Nogle der kan oversætte dette (Spansk) til Dansk???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. oktober 2010

Anonym trådstarter

lisbethita skriver:

Det er typisk spansk eller latinamerikansk at udtrykke sig på den måde. Det er vist meget normalt ;-)

Tænkte mere på at der jo står... min søn/baby... min kærlighed... osv.. hmm... kan man godt sige sådan om sit barn  Virkelig forvirret... Det lyder mere som noget kæreste halløj... ha ha....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. oktober 2010

TTM

hijo betyder søn (hija betydder datter).

Husk de er noget mere familiebundet, og udtrykker sig i store vendinger der er vi nok mere "små i slaget" med de verbale udtryk

Anmeld

15. oktober 2010

Elizabeth Nuñez

Anonym skriver:

mi hijo mi amor mi unico y todo Te quiera para Siempre

= Min søn (barn), min kærlighed, mit eneste og alt. Jeg elsker dig for evigt.

sådan en sætning bliver sagt til et barn

Hilsen Elizabeth med en cubansk mand

Anmeld

16. oktober 2010

Anonym trådstarter

Elizabeth Nuñez skriver:

= Min søn (barn), min kærlighed, mit eneste og alt. Jeg elsker dig for evigt.

sådan en sætning bliver sagt til et barn

Hilsen Elizabeth med en cubansk mand

Står der "mit eneste og alt"? Eller mente du "mit et og alt"???

Anmeld

16. oktober 2010

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Og du mener godt at man kan skrive sådan til sit barn? Og det virker ikke som kæreste halløj, "min kærlighed"

Anmeld

16. oktober 2010

Corn

"Min elskede" bruger man jo også til både kærester og børn... Eller jeg gør i hvert fald.

Anmeld

16. oktober 2010

Anonym trådstarter

Ja men kærlighed? Syntes alle ordene hænger pisse godt sammen, altså på spansk...men skal bare være 100 på hvad der står, og om man kan skrive det, da det er noget jeg skal have tatoveret på kroppen

Anmeld

17. oktober 2010

Dinna88

lisbethita skriver:

hijo kan også betyde søn. Sådan er det også med danske ord. De kan jo have forskellige betydninger, så derfor kan det være svært at bruge google translator, nogle gange ;-)

Knus

hijo  ER søn!

Anmeld

17. oktober 2010

Elizabeth Nuñez

Anonym skriver:

Unico betyder direkte oversat, eneste. Men i dette tilfælde kan det sagtens være mit et.

Spansk er et meget romantisk sprog og derfor er det ikke unormalt at man ofte kan misforstå hvad der blvier sagt og hvad der så bliver ment. Det er slet ikke unormalt at skrive kys, jeg elsker dig osv. til sine venner.

Men lige akkurat den sætning du har skrevet vil jeg sige at den henvender sig til et barn, da det starter med: Mi hijo (min søn/barn). Men bruger ikke hijo om sin partner eller lignende, SLET ikke. Og min mand siger endda at den måde det er skrevet på her er af en kvinde, da en mand ikke vil tale sådan til sit barn på spansk.

Dog kan man bruge mijo som minder lidt om.. betyder egentlig det samme men bliver udover barn også brugt til at tiltale sin partner, venner mv. Og så er det ofte sagt lidt i sjov!! Men vil understreges at det staves mijo og ikke Mi hijo..

håber det kunne bruges

Elizabeth

Anmeld

17. oktober 2010

Elizabeth Nuñez

Og forresten vil jeg også lige gør dig obs på at det ikke staves quiera men quiero, altså:

Mi hijo, mi amor, mi unico y todo, te quiero para siempre..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.