Har i set dette ??? :'(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. oktober 2010

Mamalou

For år tilbage skete et lignede uheld i min hjemby. En dreng kørte sin stedbror ned på en truck, som dødede på stedet... Virkelig tragisk, især fordi drengene jo ikke var gamle nok til at kører det køretøj, men kulturen i min hjembyen tillader det... Det var dog ingen trøst for faderen, der lod drengene kører med trucken... Lige som faderen til den drabte to årig sikkert føler sig skyldig i ulykken! Puha...  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. oktober 2010

Meliora

charlottekri skriver:

det er selvfølgelig en forfærdentlig ting der er sket, men når det så er sagt, så kan der altså hurtigt opstå ulykker!!! jeg selv begyndte at køre traktor da jeg var 7... og det foregik under "ansvarlige" forhold, hvis man kan kalde det det.

skulle man så også sige at forældre til børn der drukner i havebassiner heller ikke burde have børn, for de holder jo ikke øje med børnene???

Der skal ikke meget til før tingene gør galt...

(er godt klar over at jeg bliver upopulær over mine kommentarer)

charlotte

Undskyld mig, men det kan da aldrig blive ansvarligt at lade en 7 årig køre traktor, uanset hvilke forhold det er under.

Og nej, mennesker der ikke holder øje med deres børn konstant, skal IKKE have et havebassin, for når man har sådan et i haven og samtidig har små børn, så SKAL man have øjne på ungerne HELE tiden.

Personlig ville jeg så nok bare lade være med at have sådan et bassin.

Anmeld

15. oktober 2010

Meliora

Søddepødde skriver:

Ikke for at tage nogen i forsvar eller noget, men de fleste jeg kender som er vokset op på landet, har kørt traktor o.l. i en ret ung alder. Så jeg tror det er ret "normalt". Meeen der er jo også forskel på at sidde på fars skød og styre fx, og så køre helt selv.

Men åhh hvor er det frygteligt. Tror bestemt ikke faren er en dårlig forælder. Har bare været uforsigtig og MEGET uheldig.

Jeg kender også nogen hvor manden bakkede hen over sin to årige i indkørslen. Så forfærdeligt.

Det er fandme en mærkelig uansvarlig holdning at have til noget så farligt, som at føre et stort køretøj. Derudover er det hamrende ulovligt. Man lader jo heller ikke sin 16-årige tage bilen ned til tanken, "bare fordi der ikke er så meget trafik".

Han har i hvert fald vist en usandsynlig dårlig dømmekraft, der nu har kostet ham en søn, og gjort hans anden søn skyldig i uagtsomt manddrab, hvilket den stakkels dreng skal leve med altid.

Det du beskriver med faren der bakker over sit barn, er også forfærdeligt, men er det man kalder en meget uheldig ulykke, som faren ikke kunne undgå.

Denne ulykke KUNNE have været undgået, hvis faren have tænkt sig om. Sad but true:-(

Anmeld

15. oktober 2010

Pena

FruRafn skriver:

Det er fandme en mærkelig uansvarlig holdning at have til noget så farligt, som at føre et stort køretøj. Derudover er det hamrende ulovligt. Man lader jo heller ikke sin 16-årige tage bilen ned til tanken, "bare fordi der ikke er så meget trafik".

Han har i hvert fald vist en usandsynlig dårlig dømmekraft, der nu har kostet ham en søn, og gjort hans anden søn skyldig i uagtsomt manddrab, hvilket den stakkels dreng skal leve med altid.

Det du beskriver med faren der bakker over sit barn, er også forfærdeligt, men er det man kalder en meget uheldig ulykke, som faren ikke kunne undgå.

Denne ulykke KUNNE have været undgået, hvis faren have tænkt sig om. Sad but true:-(

Jeg håber ikke du tror at det er min holdning til disse køretøjer. Nævner bare at kulturen nogengange er lidt anderledes på landet. Så jeg tror desværre ikke dette forfærdelige tilfælde er så unormalt. Desværre gik det jo så grueligt galt denne gang. Håber da virkelig det får andre landmænd til at tænke sig bedre om hvis de lader børnene køre i deres køretøjer.

Vil lige tilføje at jeg ved godt det ikke er alle landmænd der lader børn køre/arbejde med køretøjer.

