Søddepødde skriver:
Ikke for at tage nogen i forsvar eller noget, men de fleste jeg kender som er vokset op på landet, har kørt traktor o.l. i en ret ung alder. Så jeg tror det er ret "normalt". Meeen der er jo også forskel på at sidde på fars skød og styre fx, og så køre helt selv.
Men åhh hvor er det frygteligt. Tror bestemt ikke faren er en dårlig forælder. Har bare været uforsigtig og MEGET uheldig.
Jeg kender også nogen hvor manden bakkede hen over sin to årige i indkørslen. Så forfærdeligt.
Det er fandme en mærkelig uansvarlig holdning at have til noget så farligt, som at føre et stort køretøj. Derudover er det hamrende ulovligt. Man lader jo heller ikke sin 16-årige tage bilen ned til tanken, "bare fordi der ikke er så meget trafik".
Han har i hvert fald vist en usandsynlig dårlig dømmekraft, der nu har kostet ham en søn, og gjort hans anden søn skyldig i uagtsomt manddrab, hvilket den stakkels dreng skal leve med altid.
Det du beskriver med faren der bakker over sit barn, er også forfærdeligt, men er det man kalder en meget uheldig ulykke, som faren ikke kunne undgå.
Denne ulykke KUNNE have været undgået, hvis faren have tænkt sig om. Sad but true:-(
Anmeld