn cykler MED hjelm og på stisystemet hele vejen...

Den her familie er måske en landbrugs familie - der er børnene jo nærmest født i en traktor og denne her dreng har sikkert prøvet det mange gange før...

Ulykken er så frygtelig for den lille familie... Og om det er forsvarligt eler ej er jo en helt anden historie... - Denne her far har nok så mange gange i dag fortrudt sit valg om at sætte sin 9 årige søn bag rettet...

Anmeld

16. oktober 2010

LinLin

det ER forfærdeligt, det er der ingen tvivl om. Men hold kæft hvor er man da også en uansvarlig forælder hvis man lader en 9-årig føre et køretøj, hvad FANDEN tænkte den far på???

Ja det forstår jeg heller ikke!

Anmeld

16. oktober 2010

Meliora

Pia. skriver:

Arrrrr ska vi nu ikk liiiige... Lige frem at skrive nogen forældre ikke skal have børn.. !!! Den er lige hård nok... Vi tager alle sammen som forældre nogle valg fordi vi selv er vokset op på den måde ...

Jeg kender folk der lader deres børn cykle i skole uden hjelm og langs vejen - hvad skal jeg så sige til dem hvis (gud forbyde det) deres børn bliver kørt ihjel !!!! For mine børn cykler MED hjelm og på stisystemet hele vejen...

Den her familie er måske en landbrugs familie - der er børnene jo nærmest født i en traktor og denne her dreng har sikkert prøvet det mange gange før...

Ulykken er så frygtelig for den lille familie... Og om det er forsvarligt eler ej er jo en helt anden historie... - Denne her far har nok så mange gange i dag fortrudt sit valg om at sætte sin 9 årige søn bag rettet...

Man må da tage ansvar for sine handlinger, og ikke bare gøre som ens forældre evt. har gjort. Ens børn er det dyrebareste man har, så derfor er det da sindsygt, ikke at passe bedre på dem.

Og ja, hvis du lader dit barn køre på en stor vej, uden hjelm, og det barn dør, så ER det din egen skyld, uanset hvor forfærdeligt det nu engang er. For du kunne jo have undgået det, med ret simple midler.

Mine forældre røg også indenfor da jeg var lille, for det var ok dengang troede man, men det er jo ikke det samme som at jeg bare kan gøre det med mine børn, for i dag ved man bedre.

Min kæreste er OGSÅ vokset op på en gård, og der er sket rigeligt med hændelige ulykker, men han har da virkelig aldrig fået lov at køre store traktorer, det kan jeg da garantere dig for.

Så man kan ikke skyde skylden på hvad ens tidligere generationer har gjort, eller at det bare er sådan landmænd gør, for det er det ikke. Det er sådan UANSVARLIGE forældre gør, og dem er der desværre lidt for mange af.

Stakkels børn siger jeg bare

Anmeld

16. oktober 2010

Fiona78

Det er fandme en mærkelig uansvarlig holdning at have til noget så farligt, som at føre et stort køretøj. Derudover er det hamrende ulovligt. Man lader jo heller ikke sin 16-årige tage bilen ned til tanken, "bare fordi der ikke er så meget trafik".

Han har i hvert fald vist en usandsynlig dårlig dømmekraft, der nu har kostet ham en søn, og gjort hans anden søn skyldig i uagtsomt manddrab, hvilket den stakkels dreng skal leve med altid.

Det du beskriver med faren der bakker over sit barn, er også forfærdeligt, men er det man kalder en meget uheldig ulykke, som faren ikke kunne undgå.

Denne ulykke KUNNE have været undgået, hvis faren have tænkt sig om. Sad but true:-(

Det er så lovligt at køre traktor UDEN kørekort til den på de marker der tilhører den gård hvor landmanden der ejer traktoren bor, det er kun når man kører på offentlig vej at man skal have kørekort til det....

Men uanset om det er lovligt eller ej så er det dybt ansvarsløst

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.