Sut eller ej?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. august 2008

Honningblomst

fam.4xc skriver:

Jeg følte mig nu ik angrebet på nogen måde... men kan ik helt se forskellen på om man er tæt knyttet til en helt bestemt bamse som der nærmest kun findes et eksemplar af eller sin sut.... Jo altså det sku jo så lige være pga tænderne, men det er tryghed begge dele....

Jeg synes faktisk at et barn på 3-4 år der klammer sig til en beskidt slidt nusseklud ser mere i øjenfalden ud end en sut... men det er jo bare mig ;)

Kh Camilla der lige om lidt putter begge unger med sut og bamser :P

SÅ ENIG...
Knus rygklapper Eva..;)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. august 2008

Honningblomst

Macrolf skriver:

Bortset fra at Smilla kun har sin bamse når hun skal sove til middag og om natten - nu er det nu ikke en klud men en vildt sød bamse som ikke bliver specielt beskidt når den kun bruges i sengen eller i barnevognen - og som kan vaskes. Man kan derfor ikke ligefrem sige at hun klamrer sig til den:)

Så at se Smilla som 3-4 årig med en beskidt klud blive nok ikke aktuelt :))

- og ja, havde heller ikke lige tænkt på den med at det jo heller ikke er smart med sut pga af sproget og tænderne :)

:) - fra Rikke

Sut påvirker som udgangspunkt hverken sprog eller tænder...men akt der overdrives har da en negativ indvirkning...det være sig bamser, sutter og alt andet.
Knus Eva...som ikke kan forstå det er svært at forstå...;)

Anmeld

3. august 2008

NejaJ

Lærke har haft en sut siden hun var 2 dage gammel...
Jeg havde så ondt i brystvorterne og Lærke kunne ik sutte nok hos mig.
Det er grunden til hun fik en sut...
Men på den anden side...
Lærkes storesøster bruger tommeltot...
Hendes mor lærte hende det...
Det er virkelig et HELVEDE8( Til at blive skør af...
En af grundene til at jeg fra starten har sagt at Lærke skulle have en sut hvis det blev nødvendigt...
Men hun bruger den egentlig ik så meget... Hvis hun er ved at blive sulten, træt, eller skal sove.

Anmeld

4. august 2008

H+S Skjolgborg.

Victoria har brugt sut siden har var ca to dage gammel og blever snart 2 år..Vi lader hende så mindre og mindre gå rundt med den om dagen så den kun er når hun er ked og skal sove..
Min søn brugt sut fra dag et af og smid den helt af sig selv da han var 1 år 3 uger og 3 dage og sutteflasken kom han så første af med da han var 1 år og 3 mdr prøve i nov dec 2001 men pga sygdom og indlæggelses kunne han ikke anden ind flasken så vi tog det ret roligt.
Jeg har det sådan bare de kommer af med sutten inden de er 4 år er det fint.jeg syntes ikke de presse men småt afvendes..
;) MVH Henriette

Anmeld

4. august 2008

MorCamilla

Mikkel fik sut da han var få dage gammel på sygehuset. Sygeplejesken spurgte om hun måtte give ham den og jeg sagde bare ja helt uden at tænke.. Vi havde nok bekrymringer, så om han skulle have sut eller ej tænkte jeg ikke over. Må jeg indrømme.. :$

Vi havde snaket om at "tage den fra ham" for noget tid siden. Men efter en del snak frem og tilbage, (og råd fra jer søde tøser) blev vi enige om at han selv smider sutten når han føler sig klar til det...
Så længe han kun bruger den hvis han er meget træt eller skal sove, så synes jeg ikke det er alamerende...

Knus fra Camilla.

Anmeld

4. august 2008

Lulle25

Ingen af mine børn ville have sut. Cecilie er nu 7 år og har klaret sig godt uden sut og havde et par forskellige bamser der så var med overalt på skift-
Mathilde er nu 1 år og vi har prøvet alt men nej heller ingen sut til hende. Hun leger med den og bider i suttens hank, men om hun vil sutte på den , NEJ:P
og nu synes jeg det er for sent.
(H) fra Louise

Anmeld

6. august 2008

Skovurt

Leander har accepteret sut siden han var et par dage gammel, og det har vi været glade for, og jeg tror egentlig ikke at vi får store afvænningsproblemer - men det er selvfølgelig umuligt at sige :P
Han bruger sutten når han skal sove, og så ellers bare engang imellem når han er træt/ked/osv.
Når vi er på cykeltur, sidder han i stolen bagpå min cykel og har sin sut i suttekæden, og der vælger han helt selv om den skal i munden eller ej - og det er meget forskelligt om han bruger den eller ej, men jeg synes han skal have muligheden - fordi han netop tit lige tager sig en lur deroppe :D

Men det hænder også at jeg får gået hjemmefra uden sut, og han klarer fint en lur i klapvogn/barnevogn uden sut.

Da han var spæd havde han et enormt suttebehov, og amningen var ikke nok, men en sut kunne berolige ham - og han kunne sove igennem hvis han havde den - så kald du det bare "den nemme løsning", hvis du mener at det er det det er - jeg mener dog at det var bedst for både ham og mig - og hans far, at alle kunne få en god nattesøvn, og have glade stunder sammen :D

Anette - som ikke føler sig anklaget, og som ikke forsøger at forsvare sig, men blot har svært ved at se "problemet" :D

Anmeld

6. august 2008

Doktor Doolittle

Vores ældste søn brugte sut til han var 3, det havde han behov for. William ville ikke have sut af nogen slags, så det bruger han ikke. Theodor brugte sutten når han skulle sove og til sidst kun når han sov til middag i vuggestuen. Da han startede i børnehave sagde han farvel til sutten, den boede jo i vuggestuen :P
(H) Tina

Anmeld

8. august 2008

gda

Både Josephine og Magnus startede tidligt med at bruge sut, da de begge skulle/skal sutte sig i søvn.
Josephine stoppede med at bruge sut ugen efter hendes 2 år fødselsdag, da mor havde tabt den. Vi havde 1 reserve, som hun fik. Men den ville hun ikke have.

Anmeld

8. august 2008

D.B.L

Ella brugte sut fra hun var små 14 dage og stoppede for små to måneder siden med at bruge den. Hun har altid kun brugt den hvis hun blev meget ked eller når det var sovetid.

Grunden til hun ikke bruger den længere er at hun blev forkølet og i den forbindelse fik en masse blister i munden. Det gjorde ondt på hende at have den i munden. Efter at have afvist den i en uge smed vi alle sutterne ud.

Hun har få gange spurgt til den, men det er når vi har været sammen med andre som har haft sut.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.