Pia. skriver:
Arrrrr ska vi nu ikk liiiige... Lige frem at skrive nogen forældre ikke skal have børn.. !!! Den er lige hård nok... Vi tager alle sammen som forældre nogle valg fordi vi selv er vokset op på den måde ...
Jeg kender folk der lader deres børn cykle i skole uden hjelm og langs vejen - hvad skal jeg så sige til dem hvis (gud forbyde det) deres børn bliver kørt ihjel !!!! For mine børn cykler MED hjelm og på stisystemet hele vejen...
Den her familie er måske en landbrugs familie - der er børnene jo nærmest født i en traktor og denne her dreng har sikkert prøvet det mange gange før...
Ulykken er så frygtelig for den lille familie... Og om det er forsvarligt eler ej er jo en helt anden historie... - Denne her far har nok så mange gange i dag fortrudt sit valg om at sætte sin 9 årige søn bag rettet...
Man må da tage ansvar for sine handlinger, og ikke bare gøre som ens forældre evt. har gjort. Ens børn er det dyrebareste man har, så derfor er det da sindsygt, ikke at passe bedre på dem.
Og ja, hvis du lader dit barn køre på en stor vej, uden hjelm, og det barn dør, så ER det din egen skyld, uanset hvor forfærdeligt det nu engang er. For du kunne jo have undgået det, med ret simple midler.
Mine forældre røg også indenfor da jeg var lille, for det var ok dengang troede man, men det er jo ikke det samme som at jeg bare kan gøre det med mine børn, for i dag ved man bedre.
Min kæreste er OGSÅ vokset op på en gård, og der er sket rigeligt med hændelige ulykker, men han har da virkelig aldrig fået lov at køre store traktorer, det kan jeg da garantere dig for.
Så man kan ikke skyde skylden på hvad ens tidligere generationer har gjort, eller at det bare er sådan landmænd gør, for det er det ikke. Det er sådan UANSVARLIGE forældre gør, og dem er der desværre lidt for mange af.
Stakkels børn siger jeg bare
Anmeld