Stel nr. 2

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Har I et specielt stel til når der kommer gæster?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

3.339 visninger
29 svar
0 synes godt om
15. oktober 2010

Stumpen

altså bestik, kaffekopper, tallerkner osv er det noget ..

Har I et til dagligdag og et når der kommer gæster?

-Anja...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. oktober 2010

Shibby

Tror det primært er en ældre generation der hælder til den tradition

Anmeld

15. oktober 2010

Lone Jakobsen

hi hi, jeg er hermed blevet en del af den ældre generation

vi har et lækkert sort sæt, som vi bruger til fødselsdage osv. der udover har vi også noget bestik som er lidt sart overfor opvaskemaskinen. derfor bruger vi det mest når vi har gæster.

men kommer der bare nogen til kaffe, eller hvis det ikke er en større komsammen.... så bruger vi bare det alm

Anmeld

15. oktober 2010

ekzunz

Nej - ikke stel. Der bruger vi det vi bruger til dagligt. Vi har alligevel 25 tallerkner af hver slags (undtaget de dybe, jeg ved ikke helt hvor de bliver af) og det er de fancy fra Søstrene Greene.

Men jeg har noget George Jensen bestik, som faktisk kommer frem ret sjældent. Da jeg blev skilt, delte vi det og jeg har derfor kun til 12, og efter som vi selv er 7, så er det ikke mange gæster vi kan have hvis vi skal bruge det.......hmmmm....gad vide hvor det egentligt er henne....jeg havde faktisk glemt alt om det....

Anmeld

15. oktober 2010

sbs78

Ja jeg er så også af den gamle generation. Jeg har også altid haft 2 stel og 2 sæt bestik

Anmeld

15. oktober 2010

Diana...

Ja og nej Jeg har altid haft det MEN da jeg mødte manden fik jeg mit elsket eva trio set af min svigermor og jeg er tosset med det stel og fik så meget at vi også ville bruge det til hverdage men ellers ja så har jeg altid haft 2 stel. Har det dog stadig i glas og bestik men ikke i tallerkner. 

Men jeg har fundet et nyt stel og det kunne jeg godt finde på at ønske mig til gæster hi hi JEG ELSKER at havde sådan nogen ting og har samlet siden jeg var helt lille og går MEGET op i perfekt bord når der gæster 

Knus Diana der også høre til den ældre genneration tro de kun 28 år hi hi 

Anmeld

15. oktober 2010

FrkT

Vi har ikke endnu, men det er da planen at vi vil have det på et tidspunkt. Det vi bruger nu er det som jeg igennem flere år ønskede mig i julegave og fødselsdagsgave (før jeg mødte Jens) og derfor fik samlet. Det havde jeg nok regnet med skulle være det fine stel, men nu er det blevet til hverdagsstel.

Tallerkener har vi ikke to sæt af, men igen noget jeg regner med vi skal engang.

Den med at det hører den ældre generation til, det tror jeg ikke en skid på. Jeg er 24 og de fleste af mine veninder (faktisk dem alle tror jeg) vil også have fint stel og hverdagsstel, og nogle af dem har det faktisk allerede.

Anmeld

15. oktober 2010

Stumpen

Ja og nej Jeg har altid haft det MEN da jeg mødte manden fik jeg mit elsket eva trio set af min svigermor og jeg er tosset med det stel og fik så meget at vi også ville bruge det til hverdage men ellers ja så har jeg altid haft 2 stel. Har det dog stadig i glas og bestik men ikke i tallerkner. 

Men jeg har fundet et nyt stel og det kunne jeg godt finde på at ønske mig til gæster hi hi JEG ELSKER at havde sådan nogen ting og har samlet siden jeg var helt lille og går MEGET op i perfekt bord når der gæster 

Knus Diana der også høre til den ældre genneration tro de kun 28 år hi hi 

Ja jeg er også af den ældre generation, selvom jeg er årgang '82

Jeg samler på rosendahls og har et gammelt som jeg har fået af min far, da hans nye kone ville have et andet.... Men vi bruger det nærmest aldrig, så overvejer er smide det gamle ud og ønske mig rosendahls og bruge det til dagligt også, synes måske bare det er lidt dyrt til det.....bum bum bum....  ikke nemt at se, men der er ligesom 4 hakker i kanten..

Anmeld

15. oktober 2010

Valle81

Stumpen skriver:

altså bestik, kaffekopper, tallerkner osv er det noget ..

Har I et til dagligdag og et når der kommer gæster?

-Anja...

Nej det har vi ikke - men ville gerne - men har desværre overhovedet ikke plads - så det bliver først når huset engang bliver en realiltet:0)

Men har dog et sæt pænt bestik som kun bruges når der er gæster:0)

Anmeld

15. oktober 2010

VIPpigen

Nope. Syntes ikke det er nødvendigt, og har kopper med underkopper til over 20 personer i vores alm. stel. Så hvis vi skal have noget nyt skal vi lege det muntre køkken med det vi har først.

Men har delt alt mit op, så vi kun har 6 spisetallerkner, 6 desserttallerkner, og 6 dybe tallerkner i vores køkkenskab, resten står i skabet i stuen. Tallerknerne i køkkenet er dem som godt kan tåle der bliver slået et skår af.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.