Nogle der kan oversætte dette (Spansk) til Dansk???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. oktober 2010

Anonym trådstarter

Unico betyder direkte oversat, eneste. Men i dette tilfælde kan det sagtens være mit et.

Spansk er et meget romantisk sprog og derfor er det ikke unormalt at man ofte kan misforstå hvad der blvier sagt og hvad der så bliver ment. Det er slet ikke unormalt at skrive kys, jeg elsker dig osv. til sine venner.

Men lige akkurat den sætning du har skrevet vil jeg sige at den henvender sig til et barn, da det starter med: Mi hijo (min søn/barn). Men bruger ikke hijo om sin partner eller lignende, SLET ikke. Og min mand siger endda at den måde det er skrevet på her er af en kvinde, da en mand ikke vil tale sådan til sit barn på spansk.

Dog kan man bruge mijo som minder lidt om.. betyder egentlig det samme men bliver udover barn også brugt til at tiltale sin partner, venner mv. Og så er det ofte sagt lidt i sjov!! Men vil understreges at det staves mijo og ikke Mi hijo..

håber det kunne bruges

Elizabeth

Tak for dit svar

Og ja din mand har ret i at det er skrevet af en kvinde

Men jeg skal ikke bruge mijo istedet for Mi hijo, vel? Hvad betyder mi hijo så?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. oktober 2010

tinasmor

tænker på hvorfor du vil have tatoveret noget du ikke ved hvad betyder og som du synes måske lyder lidt mærkeligt?

Hvorfor ikke vælge noget på et sprog som du kender (dansk eller engelsk) og som har betydning for dig i forhold til dit barn/børn?

Anmeld

18. oktober 2010

Elizabeth Nuñez

Anonym skriver:

Tak for dit svar

Og ja din mand har ret i at det er skrevet af en kvinde

Men jeg skal ikke bruge mijo istedet for Mi hijo, vel? Hvad betyder mi hijo så?

Ja du skal selvfølgelig skrive Mi hijo, da det er det der betyder mit barn. Mijo er nærmere et "slang" som kan blive brugt til flere end blot barnet..

Og jeg synes at det lyder rigtig godt

Anmeld

19. oktober 2010

Anonym trådstarter

Elizabeth Nuñez skriver:

Ja du skal selvfølgelig skrive Mi hijo, da det er det der betyder mit barn. Mijo er nærmere et "slang" som kan blive brugt til flere end blot barnet..

Og jeg synes at det lyder rigtig godt

Jeg siger mange tak... Du har været til stor hjælp

Anmeld

19. oktober 2010

Anonym trådstarter

tinasmor skriver:

tænker på hvorfor du vil have tatoveret noget du ikke ved hvad betyder og som du synes måske lyder lidt mærkeligt?

Hvorfor ikke vælge noget på et sprog som du kender (dansk eller engelsk) og som har betydning for dig i forhold til dit barn/børn?

Ved jo godt hvad det betyder... Har jo skrevet det på dansk og oversat til spansk på google translate. Og spørger derfor herinde da jeg ikke er fuldstændig sikker på at google translate oversætter 100 procent rigtigt! Da jeg efter at have oversat det nogle gange, har stået noget forskelligt hvar gang. Det jeg syntes lyder mærkeligt, er det med "min kærlighed"... Men det var jo så heller ikke det der startede med at komme frem da jeg oversatte første gang. Vælger Spansk fordi jeg godt kan lide sproget! Og fordi disse ord på spansk falder godt sammen, hvids du forstår!

Ved jo godt hvad det betyder... Har jo skrevet det på dansk og oversat til spansk på google translate. Og spørger derfor herinde da jeg ikke er fuldstændig sikker på at google translate oversætter 100 procent rigtigt! Da jeg efter at have oversat det nogle gange, har stået noget forskelligt hvar gang. Det jeg syntes lyder mærkeligt, er det med "min kærlighed"... Men det var jo så heller ikke det der startede med at komme frem da jeg oversatte første gang. Vælger Spansk fordi jeg godt kan lide sproget! Og fordi disse ord på spansk falder godt sammen, hvids du forstår!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.