Anmeld

15. oktober 2010

Plysbjørnen

charlottekri skriver:

det er selvfølgelig en forfærdentlig ting der er sket, men når det så er sagt, så kan der altså hurtigt opstå ulykker!!! jeg selv begyndte at køre traktor da jeg var 7... og det foregik under "ansvarlige" forhold, hvis man kan kalde det det.

skulle man så også sige at forældre til børn der drukner i havebassiner heller ikke burde have børn, for de holder jo ikke øje med børnene???

Der skal ikke meget til før tingene gør galt...

(er godt klar over at jeg bliver upopulær over mine kommentarer)

charlotte

Det kan godt være at der ikke skal meget til før at ulykker opstår. Men når man som forældre er stå uforsvarlig at lade sit mindre årige barn kører en traktor som han i følge LOVEN ikke må føre før han er fyldt 9 ja så er man selv skyld i det. 

Jo gudfanden er det synd for Moderen, men nej jeg har ikke ondt af faderen, selv om han også lider under tabet.

Anmeld

15. oktober 2010

Plysbjørnen

FruRafn skriver:

Anmeld

15. oktober 2010

Plysbjørnen

BetinaTrold skriver:

Det kan godt være at der ikke skal meget til før at ulykker opstår. Men når man som forældre er stå uforsvarlig at lade sit mindre årige barn kører en traktor som han i følge LOVEN ikke må føre før han er fyldt 9 ja så er man selv skyld i det. 

Jo gudfanden er det synd for Moderen, men nej jeg har ikke ondt af faderen, selv om han også lider under tabet.

Hovsa Der skulle stå at han ikke må føre Traktoren før han er fyldt 16.

Anmeld

15. oktober 2010

Amso

FruRafn skriver:

Ting dom foregår med kæretøjer og lignende på ens egen matrikel, også at køre uden sele og sådan, er der vist ikke lov for at man ikke må. Så han har ikke gjort noget ulovligt i at lade sin søn køre derhjemme selv om han kun er 9 år. Men uansvarligt kan jeg godt blive enig i. Jeg er opvokset på landet, og har aldrig fået lov at køre traktor alene da jeg var mindre - selv om jeg altid plagede

Og det i indkørslen med det andet eksempel har da ikke noget at gøre med han skulle tænke sig om. Ens øjne er altså ikke så gode at man kan se alt.

Nogen uheld sker altså, selv med det bedste overblik. Jeg ville ikke kunne se en lille dreng på 2 år bag min bil, og man ved jo ikke hvordan indkørslen ligger, om han kan have kommet derom, uden han har set det. Ellers kan man blive ved hver gang der ker en ulykke. At man kunne have tænkt sig om. Ved og ved og ved. Nogen uheld er altså ret beset "uheld". 

Anmeld

15. oktober 2010

Meliora

Amso skriver:

Ting dom foregår med kæretøjer og lignende på ens egen matrikel, også at køre uden sele og sådan, er der vist ikke lov for at man ikke må. Så han har ikke gjort noget ulovligt i at lade sin søn køre derhjemme selv om han kun er 9 år. Men uansvarligt kan jeg godt blive enig i. Jeg er opvokset på landet, og har aldrig fået lov at køre traktor alene da jeg var mindre - selv om jeg altid plagede

Og det i indkørslen med det andet eksempel har da ikke noget at gøre med han skulle tænke sig om. Ens øjne er altså ikke så gode at man kan se alt.

Nogen uheld sker altså, selv med det bedste overblik. Jeg ville ikke kunne se en lille dreng på 2 år bag min bil, og man ved jo ikke hvordan indkørslen ligger, om han kan have kommet derom, uden han har set det. Ellers kan man blive ved hver gang der ker en ulykke. At man kunne have tænkt sig om. Ved og ved og ved. Nogen uheld er altså ret beset "uheld". 

Det er fuldstændigt ligegyldigt om det er lovligt eller ej, det er dybt uansvarligt ìg vanvittigt.

Hvis du læser indlægget korrekt, så kan du se at jeg netop skriver at uheldet den anden bruger beskrev med bilen i indkørslen IKKE kunne undgås og at uheldet med traktoren GODT kunne være undgået, hvis faren havde tænkt sig om.

Anmeld

15. oktober 2010

twinboys

Får en klump i halsen en sten i maven og øjne der bliver våde...og tænker ej hvor tragisk

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.